۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین کمبود پزشک و نیروی انسانی از چالش‌های اساسی انتقال خون استان است
کد خبر: ۲۰۱۰۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۵ ساعت: ۱۳:۳۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل انتقال خون قزوین:

کمبود پزشک و نیروی انسانی از چالش‌های اساسی انتقال خون استان است

محمد حسین برادران، کمبود پزشک و نیروی انسانی را یکی از چالش‌های اساسی انتقال خون استان عنوان کرد.

 کمبود پزشک و نیروی انسانی از چالش‌های اساسی انتقال خون استان است
محمد حسین برادران، مدیرکل انتقال خون استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به کمبود نیروی انسانی در اداره انتقال خون استان اظهار کرد: اداره انتقال خون استان 76 نفر پرسنل اداری دارد که فقط 30 درصد این افراد رسمی و پیمانی بوده و مابقی به صورت قراردادی یا طرحی مشغول به فعالیت هستند.
وی افزود: کمبود نیروی انسانی و پزشک یکی از چالش‌های اساسی انتقال خون استان است به طوری‌که 70 درصد پست‌های انتقال خون استان قزوین خالی است.
مدیرکل انتقال خون استان قزوین با اشاره به اهمیت ارتقای توان این اداره خاطرنشان کرد: سه ماهه نخست سال گذشته به دلیل کمبود پزشک با 13 درصد افت آمار اهدای خون مواجه شدیم که با اخذ مجوز و خرید خدمت از بخش خصوصی توانستیم با رفع مشکل به رشد 6 درصدی اهدای خون در پایان سال برسیم.
وی ادامه داد: سازمان انتقال خون از دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی است و هرگز به دنبال کوچک سازی نیست زیرا با توجه به افزایش سالانه نیاز به فراورده‌های خونی و بر اساس رسالت این سازمان مبنی بر تامین نیازهای خونی سالم و کافی برای نیازمندان باید به همین صورت نیز سازمان به منظور تأمین خون مورد نیاز و تحقق اهداف کمی و کیفی اهدای خون، توسعه یافته و بزرگتر شود.
مدیرکل انتقال خون استان قزوین تصریح کرد: انتقال خون استان قزوین نیاز به پزشک طرحی و نیروهای طرحی متناسب با مجوز و ظرفیت‌ها دارد البته نیروهای طرحی نیز فقط دو سال در این اداره فعالیت خواهند داشت.
وی ادامه داد: سال گذشته با مساعدت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان 4 نفر به ظرفیت اداره اضافه شد و برای جذب نیرو باید مجوز استخدام نیروی انسانی به اداره داده شود.
برادران عنوان کرد: یکی دیگر از چالش‌های انتقال خون استان تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای سامانه سیار استان است که برای اینکار یا باید مجوز استخدام نیرو و یا مجوز خرید خدمت از بخش خصوصی داشته باشیم تا این سامانه راه‌اندازی شوند.
وی رشته‌های پزشکی، پرستاری، پیرا پزشکی و رشته‌های مرتبط را از رشته‌های مورد نیاز این اداره عنوان کرد.
مدیرکل انتقال خون استان قزوین با بیان اینکه 50 درصد مراجعه کنندگان اهدای خون، مربوط به اهداکنندگان مستمر هستند، افزود: یکی از برنامه‌ها و اهداف اداره انتقال خون استان در سال جاری، افزایش درصد اهداکنندگان مستمر است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان