۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ستاد عفاف و حجاب به منزله نخ تسبیح نهادهای فرهنگی قزوین است/ نمایشگاه مُد و لباس اسلامی برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۰۱۰۵۴ نویسنده: فاطمه محمدبیگی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۵ ساعت: ۱۲:۴۲ ↗ لینک کوتاه

دبیر کارگروه عفاف و حجاب استان:

ستاد عفاف و حجاب به منزله نخ تسبیح نهادهای فرهنگی قزوین است/ نمایشگاه مُد و لباس اسلامی برگزار می‌شود

فاطمه محمدبیگی از برگزاری نمایشگاه پوشش‌های مد و لباس اسلامی خبرداد و عنوان کرد: این کارگروه به عنوان نخ تسبیح برای هماهنگی فعالیت‌های حوزه مرتبط با عفاف حجاب در کل استان است.

ستاد عفاف و حجاب به منزله نخ تسبیح نهادهای فرهنگی قزوین است/ نمایشگاه مُد و لباس اسلامی برگزار می‌شود
فاطمه محمدبیگی، دبیر کارگروه عفاف و حجاب استان، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، در مورد برنامه‌های کارگروه عفاف و حجاب استان ابراز کرد: بنیاد عفاف و حجاب یک بنیاد کشوری است که 12 وزارت‌خانه، چندین اداره دولتی، سازمان‎های مردم نهاد و گروه‌های مردمی در آن فعالیت می‌کنند.
وی افزود: این بنیاد تا کنون در 12 استان کشور تشکیل شده و در قزوین نیز در حال تشکیل و آغاز کار کرده است.
محمدبیگی درباره اهداف تشکیل بنیاد عفاف و حجاب، اظهار کرد: این بنیاد با هدف ترویج و رشد فرهنگ اسلامی در جامعه به روش اخلاقی و منطقی تشکیل شده که شامل همه پدیده‌هایی است که به عفاف و حجاب منتهی می‌شود.
دبیر کارگروه عفاف و حجاب استان عنوان کرد: ایجاد فضای مناسب برای تشکیل نشست‌ها و حمایت برای بارور کردن تفکر مذهبی در نوجوانان و عامه مردم، تشکیل کانون‌های عفاف و حجاب در سطح دانشگاه‌های استان، آماده سازی نسل جوان برای مقابله با تهاجمات فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب، بهبود و گسترش عفاف‌مداری در بین آحاد جامعه از طرف مساجد، حسینیه‌ها هیئت‌ها و مدارس از دیگر اهداف تشکیل این بنیاد است.
وی تاکید کرد: فعالیت‌های حوزه عفاف و حجاب باعث می‌شود که در ظرفیت عامه مردم و نهادهای دولتی و غیر دولتی نوعی هم افزایی ایجاد گردد.
این مسئول یادآور شد: این کارگروه به دنبال برقراری ارتباط موثر و سازنده بین ارگان‌ها، نخبگان و قرارگیری به عنوان نخ تسبیح برای هماهنگی فعالیت‌های حوزه مرتبط با عفاف حجاب در کل استان است.

دفاتر نمایندگی حجاب و عفاف در شهرستان‌ها بزودی کلید می‌خورد

محمدبیگی خاطرنشان کرد: تاسیس دفاتر نمایندگی موضوع در مراکز استان‌ها در حال انجام است، همچنین دفاتر نمایندگی در شهرستان‌ها هم به زودی کلید خواهد خورد.
وی درباره نحوه کارکرد این کارگروه، گفت: ما از بین اقشار مختلف جامعه به ویژه اقشار فرهیخته مانند حوزویان، دانشگاهیان و دانشجویان برای فعالیت‌هایی که در حوزه عفاف و حجاب است، عضوگیری خواهیم داشت که این فعالیت‌های به صورت علمی، پژوهشی و اجرایی است.
دبیر کارگروه عفاف و حجاب استان اظهار کرد: شورای برنامه‌ریزی بنیاد عفاف و حجاب به ریاست آیت الله عابدینی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان و متشکل از 23 نفر عضو اصلی شامل استاندار، فرماندار، رئیس شورای شهر، رئیس دادگستری، نماینده اصناف، فرمانده نیروی انتظامی، رؤسای دانشگاه‌ها، رؤسای شورای مساجد، مدیر کل صدا و سیما، مدیر کل اداره ارشاد، مدیر سازمان آموزش پرورش، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانده سپاه پاسداران، رئیس ستاد امر به معروف نهی از منکر و مدیر حوزه‌های علمیه است.
وی اضافه کرد: هر 6 ماه جلساتی توسط شورای برنامه‌ریزی تشکیل می‌شود که درآن سیاست‌های کلی عفاف و حجاب را در استان تصمیم گیری و پیگیری می‌شود.
محمدبیگی یادآور شد: هیئت مدیره نیز شامل 5 نفر و 2 نفر عضو علی البدل است که مسئول پیگیری مطالبات این کارگروه در دراستان خواهد بود.
وی درباره ظرفیت‌های این کارگروه، ابراز کرد: به نظر می‌رسد با تشکیل بنیاد عفاف و حجاب، کم کم می‌توان استعدادهای استان را در این بخش شکوفا کرد و می‌توان ارتباط وسیع و مستمر را با اقشار و نهاد‌های دولتی و مردمی برقرار کرد.

کارگروه عفاف و حجاب از برنامه و پیشنهادات افراد در این حوزه استقبال می‌کند

این کارشناس خانواده عنوان کرد: تامین منابع و بودجه‌های مالی برای فعالیت‌های مرتبط با عفاف و حجاب، بهره‌گیری از صاحب نظران و اندیشمندان و در نهایت ارتقا سطح فرهنگ عفاف و حجاب را در استان، برنامه این کارگروه برای استان قزوین است.
وی اعلام کرد: کارگروه عفاف و حجاب از برنامه و پیشنهادات افراد در این حوزه استقبال می‌کند و افراد می‌توانند به دفتر این ستاد که در ستاد امر به معروف نهی از منکر، چهار راه غیاث آباد مستقر است، مراجعه کنند و یا نظرات خود را به ایمیل این ستاد ارسال نمایند.
این فعال فرهنگی تاکید کرد: با توجه به نزدیکی به 21 تیر ماه، سالروز عفاف و حجاب، این ستاد از برنامه‌ها و ایده‌های جوان پسند برای جذب قشر نوجوان استقبال می‌کند.
وی در ادامه عنوان کرد: ما در حال برنامه‌ریزی برای هفته عفاف و حجاب هستیم، باتوجه به اینکه این بنیاد تازه تشکیل است و فرصت چندانی هم باقی نمانده است، شاید نتوانیم برنامه‌های سنگینی را به اجرا درآوریم اما سعی داریم که برنامه‌های مربوط به عفاف و حجاب استان را به شکل منسجم اجرا کنیم.
دبیر کارگروه عفاف و حجاب در پایان گفت: گردهمایی سفیران کوثر، کرسی‌های آزاد اندیشی و ارائه نمایشگاه پوشش‌های مد و لباس اسلامی طی 18 تا 25 تیرماه به مناسبت هفته عفاف و حجاب، برگزار می‌شود.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان