۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کاهش قدرت نفوذ آمریکا با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا
کد خبر: ۲۰۱۰۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۵ ساعت: ۱۲:۱۵ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل بین الملل مطرح کرد

کاهش قدرت نفوذ آمریکا با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

محمد مهدی جعفری بیان کرد: امریکا از انگلیس به عنوان ابزاری برای پشبرد سیاسیت خارجی خود در طول تشکیل اتحادیه اروپا استفاده می‌کرد و با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قدرت نفوذ امریکا در اتحادیه اروپا در درصد زیادی کاهش پیدا کرده می‌کند.

کاهش قدرت نفوذ آمریکا با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، محمد مهدی جعفری، کارشناس مسائل بین الملل درباره پیامدهای خروج دولت انگلستان از اتحادیه اروپا اظهار کرد: این موضوع دستاوردهایی را به دنبال دارد، اولین مورد می‌توان به کاهش قدرت نفوذ آمریکا در اتحادیه اروپا اشاره کرد.
وی در ادامه افزود: امریکا از انگلیس به عنوان ابزاری برای پشبرد سیاسیت خارجی خود در طول تشکیل اتحادیه اروپا استفاده می‌کرد و با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قدرت نفوذ امریکا در اتحادیه اروپا در درصد زیادی کاهش پیدا کرده می‌کند.
جعفری ادامه داد: امریکا بعد از این باید به دنبال پیدا کردن کشور دیگری برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی خود در اتحادیه اروپا باشد؛ در واقع آمریکا عربستان خود را در اتحادیه اروپا را از دست داد یعنی دولت انگلیس همان نقشی را برای امریکا در اتحادیه اروپا بازی می‌کرد که دولت سعودی برای امریکا در غرب اسیا بازی می‌کند.
وی دومین دستاورد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را استقلال جزایری مانند اسکاتند و ایرلند شمالی و ولز دانست و گفت: با اعلام نتایج همه پرسی جزایر اسکاتلند و ولز اعلام کردند که قصد جدایی از انگلیس و استقلال کامل را دارند؛ در واقع این موضع باعث تجزیه بریتانیا خواهد شد.

آمریکا عربستان خود را در اتحادیه اروپا را از دست داد
کارشناس مسائل بین االملل اضافه کرد: همچنین ایرلند شمالی با اعلام این نتایج اعلام کرد که قصد پیوستن به ایرلند جنوبی و تشکیل ایرلند واحد را دارد.
وی کاهش ارزش پوند و یورو را عامل دیگر خروج انگلیس دانست و تصریح کرد: با نتایج اعلام شده همه پرسی در انگلیس ارزش پوند و یورو بسیار کاهش پیدا می‌کند.
جعفری اذعان کرد: دومینوی برگزاری همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا در دیگر کشورهای عضو اتحادیه نیز شکل می‌گیرد، با پیروزی احزاب ملی گرا در انگلستان در متقاعد کردن خروج این کشور از اتحادیه اروپا کشورهای دیگر نیز درخواست همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا را خواستار شدند که محتمل‌ترین این کشورها المان و فرانسه است.
وی با بیان اینکه قدرت نفوذ انگلستان در جهان کاهش می‌یابد، عنوان کرد: قدرت گرفتن احزاب ملی گرا در کشورهای اروپایی و در نهایت فروپاشی کل اتحادیه اروپا عامل دیگر انتخاب مردم انگلیس است.
این کارشناس سیاسی در پایان گفت: با برگزاری این همه پرسی احزاب ملی گرا قدرت بیشتری در کشورهای خودشان پیدا کردند و این موضع زمینه خروج دیگر کشورهای اروپایی را از اتحادیه، یعنی رفتن به سوی فروپاشی اتحادیه اروپا را در پی دارد.
انتهای پیام/2002

منبع: خبرگزاری بسیج

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان