۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین زخم داس اعتدال بر پیکر مدافعان ولایت
کد خبر: ۲۰۱۰۰۱ نویسنده: شیدا یاوری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۵ ساعت: ۱۱:۳۴ ↗ لینک کوتاه

تحلیلی بر علل برکناری فرماندار تاکستان؛

زخم داس اعتدال بر پیکر مدافعان ولایت

درست در شرایطی که آحاد ملت با مشکلات عدیده معیشتی و اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و رکود بی سابقه بر اقتصاد کشور سایه افکنده دغدغه شخص رئیس جمهور، عزل فرماندار خدوم و مردمی یک شهرستان می‌شود آن هم به جرم دفاع از حریم ولایت و تبیین خیانت‌های سران فتنه به اسلام!

زخم داس اعتدال بر پیکر مدافعان ولایت
صبح قزوین ؛____ شیدا یاوری.

بار دیگر نقاب از چهره مدعیان اعتدالگرایی افکنده شد و کلیدی که گویا بنا بود قفل مشکلات معیشتی و اقتصادی ملت را باز کند، اندکی پس از انتخابات به سوئیچ بولدوزری بدل گردید که در کنار داسِ اعتدال، وظیفه قلع و قمع مدیران دولت قبل که بسیاری از آنان از نیروهای ارزشی و ولایی بودند، را عهده‌دار شد و بدین ترتیب در اندک زمانی پس از انتخابات ریاست جمهوری 92 که رئیس دولت تدبیر و امید در اولین کنفرانس مطبوعاتی خویش در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر سرنوشت مدیران دولت پیشین، اینگونه اظهار داشته بود که " من گفتم با کلید آمده‌ام نه با داس"، دیری نپایید که با عزل بیش از 2600 تن از مدیران دولت قبل در عرض کمتر از شش ماه، افکار عمومی به روشنی معنای داسِ اعتدال و تفاوت داس و کلید را درک نمودند.
در این میان بودند اندک انتصاباتی که برخلاف قاطبه انتصابات دولت تدبیر و امید، رنگ و بوی افراط گرایی و اصلاح طلبی از آن به مشام نمی‌رسید و سران دولت یازدهم تا حدی و تأکید می‌شود تا حدی به وعده انتخاباتی خود مبنی بر انتصابات فراجناحی و بهره‌گیری از چهره‌های اصولگرا جامه عمل پوشانیدند اما از آنجایی که تفکرات افراط گرایانه و لیبرالیستی در لایه لایه دولت اعتدال رسوخ کرده، این اندیشه که دولت یازدهم را یارای ماندن در تکثرگرایی و بهره گیری از آراء و اندیشه‌های مختلف است، خیلی زود رنگ باخت و هر از گاهی خبر انفصال یک مدیر انقلابی و ارزشی و انتصاب یک مدیر غیرانقلابی و افراطی به گوش می‌رسد؛ روزی از خوزستان و دگر روز از استان قزوین.

آری، سخن از عزل یک مدیر انقلابی و ولایتمدار، یک شخصیت تحصیل کرده و نخبه علمی، یک جانباز شیمیایی و رزمنده باسابقه دفاع مقدس از سمت فرمانداری شهرستان تاکستان است آن هم به جرم دفاع از حریم ولایت و اعلام موضع صریح انقلابی پیرامون سران فتنه 88.
خبر برکناری دکتر ایرج حیدری از سمت فرمانداری شهرستان تاکستان، موجی از حیرت را در محافل انقلابی و ارزشی استان به همراه داشت اما آنچه بیش از هرچیز بر این بهت و حیرت دامن می‌زند، گزینه انتخابی عوامل استانی دولت برای جایگزینی وی است. برای اینکه بیشتر به عمق فاجعه پی ببریم لازم است اندکی از سوابق افتخار آمیز آقای دکتر حیدری را به اطلاع مخاطبان عزیز برسانیم.
حیدری در سال 1360 و در سن 15 سالگی به عنوان نیروی بسیجی به عضویت ستاد جنگ‌های نامنظم درآمده و در منطقه عملیاتی "بازی دراز" حضور مؤثر داشت و طی سال‌های 1361 تا 1362 در کمیته انقلاب اسلامی به مقابله با گروهک‌های تروریستی معاند از جمله منافقین پرداخت و از سال 1362 تا پایان جنگ تحمیلی و مقطع زمانی پذیرش قطعنامه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مسئولیت‌هایی همچون معاونت گردان، مدیر داخلی تیپ، جانشین ستاد تیپ و ... به ایفای نقش پرداخت.
ایرج حیدری سابقه 50 ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را در کارنامه درخشان خویش دارد که در راه دفاع از کیان اسلام و ارزش‌های انقلاب اسلامی به درجه رفیع جانبازی مفتخر شده‌ است.
پس از دوران دفاع مقدس نیز در مجموعه وزارت کشور، مسیر خدمتگزاری به ملت شریف ایران را با مسئولیت بخشداری آغاز نمود و در استان‌هایی همچون تهران، کرمانشاه، خراسان جنوبی و البرز همگی با کسب مسئولیت خدمت کرد. ویهمچنین در سمت‌هایی همچون معاونت استاندار سیستان و بلوچستان و فرمانداری ویژه چابهار نیز به ایفای نقش مثبت پرداخته.

سوابق تحصیلی وی بدین شرح است:
فوق دیپلم علوم ارتباطات اجتماعی از دانشگاه بوعلی سینا همدان
کارشناسی جغرافیا از دانشگاه رازی کرمانشاه
کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی محیطی از دانشگاه رازی کرمانشاه
دکترای مخاطرات طبیعی از دانشگاه اصفهان
حال سؤال اینجاست که چرا مدیری ارزشی همچون آقای دکتر حیدری با چنین سوابق درخشان و مدارج علمی ارزشمندی باید مورد بی‌مهری سران دولت تدبیر و امید قرار بگیرد؟ برای پاسخ به این پرسش اشاره به نکاتی چند حائز اهمیت است.
حیدری از همان ابتدای پذیرش مسئولیت فرمانداری شهرستان تاکستان، همچون گذشته مشی انقلابی‌گری و دفاع از حریم ولایت را سرلوحه کار خویش قرار داد و برخلاف برخی اصولگرانماها همچنان مرزبندی خویش را با عناصر ولایت ستیز و فتنه‌گر حفظ نمود و در هر حال خط قرمز خویش را اصل مترقی ولایت فقیه و آرمان‌های امام راحل می‌دانست.

در میان استانداران و فرمانداران دولت اعتدال، وی تنها فردی بود که در راهپیمایی یوم الله 9 دی، علیه سران فتنه 88 و کودتای سبز به صورت صریح اعلام موضع نمود و در دوران تصدی فرمانداری شهرستان تاکستان نیز درصدد خدمت همه جانبه و به دور از حواشی سیاسی به مردم شریف این خطه برآمد و به همین سبب همواره از سوی خرده عناصر فتنه‌گر استان که همواره منویات افراط گرایانه خویش را با غوغاسالاری و حاشیه سازی پیش برده‌اند، مورد غضب واقع می‌شد. 
خرده عناصر فتنه گر استان کار را بدان جا کشانده بودند که در روز عید فطر سال 1393، در محفلی در اسفرورین اینگونه اظهار می‌کردند: "آقای هاشمی رفسنجانی گفته‌اند که تا پیش از عید نوروز 94 فرماندار تاکستان را بر می‌دارند".
حیدری از ابتدای تصدی فرمانداری شهرستان تاکستان همواره تحت فشار خرده عناصر فتنه‌گر استان و سردمداران فتنه در خارج از استان واقع می‌شد اما به دلیل خدمات ارزنده به مردم شریف تاکستان و اقدامات بدون حاشیه در این شهرستان از حمایت شخص وزیر کشور برخوردار بود و آقای رحمانی فضلی در برابر خواسته‌های نامشروع افراطیون مبنی بر عزل این فرماندار خدوم مقاومت می‌کرد تا اینکه چندی پیش در مراسمی که به مناسبت روز شوراها در این شهر برگزار شده بود، آیت الله اسلامی امام جمعه تاکستان در خلال سخنرانی خویش، گریزی به تحرکات مشکوک عناصر فتنه 88 در دوران پسابرجام می‌زنند و پس از وی نیز آقای حیدری به تبیین خیانت‌های آشکار سران فتنه از جمله موسوی و خاتمی می‌پردازند و در پاسخ به فشارهای اعمال شده اینگونه اظهار می‌دارد: "تا زمانی که من هستم به ایادی این فتنه گرها مجال فتنه انگیزی در شهرستان تاکستان را نخواهم داد".
افراطیونِ غوغاسالار و خرده عوامل استانی فتنه که از این اظهار نظر انقلابی و ارزشمند حیدری به ستوه آمده و گویا نقشه‌های افراط گرایانه خویش را نقش بر آب می‌دیدند، فایل صوتی مراسم را در اختیار حلقه اصلی اطرافیان رئیس جمهور قرار داده و بدین ترتیب وزیر کشور را دور زده و مستقیماً از شخص رئیس دولت اعتدال دستور عزل این مدیر خدوم و ارزشی را می‌گیرند.
این اقدام رئیس دولت "تدبیر و امید" حاوی دو نکته اساسی است:
اول آنکه وی همانگونه که پیش از این مرزبندی روشنی با سران فتنه 88 اتخاذ ننموده و طی سه سال اخیر نیز همواره عناصر آلوده و حامی فتنه را در دولت خویش حتی در کسوت وزیر جای داده‌اند، این بار نیز اعلام موضع صریح یک مدیر انقلابی و ولایتمدار را علیه سران فتنه تاب نیاورده و بلافاصله دستور برکناری وی را از سمت فرمانداری تاکستان صادر می‌کنند.
در ثانی ورود مستقیم شخص رئیس جمهور به مقوله نه چندان بزرگی همچون عزل فرماندار یک شهرستان، خود گویای عمق کوته نظری دولتمردان و بی‌دغدغه‌گی وی نسبت به مشکلات گسترده‌ای است که کشور در سطح ملی با آن مواجه است.
درست در شرایطی که آحاد ملت با مشکلات عدیده معیشتی و اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و رکود بی سابقه بر اقتصاد کشور سایه افکنده و واحدهای تولیدی و صنعتی خرد و کلان همچون کارخانه لوازم خانگی ارج با 79 سال سابقه فعالیت به واسطه بی‌توجهی سران دولت تدبیر و امید دچار ورشکستگی و تعطیلی می‌شوند، در شرایطی که روز به روز بر خیل کارگران بیکارشده افزون می‌شود و هر روز، بزرگ مردان بی‌شماری در مقابل دیدگان خانواده و فرزندان معصوم خویش شرمنده و سرافکنده می‌شوند، دغدغه شخص رئیس جمهور، عزل فرماندار خدوم و مردمی یک شهرستان می‌شود آن هم به جرم دفاع از حریم ولایت و تبیین خیانت‌های سران فتنه به اسلام و میهن و بدین وسیله رئیس دولت تدبیر و امید با تدابیر اعتدالگرایانه خویش در این اوضاع و احوال اسفناک اقتصادی و معیشتی، اندک کورسوی امید را در دل مردم شریف شهرستان تاکستان به خاموشی می‌گرایاند و جالب اینجاست که گزینه انتخابی دولت برای فرمانداری تاکستان، شخصی است به گفته بسیاری از دلسوزان شهرستان شایستگی لازم را برای این منصب ندارد.

اما خطاب به آقای حیدری، این رزمنده پا به رکاب ولایت باید عرضه داشت: "إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَ لَا تَحْزَنُوا و َأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنتُمْ تُوعَدُونَ (سوره فصلّت ، آیه 30)" و بدین ترتیب افتخاری دیگر در کارنامه پرافتخار شما افزون گردید و بی شک مردم ولایتمدار و فتنه ستیز استان قزوین به ویژه شهرستان تاکستان خاطره شیرین خدمات ارزشمند شما در این خطه را از یاد نخواهد برد.
در پایان باید به این نکته اساسی اشاره نمود که دولت یازدهم به واسطه عملکرد غیرقابل قبولی که طی سه سال اخیر به بار آورده اعم از به ورطه نابودی کشاندن اقتصاد کشور و ناکامی در بهبود اوضاع معیشتی مردم، تحقیر ملت همیشه سرافراز ایران در مجامع بین المللی به واسطه بتن پر کردن دستاوردها و افتخارات ملت، شکستن اقتدار ملی در مقابل دشمنان قسم خورده این مرز و بوم و به مخاطره انداختن امنیت ملی کشور به واسطه اجرای پروژه آنسکام (UNSCOM) مبتنی بر تعهداتِ اقتدارشکنِ و موضوع برجام، گستاخ نمودن دشمنان ایران در اظهارنظرهای خویش و عدم پاسخگویی قاطع به یاوه سرایی‌های دشمنان، همه و همه دست به دست هم داده تا رئیس دولت یازدهم با بحران مقبولیت مواجه شده و روز به روز از پایگاه مردمی آن کاسته شود و اگر این روند ادامه یابد _ که شواهد و قرائن بی‌شماری بر این واقعیت دلالت دارند _ به احتمال قریب به یقین این دولت، اولین دولت چهارساله ایران خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

رضا / ۰۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

خدافوت حاج ایرج! همه تاکستان شمار دوست دارند

رزا / ۰۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

واقعا بی عدالتی بود البته آقای حیدری لیاقت میخواد که دولت نداره😏😏😏

چالوس ما / ۰۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

سلام. همکار شما در سایت خبری چالوس ما هستم، فضای مجازی چالوس لطفا در صورت امکان لینک بنده رو تو قسمت پیوندهاتون بزارید تا به رتبه سایتم کمک بشه ممنون chalusema.ir

عادل محمدبیگی / ۰۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

بی شک عزل این فرماندار خستگی ناپذیر آسیب بزرگی به توسعه تاکستان بوده و هیچکس جای خالیش را پر نخواهد کرد تاسف میخورم برای کشورم که آرام آرام خادمان دلسوزش را کنار میزند افسوس صدافسوس برای ساختن چنین فرمانداری کشورمان هزینه های زیادی پرداخت کرده .....
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان