۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین عدم وجود نیروی تخصصی کافی به عنوان مربی در کارگاه‌های اوقات فراغت / ۱۴ اثر هنری انقلابی در قزوین رونمایی می‌شود
کد خبر: ۲۰۰۸۴۴ نویسنده: حجت الاسلام علی انصاری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۴ ساعت: ۱۰:۵۶ ↗ لینک کوتاه

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مطرح کرد

عدم وجود نیروی تخصصی کافی به عنوان مربی در کارگاه‌های اوقات فراغت / ۱۴ اثر هنری انقلابی در قزوین رونمایی می‌شود

حجت الاسلام علی انصاری با اشاره به رونمایی از ۱۴ اثر هنری انقلابی برای اولین بار در کشور گفت: عدم وجود نیروی تخصصی کافی به عنوان مربی در کارگاه‌های اوقات فراغت از چالش‌های پیش روی فضاهای پرورشی است.

عدم وجود نیروی تخصصی کافی به عنوان مربی در کارگاه‌های اوقات فراغت / ۱۴ اثر هنری انقلابی در قزوین رونمایی می‌شود
حجت الاسلام علی انصاری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان اظهار کرد: در زندگی انسان فرصت‌هایی وجود دارد که از اهمیت بسیاری برخوردارند. 
وی افزود: این اوقات می‌تواند زمینه ساز پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی و موجب رشد همه جانبه شخصیت دانش‌آموزان و نوجوانان باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: فصل تابستان فرصت مغتنمی است که فعالیت‌های آموزشی و پرورشی نزدیک به 219 هزار و 371 دانش‌آموز استان به شکل متنوع و جذاب‌تر از فعالیت‌های رسمی و متناسب با نیازهای جسمی، روحی، عاطفی، و اجتماعی دانشآموزان به اجرا درآید.
جذب 43200 دانش آموز استان درپایگاه‌های بهبود اوقات فراغت
وی با اشاره به اهداف تشکیل مراکز و پایگاه‌های تابستانی در واحدهای آموزشی و پرورشی استان برای دانش‌آموزان بیان کرد: ارتقاء سطح دانش و بینش اعتقادی، علمی، اجتماعی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و هنری دانش‌آموزان، تقویت روحیه خودباوری همیاری و مسئولیت پذیری در آنها و جلوگیری از بزهکاری دانش‌آموزان در تابستان با توجه به بیکار بودن آنها از جمله این اهداف است.
انصاری با اشاره به کسب رتبه نخست استان قزوین در طرح اوقات فراغت طی سال گذشته بیان کرد: از تاریخ اول تا دهم تیرماه ایام افتتاح پایگاه‌های اوقات فراغت استان است.
وی ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده در سال گذشته 42 هزار دانش‌آموز در کلاس‌های مختلف علمی، آموزشی، ورزشی و مهارت آموزی جذب شدند.
این مسئول با اشاره به تشکیل 350 پایگاه اوقات فراغت در استان تصریح کرد: امسال با برنامه‌ریزی های انجام شده 22 درصد دانش‌آموزان یعنی در حدود 43 هزار و 200 نفر تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.
اعزام 898 دانش‌آموز به اردوها و مسابقات ملی در تابستان 95
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان درباره محتوای برنامه‌های پایگاه‌های بهبود اوقات فراغت در تابستان 95 گفت: برنامه‌های امسال در چهار محور برنامه‌های هویتی، بصیرتی و معرفتی، کارگاه‌های مهارت‌های خدماتی، کارگاه‌های مهارت‌های آموزشی و کارگاه‌های خودکفایی و اشتغال زایی برنامه‌ریزی شده است.
راه اندازی 14 پایگاه تابستانی توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان
وی در ادامه از دایر بودن 23 کانون فرهنگی تربیتی استان در تابستان 95 با اجرای برنامه در چهار حوزه کارگاه‌های مهارتی، انجمن‌های کانون، جوانه‌ها (یک روز بانشاط در کانون ) و برنامه‌های عمومی و مناسبتی خبر داد.
انصاری راه اندازی 14 پایگاه تابستانی توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بیان کرد: 2200 دانش‌آموز استان نیز تحت پوشش برنامه‌های بسیج دانش آموزی قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به فعالیت 13 دار‌القران استان در تابستان امسال بیان کرد: تابستان سال جاری 898 دانش‌آموز به اردوها و مسابقات ملی اعزام می‌شوند که شامل 405 دانش‌آموز و فرهنگی به اردوهای بنیاد علوی، 80 دانش‌آموز دختر مقطع متوسطه دوم به اردوی زیارت اولی‌ها،40 دانش‌آموز و فرهنگی به همایش کشوری شورای دانش‌آموزی، 88 نفر به مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز،45 نفر به مسابقات کشوری فرهنگی و هنری و اعزام 240 دانش‌آموز به مسابقات کشوری تربیت بدنی است.
عدم وجود نیروی تخصصی کافی به عنوان مربی در کارگاه‌های اوقات فراغت
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان تصریح کرد: شهر قزوین با دارا بودن قریب به 90 هزار دانش‌آموز از داشتن یک ساختمان تخصصی برای فعالیت کانونی بی‌بهره است که اگر این امر محقق شود جذب دانش‌آموز در اوقات فراغت تابستان و طول سال به مراتب افزایش می‌یابد.
انصاری با اشاره به وجود کانون ملی در 31 استان کشور خاطرنشان کرد: کانون‌های فعلی استان جهت فعالیت در غنی‌سازی اوقات فراغت تابستان و طول سال نیاز به تعمیر و تجهیز اساسی دارند.
انصاری عدم وجود نیروی تخصصی کافی به عنوان مربی در کارگاه‌های اوقات فراغت را یکی از مشکلات در حوزه غنی سازی اوقات فراغت ذکر کرد و گفت: در این زمینه لازم است دستگاه‌های دیگر نیروهای تخصصی خود را به صورت داوطلبانه در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.
وی ناکافی بودن فضاهای ورزشی موجود جهت جذب حداکثری دانش‌آموزان و عدم وجود اعتبار مالی کافی جهت اعزام دانش آموزان بی بضاعت به اردوی زیارت اولی ها و همچنین عدم وجود زیرساخت‌های لازم جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در مدارس استان را از چالش‌های پیش روی فضاهای پرورشی در غنی سازی اوقات فراغت عنوان کرد.
این مسئول آمار دانش‌آموزان اعزامی به جشنواره‌ها و برنامه‌های ملی در تابستان 94 را 1173 دانش آموز اعلام کرد و گفت: از این تعداد 407 دانش‌آموز به اردوهاي بنياد علوي، 75 نفر به اردوي زيارت اولي‌ها، 36 نفر به همایش کشوری شوراهای دانش‌آموزی، 41 نفر به مسابقات فرهنگی و هنری، 220 نفر به مسابقات ورزشی، 374 نفر به مسابقات و همایش‌های قرآن، عترت و نماز، 20 نفر به همایش همیاران مشاور اعزام شدند.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان در طول فصل تابستان از فعالیت‌های رسمی دور می‌شوند، فعالیت‌های غیررسمی غنی سازی اوقات فراغت را بهتر می‌توان مدیریت کرد.
ساخت 14 اثر هنری انقلابی در قزوین
وی در ادامه بیان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش در تابستان، ارتقاء و توانمندسازی تشکیلات دانش‌آموزی است.
انصاری تصریح کرد: این ایام عرصه رقابت دانش‌آموزان و نخبه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی است و بدون شک با حمایت مسئولان موفقیت‌های زیادی را می‌توان برای استان در سطح ملی کسب کرد.
وی با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه رفتارهای پرخطر، آموزش نه به اعتیاد، برگزاری دوره آموزشی دوست‌یابی خیابانی و کارگاه آموزش مهارت‌های اجتماعی، طرح دادرس و آموزش امداد و نجات از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش استان قزوین در ایام تابستان می‌باشد.
انصاری عنوان کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته یکی از دلایل افزایش اعتیاد عدم برنامه‌ریزی مناسب برای اوقات فراغت بوده است.
آموزش و پرورش در خط مقدم جبهه جنگ نرم قرار دارد
وی عنوان کرد: امسال برای اولین بار در کشور چهارده اثر هنری در زمینه سرود انقلابی برای اهل‌بیت(ع) در قزوین ساخته و رونمایی می‌شود.
انصاری با بیان اینکه 70 درصد موسیقی کشور زیرزمینی است، افزود: برای اغنا و اشباع علاقه جوانان به موسیقی باید جایگزین‌های خوبی برای آنها تعریف کرد که سرودهای انقلابی بهترین گزینه برای این امر است.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین مطرح کرد: در جبهه فرهنگی کنونی نقطه هدف دشمن دیگر سرزمین و جغرافیای کشور نیست بلکه هدف، ذهن و فرهنگ دینی دانش‌آموزان است که بر این اساس آموزش و پرورش در خط مقدم جبهه جنگ نرم قرار دارد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان