۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بسیاری از افراد جامعه نسبت به عوارض قلیان آگاهی ندارند
کد خبر: ۲۰۰۷۵۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

بسیاری از افراد جامعه نسبت به عوارض قلیان آگاهی ندارند

معاون درمان و توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت : بسیاری از افراد جامعه نسبت به عوارض قلیان آگاهی ندارند و مصرف بی رویه قلیان گواه این مطلب است .

بسیاری از افراد جامعه نسبت به عوارض قلیان آگاهی ندارند
احمدعلی اکبری کامرانی معاون درمان و توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی  در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ اظهار داشت: اولین برداشت اشتباه مردم از کارکرد قلیان در این است که تصور می کنند، با عبور دود از آب داخل محفظه شیشه ای قلیان ، اثرات سمی آن از بین می رود، درصورتی که باید به جامعه اطلاع رسانی شود و آنان را نسبت به این تصور کاملا اشتباه ، آگاه کرد. 

 وی تاکید کرد: با عبور دود از آب و بالا رفتن رطوبت ، اثرات نفوذ مواد شیمیایی بیشتر نیز خواهد شد. 

 کامرانی تصریح کرد: در تمام دنیا، از جمله کشور ما ، یکی از شایعترین سرطان ها ، سرطان ریه است و سالهاست که وجود رابطه مستقیم بین ابتلا به سرطان ریه با مصرف دخانیات ، در جهان به اثبات رسیده است.

 وی افزود: هرچه مصرف دخانیات و هر نوع دود ، بیشتر شود ، ریسک ابتلا به سرطان ریه بیشتر خواهد شد و وظیفه همه مردم است که همدیگر را نسبت به این موضوع و اثرات سوء کشیدن قلیان ، آگاه کنند. 

کامرانی در پایان گفت :امیدواریم با اجرای طرح پویش ملی  قلیان ها را گلدان کنیم در کنار آگاهسازی جامعه بتوانیم شاهد ارتقاء سلامت هموطنانمان باشیم .

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان