۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بالاترین سرانه رسیدگی به پرونده‌های حقوقی مربوط به بخش محمدیه است
کد خبر: ۲۰۰۷۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۳ ساعت: ۱۳:۱۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس دادگستری استان قزوین:

بالاترین سرانه رسیدگی به پرونده‌های حقوقی مربوط به بخش محمدیه است

جمال انصاری با بیان اینکه در سال ۹۴ محمدیه با رسیدگی به ۲۶۰۰ پرونده بالاترین سرانه در استان را به خود اختصاص داد، تصریح کرد: این شرایط نشان دهنده ظرفیت بالای این شهر در رسیدگی به پرونده‌هاست.

بالاترین سرانه رسیدگی به پرونده‌های حقوقی مربوط به بخش محمدیه است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، جمال انصاری، رئیس دادگستری استان قزوین پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در جلسه معارفه اولین دادستان عمومی و انقلاب بخش محمدیه در سالن نیایش شهر محمدیه اظهار کرد: حضور تیم دادگستری در چند سال اخیر در شهر محمدیه عاملی برای توسعه حوزه قضایی در این بخش بوده است.
وی در ادامه افزود: حضور و خدمت در دستگاه‌های حاکمیتی یک امانت موقت و پایان پذیر است که این امانت باید با نگاه جهادی و توسعه یافته و بادقت همراه باشد.
این مسئول با بیان اینکه تحولات رخ داده در سال‌های اخیر در محمدیه تعجب برانگیز است، ابراز کرد: محمدیه اولین بخشی است که با دستور مستقیم قوه قضاییه کشور صاحب دادگستری شده و امروز با حضور 10 قاضی و 40 کارمند در حال فعالیت است.
وی ادامه داد: آمارهای ارائه شده در 4 سال گذشته در دادگستری بخش محمدیه نشان دهنده افزایش رشد پرونده‌ها در این حوزه است که علل آن افزایش جمعیت شهری این منطقه، منفک شدن بخش محمدیه از شهرستان البرز و وجود زیرساخت‌های لازم در این شهر برمی‌گردد.

باید زیرساخت‌های قضایی در بخش محمدیه شبیه شهرستان شود

انصاری با بیان اینکه باید زیرساخت‌های قضایی در بخش محمدیه شبیه شهرستان شود، بیان کرد: وظیفه ما مطابقت شرایط کاری با افزایش پرونده‌هاست، البته همیشه این افزایش خوش یمن نیست و باید به حالت متعارف که در استان 7 تا 10 درصد است، تبدیل شود.
وی با بیان علل راه اندازی دادسرا در بخش محمدیه اذعان کرد: دادسرا یک خدمت تخصصی و برجسته و تحکمی‌تر را نسبت به دادگاه در هر حوزه‌ای انجام می‌دهد.
رئیس دادگستری استان قزوین با بیان اینکه در سال 94 محمدیه با رسیدگی به 2600 پرونده بالاترین سرانه در استان را به خود اختصاص داد، تصریح کرد: این شرایط نشان دهنده ظرفیت بالای در رسیدگی به پرونده‌هاست.
وی اضافه کرد: وظیفه دادسرا مدیریت صحنه جرائم و اصلاح رفتارهای فردی و دولتی است تا ضریب برخورد ما با جرائم در زمان کمتر و با سرعت بیشتر انجام بگیرد؛ زیرا باید با ارائه خدمات مناسب به مردم روان پریشی حقوقی را کاهش داد.
این مسئول در معرفی دادستان جدید محمدیه عنوان کرد: آقای ولی زاده چندین سال است که در شهر محمدیه به عنوان قاضی فعالیت دارد و دارای شناخت خوبی نسبت به حوزه قضایی و بخش محمدیه است و از افراد باتجربه حوزه قضایی استان می‌باشد که امیدواریم در حوزه جدید کاری موفق عمل کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان