۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین «در جستجوی لیله‌القدر»
کد خبر: ۲۰۰۶۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۳ ساعت: ۱۲:۱۴ ↗ لینک کوتاه

کتاب خوانی، کتاب خوری؛

«در جستجوی لیله‌القدر»

کتاب «در جستجوی لیله‌القدر» در ۱۲۸ صفحه در ۹ فصل به معرفی آثار و برکات شب قدر و همچنین به بیان اهمیت آن می‌پردازد.

 «در جستجوی لیله‌القدر»
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، در قسمت کتاب خوانی، کتاب خوری قصد داریم به معرفی کتاب‌هایی بپردازیم که مطالعه کرده‌ایم و می‌تواند چون پیشخوانی برای معرفی کتاب به علاقمندان این عرصه معرفی شود.
عنوان کتاب امروز: «در جستجوی لیله‌القدر» نوشته آیت الله عبدالکریم عابدینی (نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین) که توسط نشر معارف منتشر شده است.
چاپ اول کتاب «در جستجوی لیله‌القدر» در 128 صفحه، قطع رقعی، دورنگ و قیمت 5000 تومان منتشر شده است. 
مختصری درباره کتاب:  کتاب «در جستجوی لیله‌القدر» که با تقریظ آیت الله علامه جوادی آملی آغاز می‌شود و از 9 فصل با عناوین: پیش نیازهای حضور در لیله‌القدر، نام و نشان لیله‌القدر، اهمیت لیله‌القدر، شب قدر در جاری زمانه، لیله‌القدر و امامت و ولایت، لیله‌القدر و قرآن، آداب لیله‌القدر و آثار و نتایج لیله‌القدر تشکیل شده است.
برش هایی از کتاب:
لیله القدر زمان ویژه‌ای است که خداوند توجه خاصی بدان دارد، گویا مناسبترین وعده‌گاه دیدار انسان با خداوند است. امام صادق(ع) از پدران گرامی‌اش نقل کرده است که رسول خدا(ص) فرموده"به درستی که خداوند از روزها"جمعه" را و از ماه‌ها "رمضان" و از شب‌ها"لیله القدر" را اختیار کرده است.
خداوند لیله القدر را در میان شب ها پنهان کرده است تا عاشقان شیدا آن را همواره تمنا کنند، خلوت شب های خویش را به جستجوی آن سپری نمایند و در شعاع جاذبه های معنوی و روحانی اسرار آمیز قرار گیرند، از اسارت وابستگی به زرق و برق دنیا رهایی یابند و عزم خویش را جزم کنند،تا مهاجر الی االله شوند.
آنچه روح را تیره و کدر می‌کند مانند لهو در اندیشه و لعب در رفتار و لغو در گفتار، غفلت از یاد خدا و آلودگی به گناه و نیز آنچه موجب خستگی و سلب آمادگی جسمانی می‌شود، نشاط معنوی و در نتیجه برخورداری از مواهب نورانی لیله القدر را کاهش می دهد. 
از کجا تهیه کنیم: اگر قصد خرید دارید می توانید از طریق سایت پاتوق کتاب ketabroom.ir یا دفتر مرکزی نشر معارف قم (02537740004) و پاتوق کتاب قزوین (02833362806) و دیگر مراکز توزیع محصولات فرهنگی اقدام کنید. برای امانت گرفتن هم کافی است سری به یکی از کتابخانه های عمومی بزنید.
به زودی کتاب «تفسیر سوره قدر» از مجموعه مباحث تفسیری اسماءالحسنی این نویسنده و قرآن پژوه نیز منتشر می‌شود.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان