۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین نیاز به پژوهش ندارد که قزوینی‌ها عبوس و ناراحتند/ احمدی‌نژاد سبب شد که به برجام تن بدهیم
کد خبر: ۲۰۰۶۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۳ ساعت: ۱۰:۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اداره ارشاد قزوین:

نیاز به پژوهش ندارد که قزوینی‌ها عبوس و ناراحتند/ احمدی‌نژاد سبب شد که به برجام تن بدهیم

اکبر اسکندری نژاد با بیان اینکه احمدی‌نژاد سبب شد که به برجام تن بدهیم، عنوان کرد: این موضوع نیاز به پژوهش ندارد که قزوینی‌ها عبوس و ناراحتند یا نسبت به استان‌های دیگر در چه شرایطی به سر می‌برند.

نیاز به پژوهش ندارد که قزوینی‌ها عبوس و ناراحتند/ احمدی‌نژاد سبب شد که به برجام تن بدهیم
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با مدیرکل اراده ارشاد قزوین و اعضای خانه مطبوعات استان روز گذشته(چهارشنبه) در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.
اکبر اسکندری نژاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد قزوین در این نشست با اشاره به علت تاخیر برگزاری این جلسه اظهار کرد: متاسفانه با ورودم به اداره ارشاد قزوین متوجه شدم این اداره ویران‌تر از چیزی بود که فکر می‌کردم.
وی در ادامه افزود: اداره‌ای که در آن حوزه‌های مختلف کاری و اداری از هم پاشیده شده و بی انضباطی در بخش‌های مختلف فرهنگی حاکم بود و تا به امروز بخشی از آن مرتفع شده است، البته درب اتاق من در ارشاد همیشه باز است و اعلام آمادگی برای برگزاری این نشست را وجود داشت.
این مسئول با بیان اینکه مطبوعات باید به عنوان رکن چهارم دموکراسی نقش آفرینی کند، اذعان کرد: در فضایی که دیگر ارکان دموکراسی مثل احزاب به نوعی تعطیل هستند، مسئولیت رسانه‌ها مضاعف می‌شود.
وی ادامه داد: با شرایطی که در جمهوری اسلامی حاکم و حادث است، متاسفانه فرهنگ دارای وضعیت نامناسبی است که تعطیلی حوزه فرهنگ به علت نگاه لوکسی است که مسئولان به این حوزه دارند.
اسکندری نژاد با بیان اینکه برنامه و پیوست تعریف شده‌ای در حوزه فرهنگ وجود ندارد، گفت: اقبال به سمت فرهنگ کمرنگ است و رسانه‌ها نیز در این زمینه ضعیف عمل می‌کنند.
وی تصریح کرد: جثه بسیار نحیف و ضعیف بودجه‌ای حوزه فرهنگ گواه خوبی برای بی‌توجهی به این حوزه است، البته وزیر ارشاد گفت که وزارت فرهنگ به تنهایی مسئولیت فرهنگ کشور را عهده‌دار نیست، اما تبلور اراده و نظر دولتمردان را در شاکله وزارت فرهنگ به عنوان سکاندار این حوزه بسیار ضعیف است.

دوستان اصولگرا نباید به مقوله فرهنگ نگاه سیاسی داشته باشند

مدیرکل اراده ارشاد قزوین با بیان اینکه تلاش ایران دستیابی به خودکفایی به خصوص در حوزه اقتصادی است، بیان کرد: بنابراین تلاش همه مدیران در راستای تبیین اقتصاد مقاومتی و عملیاتی کردن این شعار است.
وی اضافه کرد: در عرصه فرهنگ، فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی باید در دستور کار همکاران رسانه‌ای قرار بگیرد همچنین سالم سازی و شفاف سازی اقتصاد از نکاتی است که مورد غفلت واقع شده است.
این مسئول در ادامه با اشاره به برخی انتقادات به برگزاری کنسرت در استان گفت: شاید انتقاد به برگزاری کنسرت و حساسیت روی آن وجود داشته باشد اما کمر ملت زیر بار فشارهای اقتصادی در حال خورد شدن است.
وی در ادامه افزود: این موضوع نیاز به پژوهش ندارد که قزوینی‌ها عبوس و ناراحتند یا نسبت به استان‌های دیگر در چه شرایطی به سر می‌برند، بنابراین این اندک جُنگ‌هایی که در استان برگزار می‌شود و این اندک شادی برای مردم به معنای خلاف شرع و ضد نظر رهبری نیست.
اسکندری نژاد ادامه داد: نظر رهبری درباره مطابقت نداشتن کار فرهنگی با برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها بود نه سطح جامعه، همین شب‌ها در برج میلاد و چند کیلومتری منزل رهبری انواع کنسرت‌ها برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه دوستان اصولگرا نباید به مقوله فرهنگ نگاه سیاسی داشته باشند، گفت: دولت فخیمه احمدی نژاد ما را به لب پرتگاهی برد که ما مجبور شدیم به برجام تن بدیم و مجبور به پذیرش برجام شویم.
این مسئول تاکید کرد: تلاش همه باید در راستای استفاده حداکثری از برجام باشد همچنین ما باید برای تحقق مفاد برجام همت خود را به کار بگیریم نه اینکه فقط انتقاد کنیم.
وی عنوان کرد: در رسانه‌ها سعی کنید همه جانبه‌نگر باشید، معمولا اینطور باب شده که دوستان اصولگرا در دوران مدیرت خود کشور را به آستانه ورشکستگی برسانند و تحویل دوستان هم طیف ما بدهند.
امیدوار نباشید با برگزاری جلسه فرهنگ عمومی مطلب دندان‌گیری نصیب فرهنگ استان شود
مدیرکل ارشاد با اشاره به اینکه بودجه‌ای در کیسه ما باقی نمانده که بتوانیم به رسانه‌ها کمک کنیم، بیان کرد: وضعیت اقتصادی کشور به حدی نابسامان هست که امروز که بهار تمام شده است هنوز ابلاغیه بودجه فرهنگی را دریافت نکرده‌ایم.
وی درباره تعطیلی جلسه شورای فرهنگی عمومی استان اذعان کرد: پیگیری‌های لازم را در این موضع داشتم اما به واسطه اختلاف دیدگاهی که با امام جمعه داریم ممکن است این جلسات به چانه زنی تبدیل شود، شما امیدوار نباشید که با برگزاری جلسه فرهنگ عمومی مطلب دندان گیری نصیب فرهنگ استان شود.

اسکندری نژاد برای برگزاری نمایشگاه کتاب در استان گفت: درباره نمایشگاه کتاب در استان تائیدیه لازم گرفته شده و 5 تا 14 اسفندماه سال جاری زمان این برگزاری است البته نظر ما مهر و آبان بود، اما موافقت نشد.
وی درباره برگزاری نمایشگاه قرآن ابراز کرد: در شورای گسترش فرهنگ قرآنی برای 70 برنامه سالانه 100 تا 150 میلیون درنظر گرفته می‌شود که به مرور به استان‌ها تزریق می‌کنند، برگزاری یک نمایشگاه قرآنی فاخر نیازمند 100 میلیون تومان بودجه است.
این مسئول اضافه کرد: هدف ما برگزاری نمایشگاه قرآن در ماه رمضان با مشارکت دیگر دستگاه‌ها بود؛ اما به واسطه کمبود بودجه امکانپذیر نشد و به برگزاری محافل قرآنی کوچک در سطح استان بسنده شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

م.ت / ۰۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

درود بر مدیر کل شجاع و صریح الهجه استان.
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان