۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین چه کنم خودم را بکشم؟ اگر شما بخواهید خودم را می‌کشم/ کمر مردم زیر بار مشکلات اقتصادی در حال شکستن است، با کنسرت‌ها مخالفت نکنید
کد خبر: ۲۰۰۶۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۳ ساعت: ۹:۳۵ ↗ لینک کوتاه

حاشیه‌های غیرفرهنگی در اولین نشست فرهنگی استان؛

چه کنم خودم را بکشم؟ اگر شما بخواهید خودم را می‌کشم/ کمر مردم زیر بار مشکلات اقتصادی در حال شکستن است، با کنسرت‌ها مخالفت نکنید

اولین نشست فرهنگی استان حاشیه‌های غیرفرهنگی را با خود به دنبال داشت که بحث برجام و مخالفت با کنسرت‌ها از اصلی‌ترین حاشیه‌های این جلسه بود.

چه کنم خودم را بکشم؟ اگر شما بخواهید خودم را می‌کشم/ کمر مردم زیر بار مشکلات اقتصادی در حال شکستن است، با کنسرت‌ها مخالفت نکنید
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛  در اولین نشست مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد قزوین با اصحاب رسانه‌ها که روز گذشته(چهارشنبه) در دفتر ارشاد قزوین برگزار شد، اهالی رسانه با صراحت لجه و رک گویی مدیر فرهنگی استان آشنا شدند.
این جلسه نیزهمانند جلسات دیگر با تاخیر برگزار شد، پرهیزکاری معاون فرهنگی هنری مدیرکل ضمن تبریک ایام ماه رمضان توصیه‌هایی برای بهتر برگزار شدن روز قدس و هفته قوه قضاییه به حاضرین ارائه داد و در همان دقایق اولیه جلسه را ترک کرد.
عبدالعظیم موسوی، رئیس خانه مطبوعات استان ضمن تبریک ولادت امام حسن(ع) انتخاب مدیرکل را هم تبریک گفت.
وی گفت در دنیا بین 70 تا 100 درصد درآمد رسانه‌ها از دریافت آگهی بدست می‌آید.
موسوی با اعتراف تلویحی گفت همه کارخانجات استان تعطیل است و علاوه بر کارخانجات ادارات هم تعطیل هستند و اصلا پولی برای دادن آگهی ندارند که بدهند.
وی در ادامه به ایجاد کمیته پیشگیری از ابتذال در خانه مطبوعات اشاره‌ای داشت و گفت: دیگر شاهد جذب آگهی با شیوه‌های غیرمتعارف بجز یکی دومورد نیستیم و در مورد بیمه پایه روزنامه نگاران هم توضیحاتی به حضار ارائه داد.
بعد از گزارش کمیته‌های آموزشی و رفاهی خانه مطبوعات که همان گزارشات همیشگی و چند سال پیش بود، حرف تازه‌ای بیان نشد.
در ادامه جلسه سعید عاشقی، مسئول کمیته فرهنگی خانه مطبوعات گفت: در شهر اصلا فرهنگ وجود ندارد و کنسرتی هم برگزار نمی‌شود تا ما با نشاط و با روحیه قلم بزنیم.
وی اضافه کرد: ما در بحث فرهنگ فقط منعکس کننده هستیم نه حلال مشکلات.
در ادامه رضایی از پایگاه خبری صبح قزوین به عدم تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: فقط در این جلسات می‌شد به معضلات فرهنگی استان رسیدگی کرد اما متاسفانه بعداز آمدن شما تعطیل شده است.
وی همچنین افزود: مطبوعات از حمایت‌های اندک و قطره چکانی دولت برخوردارند اما سایت‌ها و پایگاه‌های خبری هیچگونه حمایت مالی از سوی وزارت فرهنگ دریافت نمی‌کنند.
رضایی عدم برگزاری نمایشگاه کتاب، نمایشگاه قرآن ونبود برنامه ریزی برای هنرهای نمایشی و هنری را از ضعف‌های فرهنگی استان برشمرد و خواهان توجه به این مسائل شد.
همچنین علیرضا ضرغامی، سرپرست خبرگزاری فارس قزوین هم از پاسخگو نبودن مدیران گلایه داشت و همکاری نکردن را از موانع تولید خبر دانست و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان در پاسخ به عاشقی گفت: برگزاری کنسرت‌ها فقط کار فرهنگی نیست.
کاظمی، یکی از خبرنگاران هم از عدم برگزاری انتخابات خانه مطبوعات گلایه کرد و به شوخی گفت: اگرخانه مطبوعات مادام العمری شده است، رئیس خانه بفرمایند تا ما هم مطلع بشویم.
بیمه نشدن خبرنگاران، مشکلات ثبت نام در سایت وزارت ارشاد و تقسیم ناعادلانه آگهی‌ها و سرقت خبر و عدم انتشار مرتب نشریات از دیگر گلایه‌های اصحاب رسانه بود.
بعد از اظهارات اهالی رسانه، اسکندی نژاد، مدیرکل ارشاد قزوین ضمن تبریک ماه رمضان علل دیر برگزارشدن این نشست را ویرانه دانستن اداره ارشاد دانست و گفت: اداره ارشاد قزوین ویران‌تر از آنی بود که فکرش را می کردم.
وی بی انضباطی در بخش‌های فرهنگی و مدیریتی را سبب دیر برگزارشدن این نشست دانست.
وی مشخص نکرد که مدیر قبلی دولت تدبیرو امید اینجا را تبدیل به ویرانه کرده و یا مقصر اصلی مدیرکل اسبق بوده است؟!
اسکندری نژاد هم وضع فرهنگ را خراب دانست و گفت: فرهنگ خواب است و متاسفانه اقبال مردم به فرهنگ کم است.
وی با تشریح بحث اقتصاد مقاومتی وظیفه رسانه‌ها را سنگین تر دانست.
اسکندری نژاد درباره برگزاری کنسرت‌ها که موج نارضایتی در استان ایجاد کرده بود اظهار کرد: حسایت در بحث برگزاری کنسرت‌ها وجود دارد اما کمر مردم در زیر بار مشکلات اقتصادی در حال شکستن است، کنسرت‌ها اندک انبساط خاطر و شادی برای مردم ایجاد می‌کند نباید از مردم دریغ کرد.
وی در دفاع از برگزاری کنسرت‌ها گفت: سخنان مقام معظم رهبری درباره دانشجویان در دانشگاهها صدق می‌کند و همین ایام در چند کیلومتری خانه ایشان در برج میلاد هر روز کنسرت برگزار می‌شود!
وی در ادامه گفت: دولت فخیمه احمدی نژاد ما را به لبه پرتگاه برد و مجبورشدیم علی رغم میل به برجام تن بدهیم و باید همه برای تحقق برجام تلاش کنیم.
این مسئول فرهنگی عنوان کرد: دولت اصولگرا مملکت را به صحنه ورشکستی کشاند ما هنوز بعد از سه ماه از سال رفته یک ابلاغیه بودجه فرهنگی دریافت نکردیم و این وضعیت بودجه‌ای بوجود آمده است.


« در بین سخنان وی رجبی نماینده کیهان گفت: باقی مانده بودجه هم توسط فیش حقوقی‌های صده‌ها میلیونی تمام شد!
مدیرکل ارشاد هم در پاسخ وی اذعان کرد: این فیش‌ها در مقابل هزاران فیش دوران احمدی نژاد چیزی نیست در آن زمان دکل گم می‌شد.
وی در پاسخ به عدم تشکیل شورای فرهنگ عمومی استان هم گفت: من بارها برای تشکیل جلسه نامه زده‌ام اما چه کنم خودم را باید بکشم اگر شما بخواهید خودم را می‌کشم!!
اسکندری نژاد اضافه کرد: با اختلاف دیدگاهی که با امام جمعه داریم در جلسه شورای فرهنگ عمومی هم به جایی نمی‌رسیم شما امیدوار نباشید در همان جلسات هم چیز دندان گیری گیر استان بیاید.


وی افزود: برگزاری نمایشگاه فاخر قرآن 100 میلیون تومان اعتبار لازم دارد اما بضاعت ما در این اندازه نبود؛ اما در مساجد به برگزاری جزء خوانی با همکاری مدیران شهری اقدام کرده ایم.
وی درباره یارانه مطبوعات گفت: ما هیچگونه دخل و تصرفی در دادن یارانه‌ها نداریم.
مدیرکل ارشاد قزوین در مورد نشریات بلاتکلیف هم ابراز کرد: چون یارانه نمی‌دهیم نمی‌توانیم برای انتشار به اینگونه مطبوعات فشار بیاوریم.
در هنگام سخنان مدیرکل ارشاد قزوین دوستان خبرگزاری ایرنا و موسوی خانه مطبوعات یادداشت‌هایی برای وی می‌نوشتند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

فرهنگی / ۰۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

همین خوی سیاست زده و بی انصاف ایشان دلیل محکمی بر درستی مخالفت امام جمعه محترم با غصب جایگاه مدیرکلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان توسط اسکندری نژاد است.
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان