۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مقدمات همکاری مشترک دانشگاه علوم بهزیستی و علوم پزشکی شهید بهشتی فراهم شد
کد خبر: ۲۰۰۵۳۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

مقدمات همکاری مشترک دانشگاه علوم بهزیستی و علوم پزشکی شهید بهشتی فراهم شد

مقدمات همکاری مشترک دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و علوم پزشکی شهید بهشتی طی نشست هیات رییسه دو دانشگاه در محل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، فراهم شد.

مقدمات همکاری مشترک دانشگاه علوم بهزیستی و علوم پزشکی شهید بهشتی فراهم شد
حمیدرضا خرم خورشید رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی  درگفت و گوبا خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛اظهار داشت:65 درصد دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند و 400 دانشجوی دکتری در رشته های مختلف دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تحصیل می کنند ، ضمن آنکه فعالیت های مرکز رشد فناوری دانشگاه گسترش یافته و همکاری های مشترک دو دانشگاه ، سبب می‌شود تا از تمام ظرفیت ها و پتانسیل موجود بتوان به نحو احسن استفاده کرد. 

وی افزود:همکاری مشترک در زمینه رشته هایی مانند حوادث و بلایا ، روانشناسی و توانبخشی ، طب سالمندی ، پذیرش دانشجو و استفاده از تمام ظرفیت دو دانشگاه ، می توانند زمینه های همکاری مشترک باشند. 

رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ادامه گفت : در قالب تفاهم نامه همکاری، می توان نسبت به تشکیل کارگروه‌های مشخص اقدام کرد ، ضمن آنکه بیمارستان‌های توانبخشی رفیده و روانپزشکی رازی و مرکز تحقیقات سایکوز تحت پوشش دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی می توانند با بیمارستان‌های شهدای تجریش و طالقانی ، فعالیت های مشترکی را برنامه ریزی کنند .

وی ادامه داد: همکاری دو دانشگاه در حوزه توانبخشی از طریق بیمارستان توانبخشی رفیده ، حوزه فوق تخصصی سلامت روان و به ویژه بهداشت روان سالمندی، با همکاری مرکز روانپزشکی رازی ، ایجاد رشته های مشترک سایبرنتیک پزشکی ، بهزیستی محیطی و طب فیزیکی  از جمله موارد همکاری دو دانشگاه است.

وی افزود: گروه آموزشی طب سالمندی و سالمندشناسی در این دانشگاه از توانایی بالایی برخوردار است ، بطوری که برنامه آموزشی سالمند شناسی و طب سالمندی کشور با مدیریت مجموعه متخصصان و استادان این دانشگاه  تدوین شده و توانبخشی سالمندان ، از جمله خدمات این بیمارستان است ، ضمن اینکه این بیمارستان نیاز به استادان رشته های بالینی و با توجه به راه اندازی آزمایشگاه بیمارستان  دارد،که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می تواند در این زمینه همکاری کند.

خرم خورشید در پایان گفت: براساس ماموریت دانشگاه علوم بهزیستی و حوزه فعالیت آن در سه بخش  سلامت روانی ، رفاه و سلامت اجتماعی و توانبخشی ، بیست و یک  گروه آموزشی و هشت مرکز تحقیقات با استفاده از دانش و تجربه صد و پنجاه و هفت عضو هیات علمی ، به تعلیم و تربیت حدود 1800 دانشجو می پردازد.

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان