۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مباحث ۲۱ گانه مقررات ملي ساختمان مبناي كار كيفيت ساختمان است
کد خبر: ۲۰۰۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رياست سازمان نظام مهندسي استان قزوين:

مباحث ۲۱ گانه مقررات ملي ساختمان مبناي كار كيفيت ساختمان است

رياست سازمان نظام مهندسي استان قزوين گفت: عوامل موفقيت نسبي به خاطر تعامل خوبي است كه نظام مهندسي با دستگاه هاي مختلف دارد.

مباحث ۲۱ گانه مقررات ملي ساختمان مبناي كار كيفيت ساختمان است
به گزارش صبح قزوين؛ فرخ زاد رياست سازمان نظام مهندسي استان قزوين در خصوص اينكه سازمان نظام مهندسي چه تعداد عضو دارد و اعضاي مرتبط با سازمان چه كساني هستند گفت: نظام مهندسي براساس قانون و كنترل ساختمان در مجلس شوراي اسلامي در سال 1374 تصويب شده تشكيل شده است.
شش هزار نفر مهندس در 7 رشته اصلي از جمله عمران، معماري، شهرسازي، تاسيسات مكانيكي، تاسيسات برقي، نقشه برداري و ترافيك هستند.
و جمعيت افراد مرتبط با حوزه مهندسي تكنسين ها 2500 نفر، معماران تجربي 800 نفر و 38 هزار نفر استاد كار هستند.
فرخ زاد اظهار داشت: خوشبختانه ما بيشترين تعداد مهندس را نسبت به جمعيت استان در كشور داريم به همين دليل از لحاظ تعداد مهندس در كشور رتبه اول را داريم تا در جهت ارتقاء كيفيت ساخت و سازها استفاده كنيم.
وي بيان كرد: ارزيابي كه در 5 سال متوالي توسط وزارت مسكن وشهرسازي كه خارج از مجموعه استان است نسبت به ساير استان ها از نظام مهندسي استان قزوين صورت گرفت.
وي تاكيد كرد: عملكردها هيچ وقت 100 درصد و ايده آل نيست و هنوز هم جاي كار دارد و نسبت به ساير استان ها به صورت نسبي سنجيده مي شود.
فرخ زاد بيان داشت: نظارت هايي در بخش هاي طراحي و اجرايي صورت مي گيرد كه اين عملكردها دراصل 44 قانون اساسي است تهيه نقشه هاي تفكيكي ساختمان ها كه بخشي از وظايف قوه قضائيه بوده به نظام مهندسي واگذار شده است و نشان دهنده اعتماد به اين سازمان است.
وي در خصوص قانون مقررات ساختمان ها گفت: مباحث 21 گانه مقررات ملي ساختمان مبناي كار كيفيت ساختمان و ضامن امنيت، سلامت رواني و آسايش جامعه و شهروندان است مانند مبحث مهم 19 ملي مقررات در بحث صرفه جويي مصرف انرژي است و مبحث 15 ملي مقررات در خصوص آسانسور و پله برقي و مبحث 17 در مورد گاز است و سازمان نظام مهندسي توانسته مباحث 21 گانه را اجرا كند.
وي اظهار كرد: يكي از عوامل موفقيت نسبي به خاطر تعامل خوبي است كه با دستگاه هاي مختلف داريم از جمله تفاهم نامه ها كه با شركت گاز، آب وفاضلاب، برق و استاندارد صرفه جويي در حامل هاي انرژي است تمامي اين عوامل سبب ارتقاء سطح كيفي ساختمان هاي استان قزوين شده است.
وي در ادامه افزود: بيش از 50 درصد گردش مالي در بخش ساختمان است كه در بخش توزيع و توليد مصرف مي شود.
درسال گذشته 2 ميليون مترمربع ساخت و ساز داشته ايم.
هزينه ها را در بخش دولتي صرفه جويي كرده ايم كه اهميت نقش سرمايه را نشان مي دهد.
فرخ زاد در انتها گفت: 5 دفتر نمايندگي در شهرهاي تاكستان، بوئين زهرا، آبيك، البرز و همچنين دفتر نمايندگي شهر محمديه نظارت مستمر بر ساخت و سازها ي سراسر استان قزوين دارند و الزامات مقررات ملي را اعمال مي نمايند.
انتهاي پيام/3003/ی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان