۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین دولت بحرین نشان داد صلاحیت دفاع از حقوق شهروندانش را ندارد/ هشدار سردار سلیمانی در دل حاکمان بی‌تدبیر آل سعود هراس انداخت
کد خبر: ۲۰۰۴۹۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

دولت بحرین نشان داد صلاحیت دفاع از حقوق شهروندانش را ندارد/ هشدار سردار سلیمانی در دل حاکمان بی‌تدبیر آل سعود هراس انداخت

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین نشان می‌دهد رژیم این کشور که دست به چنین جنایتی می‌زند صلاحیت خود را زیر سؤال برده است.

دولت بحرین نشان داد صلاحیت دفاع از حقوق شهروندانش را ندارد/ هشدار سردار سلیمانی در دل حاکمان بی‌تدبیر آل سعود هراس انداخت

محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری صبح قزوین ، با اشاره به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین توسط رژیم آل خلیفه، اظهار داشت: طبیعتاً این مسئله یک جنایت و خلاق حقوق بین‌الملل است.

وی افزود: این جنایت خلاف صریح حقوق انسانی است؛ چراکه هیچ دولتی اجازه ندارد عضویت شهروندی یک شهروند را از آن کشور سلب کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: کاری که دولت بحرین انجام داد، نشان می‌دهد که صلاحیت دولت‌داری و حاکمیتی برای دفاع از حقوق شهروندان کشورش را ندارد. دولتی که دست به چنین جنایتی می‌زند، در واقع صلاحیت خود را زیر سوال برده است.

وکیلی بر همین اساس اضافه کرد: دولت بحرین به جای اینکه شهروند را از شهروندی محروم کند، صلاحیت دولت‌مرید و زعامت خود را زیر سوال برد، این جنایت حتماً در پرونده جنایات آل بحرین باقی خواهد ماند، البته این جنایات مهندسی آل سعود است.

«آل سعود در هر گوشه‌ای از خاورمیانه که بازی را به ایران می‌بازد، تلاش می‌کند از طریق نواب خود انتقامی از شیعیان بگیرد که این‌بار هم به دلیل شکست داعش در فلوجه و ناکامی آل سعود در پیشبرد منویات خود توسط تروریست‌ها، تلاش کرد تا انتقام خونریزی از شیعیان را در بحرین بگیرد؛ ولی بدانند این تیری است به قلب آل سعود و قدمی در جهت کوتاه کردن عمر آل سعود و آل بحرین است.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هشدار سردار سلیمانی در این رابطه، عنوان کرد: این هشدار و حرکت از یک قهرمان ملی و خاورمیانه‌ای برمی‌آید، سردار سلیمانی تنها قهرمان ملت ایران نیست بلکه قهرمان خاورمیانه و ملت‌های ستمدیده این منطقه نیز هست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: هشدار سردار سلیمانی به عنوان قهرمان ستمدیدگان در این منطقه بود که هم به مردم و ستمدیدگان اعتماد به نفس می‌دهد و هم هراسی در دل حاکمان بی‌تدبیر آل سعود و آل خلیفه می‌اندازد.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان