۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تبدیل شدن برخی دانشگاه‌ها به جولانگاه‌ سیاسی جریان‌های فتنه‌گر/دریافت پاداش‌های چندصد میلیونی مغایر با آرمان‌های نظام است
کد خبر: ۲۰۰۴۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲ ساعت: ۱۴:۱۸ ↗ لینک کوتاه

دادستان عمومی و انقلاب قزوین مطرح کرد

تبدیل شدن برخی دانشگاه‌ها به جولانگاه‌ سیاسی جریان‌های فتنه‌گر/دریافت پاداش‌های چندصد میلیونی مغایر با آرمان‌های نظام است

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با بیان اینکه برخی دانشگاه‌ها به جولانگاه‌های سیاسی برخی جریان‌های فتنه‌گر تبدیل شده است، گفت:دریافت حقوق و پاداش‌های چندصد میلیونی مغایر با آرمان‌های نظام است.

تبدیل شدن برخی دانشگاه‌ها به جولانگاه‌ سیاسی جریان‌های فتنه‌گر/دریافت پاداش‌های چندصد میلیونی مغایر با آرمان‌های نظام است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه برگزار شد با اشاره به انتشار فیش‌های حقوقی برخی مسئولان اظهار کرد: عدالت اجتماعی حکم می‌کند که همه کارگزاران و مسئولان از یک برابری و عدالت اجتماعی برخوردار باشند.
وی افزود: اینکه فردی در جمهوری اسلامی حقوق و پاداش چند صد میلیونی دریافت کند و برخی دیگر حقوق روزمره اندک خود را با چند ماه تاخیر دریافت کنند با آرمان‌های نظام مغایرت دارد که باید اصلاح شود.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز با فشار افکار رسانه‌ای در حاکمیت اراده‌ای شکل گرفته که موجب پیگیری این جریان شده است.
وی در ادامه بیان کرد: ما از طرح و پیگیری این موضوع ناخرسند نیستیم البته اینکه همه افراد جامعه در هر شغلی که هستند حقوق یکسانی دریافت کنند، عدالت نیست زیرا خدماتی که ارائه می‌دهند متفاوت بوده و یکسان نیست.
پایش و رصد فیش‌های حقوقی در استان
صادقی نیارکی عنوان کرد: افراد باید متناسب با فعالیتی که انجام می‌دهند حقوق دریافت کنند اما در برخی از فیش‌های حقوقی منتشر شده موضوع با این کیفیت نیست.
وی تصریح کرد: بر این اساس در استان قزوین نیز مجموعه‌ای تشکیل شده تا موضوع را با پایش و رصد در سطح شرکت‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، مورد بررسی قرار دهد.
این مسئول اضافه کرد: البته تاکنون چنین موردی در استان گزارش نشده است اما در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه سند سازی به نفع مدیران که در قالب فیش وجوهی را تصاحب کرده باشند، قطعا برخورد لازم انجام می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ممنوعیت عرضه قلیان در استان بیان کرد: امیدواریم با مجموعه اقدامات انجام شده، در آینده‌ای نزدیک ایرانی بدون دخانیات را تجربه کنیم زیرا مصرف دخانیات مقدمه‌ای برای اعتیاد و برخی ناهنجاری‌های اجتماعی دیگر است.
پلمپ 8 سفره‌خانه عرضه کننده قلیان در قزوین
وی ادامه داد: این موضوع از دستور کار ما خارج نشده است چنانچه در همین راستا صبح امروز 8 سفره‌خانه پرمشتری به دلیل عرضه قلیان در قزوین تعطیل شد.
صادقی نیارکی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به برخی تخلفات انجام شده در حوزه دانشگاه اظهار کرد: توقع داریم با اشاره به اهمیت بحث تعلیم و تربیت، این مباحث در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در اولویت این دستگاه‌ها قرار گیرد.
وی ادامه داد: با توجه به تاکید مقام رهبری موضوع جهش علمی، تولید علم و چرخه‌ علم و فناوری که در دنیا به سرعت در حال حرکت است، نباید مورد غفلت قرار گیرد چراکه هرگونه کوتاهی در این زمینه ممکن است کشور را فرسنگ‌ها از توسعه دور می‌کند.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: متاسفانه برخی دانشگاه‌ها به جولانگاه‌های سیاسی برخی از جریان‌های فتنه‌گر تبدیل شده که قابل پذیرش نیست.
وی عنوان کرد: نباید اجازه دهیم این دانشگاه‌هایی که برخی به نام‌های مقدسی نیز مزین هستند با باورهای انقلاب و اساس جمهوری اسلامی، سر به تعارض بردارند و در این مراکز گاه‌نامه، هفته‌نامه یا مجله‌ای منتشر شود که جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرد.
صادقی نیارکی تصریح کرد: این مباحث جزء خطوط قرمز نظام هستند و فراتر از دادن یک تذکر یا گرفتن تعهد بوده و باید برخورد قاطعی در این زمینه صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص پرونده اخیر خطایی که در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) رخ داد تا آخر قصد دارم موضوع را پیگیری کنم ولو اینکه منجر به بازداشت چند استاد دانشگاه و دانشجو شود زیرا ما اجازه نمی‌دهیم به خطوط قرمز نظام و اصل ولایت فقیه حمله شود.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان گفت: ما باید به وظیفه خود عمل کنیم البته این پرونده شکل گرفته و در ابتدای کار قرار دارد و در حال پیگیری است.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان