۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کاهش ۱۵ درصدی ورودی پرونده به محاکم
کد خبر: ۲۰۰۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رییس دادگستری شهرستان البرز اعلام کرد

کاهش ۱۵ درصدی ورودی پرونده به محاکم

رییس دادگستری شهرستان البرز گفت: در راستای اجرای پیشگیری از وقوع جرم ورودی پرونده به محاکم شهرستان البرز ۱۵ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۱۵ درصدی ورودی پرونده به محاکم
در دادگستری شهرستان البرز صورت گرفت: کاهش 15 درصدی ورودی پرونده به محاکم رییس دادگستری شهرستان البرز گفت: در راستای اجرای پیشگیری از وقوع جرم ورودی پرونده به محاکم شهرستان البرز 15 درصد کاهش یافته است.
به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان، حسین کثیرلو رئیس دادگستری شهرستان البرز ضمن اشاره به راه اندازی شعبه داوری در این شهرستان گفت: فعال کردن شعبه داوری و شعبه شرکتها در سال حمایت ملی در جهت حل و فصل اختلافات بین کارفرمایان و کارگران و شرکتهای بحرانی موفقیت های خوبی داشته است.
رئیس دادگستری شهرستان البرز به تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان البرز اشاره کرد و گفت: در راستای کاهش وقوع جرایم و ورودی پرونده ها، شورای پیشگیری از وقوع جرم و کارگروه تخصصی برای بررسی سرقت جزء و سایر آسیبهای اجتماعی تشکیل گردیده که این شورا می تواند در آینده ای نزدیک زمینه های کاهش ارتکاب جرم را فراهم نماید.
وی در این خصوص افزود: در راستای اجرای پیشگیری از وقوع جرم و بهداشت قضایی دادگستری شهرستان البرز موفق شد میزان ورودی پرونده به محاکم را طی 11 ماه سالجاری تا 15 درصد کاهش دهد.
کثیرلو تصریح نمود: با توجه به اهمیت کاهش ورودی پرونده به محاکم، همچنین یازده شعبه شورای حل اختلاف این شهرستان توانسته 9000پرونده را مورد رسیدگی قرار دهد که نزدیک به یک سوم این پرونده منجر به صلح و سازش گردیده است.
وی در خصوص سهولت مراجعه ارباب رجوع افزود: افتتاح ساختمان دادگستری این شهرستان موجب تجمیع دادگاهها، دادسرا و شورای حل اختلاف در یک ساختمان شده که این مر سبب دسترسی سریع و صرف وقت کمتر برای ارباب رجوع شده است.
همچنین افتتاح باجه بانک ملی و ساماندهی و آموزش عریضه نویسان از دیگر خدمات منحصر به فرد دادگستری البرز می باشد که سابقا یکی از مشکلات مهم ارباب رجوع بوده که موجب نارضایتی و کاهش سرعت روند دادرسی می گردید.
کثیرلو تصریح نمود: بایگانی پرونده های راکد و ثبت الکترونیکی این پرونده ساماندهی شده بنحویکه طی یازده ماهه امسال 25 هزار فقره پرونده ثبت، تفکیک و امحاء گردیده است.
انتهای پیام/3001/ی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان