۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم نقض میثاق حقوق سیاسی و مدنی سازمان ملل است
کد خبر: ۲۰۰۱۰۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم نقض میثاق حقوق سیاسی و مدنی سازمان ملل است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم نقض میثاق حقوق سیاسی و مدنی، اجتماعی و فرهنگی است.

سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم نقض میثاق حقوق سیاسی و مدنی سازمان ملل است

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری صبح قزوین ،‌ با اشاره به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین توسط رژیم آل‌خلیفه،‌ اظهار داشت: این اقدام خلاف مقررات بین المللی  است چرا که ایشان از علمای برجسته بحرین است.

وی افزود: سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم نقض میثاق حقوق سیاسی و مدنی، اجتماعی و فرهنگی مصوب 1966 سازمان ملل است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین تصریح کرد: چنین اقداماتی از سوی دولت بحرین نشان دهنده اوج استیصال رژیم بحرین دربرابر اراده پولادین ملتی است، چرا که سال‌های طولانی برای آزادی و برای دفاع از حقوق خود در برابر نیروهای مسلح بحرین و نیروهای اشغالگر عربستان سعودی با سلاح‌های سنگین علیه این ملت بی دفاع می‌جنگند.

بروجردی برهمین اساس اضافه کرد: چنین اقدامی شکست دولت بحرین و درماندگی دولتمردان این کشور را نشان می‌دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: چنین اقدامی یک حلقه از حلقه‌های زنجیره‌ای فشار آل خلیفه و رژیم نیروهای مسلح آل سعود علیه مردم بحرین است.

« این اقدام آغاز افول رژیم بحرین است که وحشیانه علیه مردم بی دفاع، صدها نفر را به شهادت رسانده و به خاک و خون کشانده است.»

وی در همین رابطه عنوان کرد: سال‌های بسیار زیادی از حملات وحشیانه اینها می‌گذرد اما مردم بحرین همچنان با اراده‌ای قوی در برابر این حملات ایستادگی کردند. چنین اقدامی اوج درماندگی و شکست آل خلیفه در برابر مردمی را نشان می‌دهد که قطعا روزی وضعیت بحرین را تغییر می‌دهند.

بروجردی در خاتمه تاکید کرد: در این اقدام حکومت آل‌خلیفه مرتکب اشتباه بزرگ راهبردی شده که آثار منفی چنین اقدام نابخردانه‌ای دامنگیر خودشان خواهد شد. مردم بحرین و کشورهای دیگر در برابر چنین اقدام نابخردانه و خلاف موازین بین المللی آرام نمی‌شینند.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان