۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین سایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک; سیامند رحمان معادل وزن ۲ یخچال وزنه می‌زند
کد خبر: ۲۰۰۰۹۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

سایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک; سیامند رحمان معادل وزن ۲ یخچال وزنه می‌زند

سایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک در آستانه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو به تمجید از وزنه‌بردار فوق‌سنگین ایران پرداخته است.

سایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک; سیامند رحمان معادل وزن ۲ یخچال وزنه می‌زند

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین و به نقل از کمیته ملی پارالمپیک، در مطلبی که روی خروجی این سایت قرار گرفته از رشته وزنه‌برداری معلولان به عنوان رشته‌ای یاد شده که ورزشکاران می‌توانند 3 برابر وزن خود را در آن بالا ببرند.

سیامند رحمان، قدرتمندترین پارالمپین جهان، با مهار وزنه 296 کیلوگرم، رکورددار جهان و پارالمپیک است؛ این وزنه معادل وزن 2 یخچال به حساب می‌آید.

در ادامه این گزارش از مصر به عنوان قویترین کشور در عرصه وزنه‌برداری معلولان یاد شده که از سال 1964 تاکنون 59 مدال کسب کرده است.

وزنه‌برداری معلولان که در ابتدا قوانینی نزدیک به وزنه‌برداری افراد سالم داشت، رفته رفته به افراد معلول بیشتری معرفی شد و قوانین آن به پاورلیفتینگ نزدیک شد.

این رشته از پارالمپیک 1992 بارسلونا تا به امروز به صورت رشته‌ای مستقل از وزنه‌برداری به عنوان رویدادی محبوب در برنامه این بازی‌ها قرار گرفته است.

وزنه‌برداری یکی از رشته‌هایی است که بیشترین رشد را در بازی‌های پارالمپیک داشته و برای ورزشکاران زن و مرد با معلولیت‌های زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

معلولیت عضلانی، معلولیت حرکتی، نقصان از ناحیه دست و پا، اختلاف اندازه پا، کوتاهی قامت، هایپرتونیا (سفتی عضلات)، آتاکسی (مشکل حفط تعادل) و  (اتتوزیس) حرکات پیچشی و آهسته.

همه ورزشکاران واجد شرایط می‌توانند در یک کلاس، اما در اوزان متفاوت با هم به رقابت بپردازند. اوزان این رشته از پارالمپیک 2012 لندن تغییراتی داشته و به همین دلیل است که علاقمندان به این رشته به پارالمپیک 2016 ریو توجه نشان می‌دهند.

در رشته وزنه‌برداری پارالمپیک 2016 ریو بیش از 180 وزنه‌بردار از 60 کشور جهان حضور دارند و در «ریو سنترو» با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام/ر

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان