۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین انتخاب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با پیشنهاد هیات رئیسه مجلس قانونی نیست
کد خبر: ۲۰۰۰۶۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

انتخاب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با پیشنهاد هیات رئیسه مجلس قانونی نیست

نماینده طرقبه و چناران در مجلس با بیان اینکه کمیسیون اصل ۹۰ باید حداقل ۱۹ عضو داشته باشد، گفت: انتخاب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با پیشنهاد هیات رئیسه مجلس قانونی نیست.

انتخاب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با پیشنهاد هیات رئیسه مجلس قانونی نیست

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری صبح قزوین ، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه پارلمان) در تذکری با استناد به ماده 42 آیین‌نامه داخلی، اظهار داشت: طبق آیین‌نامه تعداد اعضای کمیسیون اصل 90 باید حداقل 19 و حداکثر 23 نفر باشد.

وی با بیان اینکه مشخص است که قانون موخر قانون مقدم را نقض می‌گند، گفت: باید کمیسیون‌های مجلس به طور قانونی تشکیل می‌شد، سوال این است که آیا اصلا کمیسیون اصل 90 وجود دارد که امروز می‌خواهیم برای این کمیسیون رئیس تعیین کنیم؟  کمسیون اصل 90 باید حداقل 19 عضو داشته باشد و اعضا رئیس‌شان را انتخاب کنند.

دهقان با بیان اینکه انتخاب رئیس کمیسیون اصل 90 با پیشنهاد هیات رئیسه مجلس قانونی نیست، تصریح کرد: کمیسیون قضایی که مهمترین تصمیمات کشور را برعهده دارد، مطابق قانون باید حداقل 19 عضو داشته باشد ولی الان با 13 عضو تشکیل شده است، براساس قانون می‌توانستیم کمیسیون‌ها را به نحوی سازمان‌دهی کنیم که بین 19 تا 23 عضو داشته باشد، اگر کمیسیون قضایی که الان 13 عضو دارد، تشکیل جلسه ندهد یک مشکلی ایجاد می‌شود و اگر تشکیل جلسه بدهد مشکل دیگری بوجود می‌اید، ما را بر سر دوراهی گذاشته‌اند.

در ادامه مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست صحن علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر دهقان توضیح داد هیات رئیسه با روسای شعب تشکیل جلسه داد و در این زمینه صحبت‌هایی انجام شد، تشخیص هیات رئیسه مجلس این بود که این کار انجام و رئیس کمیسیون اصل 90 در صحن علنی انتخاب شود.

پزشکیان ادامه داد: البته شما مسائلی را هم مطرح کردید که ما پیگیر برخی از آن موارد هستیم، همچنین باید بگویم معاونت قوانین نمی‌تواند ماده 48 آیین‌نامه را تنقیح کند.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان