۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم نشانه نفس‌های آخر آل‌خلیفه است/حاکمان بحرین باید از سرنوشت شاه ایران درس بگیرند
کد خبر: ۲۰۰۰۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱ ساعت: ۱۱:۱۹ ↗ لینک کوتاه

لاریجانی در صحن علنی مجلس:

لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم نشانه نفس‌های آخر آل‌خلیفه است/حاکمان بحرین باید از سرنوشت شاه ایران درس بگیرند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سلب تابعیت حکومت بحرین از شیخ عیسی قاسم گفت: حاکمان بحرین باید از سرنوشت شاه ایران درس بگیرند و بدانند که آنها یک هزارم شاه ایران هم عِده وعُده ندارند.

لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم نشانه نفس‌های آخر آل‌خلیفه است/حاکمان بحرین باید از سرنوشت شاه ایران درس بگیرند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس (یکم تیرماه 95) گفت: یکی از حوادث تاسف‌آور که روز گذشته در میان کارزار پرآشوب جریان تروریسم منطقه توجه همگان را به خود جلب کرد اقدام ناشیانه و ماجراجویانه رژیم بحرین در مورد عالم بزرگوار دینی آیت‌الله شیخ عیسی قاسم بود که سردمداران بحرین تصور کردند با لغو تابعیت این مرد بزرگ می‌توانند بحران سیاسی داخلی خود را به سوی آرامش سوق دهند.

وی افزود: البته این اقدام را باید در زنجیره‌ای از رفتارهای سبک‌سرانه این رژیم ارزیابی دقیق کرد که از طرفی حاکمیت خود را زیر سلطه پایگاه نظامی غربی و همچنین دخالت تانک‌های یک کشور عربی به ذلت کشاندند و تمامی نیروهای آزادی‌خواه را که به صورت مسالمت‌آمیز می‌خواستند اعتراضات دموکراتیک خود را ظهور دهند به زندان افکندند. من‌جمله شیخ سلمان عالم دیگر دینی بحرین.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین رجال سیاسی را سرکوب کردند به اموال مسلمانان و وجوهات شرعی مردم دستبرد زدند و عده زیادی از مردم به ویژه جوانان را به خاک و خون کشیدند و سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم نیز حلقه جدیدی از این سری اقدامات است که همگی ضد انسانی است.

لاریجانی اظهار داشت: این اقدام رژیم بحرین یادآور یاوه‌گویی های شاه نگون‌بخت ایران است که می‌گفت هرکه داخل در حزب رستاخیز نشود از تابعیت ایران باید خارج شود و همین درشت‌گویی‌ها سلطنت او را واژگون کرد.سلطنت آل‌خلیفه نیز باید به این سابقه تاریخی به دقت بنگرد که آنها یک هزارم شاه ایران عده و عده ندارند.

وی افزود: این اقدامات نشانه‌هایی از نفس‌های آخر یک رژیم است که بزرگان ملت خود را به لغو تابعیت تهدید کند. مگر وابستگی یک شهروند به آب و خاک کشورش با تصمیمات نابخردانه سلاطین زبون تغییر می‌کنند. وابستگی به میهن را شما به مردم‌ خود ندادید که بستانید.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها نیز که امروز بر مقدرات این کشور کوچک مسلط شدند در آزمون دیگری قرار گرفتند که در مقابل دعاوی زیاد خود در زمینه حقوق بشر این رفتار بدوی را چگونه توجیه می‌کنند. آنها و برخی از سلطنت‌نشینان ماجراجوی منطقه که سخن از آرامش در منطقه سر می‌دهند آیا از نظر آنها این رفتار آرامش‌بخش است یا آتش‌باری برای به هم‌ریختگی امنیت منطقه.

لاریجانی خاطرنشان کرد: مگر مردم بحرین چه می‌خواهند که با داغ و درفش و آخر و الامر با لغو تابعیت با آنها مواجه شدند. حرف مردم بحرین یک امر روشن و ساده است که همه در انتخابات با رای مساوی شرکت کنند آیا این توقع زیادی است که چند سال آنها را در ارتباط با این ماجرا به خاک و خون کشیده‌اند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی این اقدام ناشیانه آل‌خلیفه را محکوم می‌کند و به حاکمان بحرین هشدار می‌دهد که این اهانت به ساحت آیت‌الله مجاهد شیخ عیسی قاسم ماجراجویی گستاخانه است و تمام امیدها در وصول به راه‌حل مسالمت‌آمیز را از بین می‌برد و مردم زجرکشیده و محروم از حقوق اولیه خود را به عصیان وا می‌دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک پیروزی مردم عراق در فلوجه بر علیه تروریست‌ها، اظهار داشت: فلوجه یک حادثه مهم بود. در سال‌های اخیر که حوادث بسیار نگران‌کننده تروریستی در منطقه و مخصوصا در عراق رخ داد کانون مسئله در فلوجه بود لذا این دژی که تروریست‌ها برای خود درست کرده بودند با یک اقدام سنجیده و حساب‌شده و طراحی دقیق مردم و نیروهای مسلح عراق از دست تروریست‌ها خارج شد که این آزادسازی یک عمل بسیار شجاعانه و دقیق است و امیدواریم که این اقدام شروعی برای بیرون راندن کامل تروریست‌ها از صحنه عراق باشد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: لازم می‌دانم از تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (ع) در وزارت اطلاعات که توانستند توطئه‌های اخیر تروریست‌ها را خنثی کنند تشکر کنم. مجلس امنیت ملت را در اولویت کار خود قرار داده است و پشتیبانی از اقدامات وزارت اطلاعات را در ایجاد امنیت پایدار مورد حمایت قرار خواهد داد.

وی با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) گفت: این امام همام که به دلیل شرایط خاص امت اسلامی و برای سعادت و آینده مسلمانان به توافق با معاویه دست زد در دعای خود این گونه شرایط را توصیف می‌فرمایند: «خدایا تو می‌دانی که من از تلاش خود فروگذار نکردم تا هنگامی که برش تیغم از میان رفت و تنها شدم در آن وقت از گذشتگان خودم پیروی و صبر پیشه کردم تا جلوی این دشمن سرکش و ریختن خون شیعیان را بگیرم تا اینکه حفظ کردم آنچه را اولیای من حفظ کردند.خشم خود را فرو بردم و به خواسته آنها تن در دادم. راهی رفتم که می‌خواستند و هیچ نگفتم تا یاری تو فرا رسد که تو تنها یاور حق و بهترین پشتیبان آن هستی گرچه این یاری تاخیر افتد و نابود شدن دشمن اندکی به درازا کشد.»

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وقتی امام با معاویه توافق کرد با همه رفتار ناهنجار و بددهنی معاویه نسبت به ساحت مقدس امیرالمومنین علی (ع) امام به توافق پایبند بود و حتی امام حسین (ع) نیز پس از امام حسن (ع) تا زمان حیات معاویه پای توافق ایستاد تا بحث بیعت با یزید پیش آمد و آن زمان قیام جاودانه امام حسین حاصل شد و آن صحنه‌های شجاعانه پیش آمد.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) در بیان حالات معنوی امام حسن مجتبی (ع) فرمودند ایشان عابدترین فرد زمان خود بود و وقتی به یاد مرگ یا به یاد قبر و قیامت می‌افتادند می‌گریستند و زمانی که به یادگذشتن از پل صراط و یا به عرضه اعمال خود بر خداوند می‌افتادند ناله‌ای می‌کردند و از هوش می‌رفتند و وقتی به نماز می‌ایستادند بدنشان در مقابل پروردگار می‌لرزید.

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان