۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین فقط پروژه آزادراه شمال نماد "بی‌عرضگی" است؟
کد خبر: ۲۰۰۰۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱ ساعت: ۱۰:۳۰ ↗ لینک کوتاه

درباره اظهارنظر جهانگیری

فقط پروژه آزادراه شمال نماد "بی‌عرضگی" است؟

جهانگیری از پروژه آزادراه تهران ـ شمال با عنوان نماد بی‌عرضگی نام برده؛ البته این پروژه بر خلاف حملات سابق جهانگیری به دولت قبل، از سال ۷۶ یعنی از زمان دولت اصلاحات آغاز شده بود.

فقط پروژه آزادراه شمال نماد "بی‌عرضگی" است؟
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین  ،اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در بازدید از عملیات ساخت احداث آزادراه تهران ـ شمال گفته است: "پروژه آزادراه تهران ـ شمال سمبل ناکارآمدی و حتی بی‌عرضگی شده بود."

جهانگیری در سه سال گذشته، در حمله به دولت سابق و زیر سوال بردن سیاست های گذشته، از پیشروهای دولت روحانی بوده است؛ با این وجود، پروژه ای که او از آن به عنوان "نماد بی عرضگی" نام برده، از سال 76 و در آغاز فعالیت دولت اصلاحات آغاز و بدون پیشرفت خاصی تحویل دولت احمدی نژاد شده بود! در آن زمان خود جهانگیری هم از اعضای دولت و وزیر صنایع بود.

رک گویی جهانگیری در حالی است که او و همکارانش در دولت، در روزهای گذشته در مقابل دومینوی تعطیلی کارخانه های قدیمی کشور، رویه سکوت و یا فرافکنی را در پیش گرفته اند.

جهانگیری عدم تکمیل آزادراه تهران - شمال را صرفا "مالی" و نه "فنی" عنوان کرد و گفت: "تکمیل کل آزادراه تهران ـ شمال حدود 8 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد و در بودجه امسال فقط 20 میلیارد تومان اعتبار دارد." او راه حل این موضوع را هم اعلام کرده و گفته: "نقدینگی در دست مردم وجود دارد و باید به سمت پروژه‌های زیربنایی هدایت شود."

با این حال جهانگیری توضیحی درباره اینکه برجام پرسروصدای دولت که با وعده گشایش اقتصادی به سرانجام رسیده بود، و نیز پول های آزادشده ادعایی دولت چه نقشی در پروژه های زیربنایی دارند توضیحی نداده است.

گفتنی است روایت مسئولان دولتی از پول های آزادشده ایران در توافق هسته ای متفاوت است؛ این ارقام از 32 تا 100 میلیارد دلار را شامل می شود که در مقم مقایسه، کمترین مقدار آن نیز ده ها برابر اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آزادراه - تهران شمال است.

انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان