۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین انتظار داریم استاندار با ورزشکاران معلول و نابینا دیدار حضوری داشته باشد/ به دلیل عدم حمایت مسئولان سه بار از حضور در پارالمپیک جاماندم
کد خبر: ۲۰۰۰۲۵ نویسنده: اسماعیل امینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱ ساعت: ۱۰:۱ ↗ لینک کوتاه

مدال آور نابینای قزوینی در مصاحبه با صبح قزوین:

انتظار داریم استاندار با ورزشکاران معلول و نابینا دیدار حضوری داشته باشد/ به دلیل عدم حمایت مسئولان سه بار از حضور در پارالمپیک جاماندم

به دلیل عدم حمایت مسئولان سه بار از حضور در پارالمپیک آسیایی جاماندم فقط یه بار توانستم در این مسابقات شرکت کنم که موفق به کسب مقام شدم.

انتظار داریم استاندار با ورزشکاران معلول و نابینا دیدار حضوری داشته باشد/ به دلیل عدم حمایت مسئولان سه بار از حضور در پارالمپیک جاماندم
به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین ، مصاحبه زیر گفت‌وگو با اسماعیل امینی یکی از قهرمانان و ورزشکاران نابینای استان قزوین که متولد سال 1368 است و در طول سال‌های گذشته توانسته عناوین برتری را در رشته دومیدانی در سطح کشوری و آسیایی کسب نماید.

اسماعیل امینی، ورزشکار نابینا رشته  دو میدانی استان قزوین در گفت‌و گو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین با اشاره به شروع فعالیت خود در ورزش اظهار کرد:در سال 83 در سن 15 سالگی  در آزمایش استعداد یابی هیئت نابینایان وکم بینایان قبول شدم.
وی در ادامه افزود: در همان سال فعالیت در رشته دو میدانی را شروع کردم و موفق به کسب مقام سوم شدم،  بعد از کسب این مقام به اردوی دانش آموز ی مشهد راه یافتم و موفق به کسب مقام اول شدم و نیز  برای اولین بار در مسابقات دانش آموزی دو 400 متر خارج از کشور مقام دوم را کسب کردم.
این دونده قزوینی با بیان دیگر فعالیت‌های خود  اضافه کرد: هم اکنون مربی بدنسازی هستم و در مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی در دانشگاه آزاد تاکستان مشغول به تحصیل می‌باشم.
امینی با  اشاره به کسب عناوین مختلف در طول سال‎های فعالیت خود در این رشته ورزشی  ابراز کرد: در سال 84 به مسابقات آسیایی راه یافتم و  سال 85 در مسابقات بزرگسالان سنندج مقام  دوم را کسب کردم همچنین در سال 86 در مسابقات بزرگسالان مقام دوم را آوردم و در سال‌های 87، 88 و89 مقام اول کشوری را بدست آوردم. 
وی  با اشاره به نحوه حضور خود در مسابقات تشریح کرد: با توجه به کم بینایی و نابینایی ورزشکاران در سه رشته تی 11، تی 12 و تی 13 شرکت می‌کنند، در کلاس تی 11  الزاما همه ورزشکاران با  چشم بند می‎دوند، در  تی 12 به صورت اختیاری با همراه یا  بدون همراه می‌دوند و در کلاس تی 13 با همراه در مسابقات شرکت می‌کنند.
این ورزشکار دو ومیدانی نابینایان در ادامه افزود:من در کلاس تی 13 شرکت میکنم اما همراهان من در مسابقات  مشخص نیست و از افراد متعددی استفاده میکنم به دلیل اینکه همراهان باید از خود ورزشکاران حرفه‌ای تر باشند.
وی با بیان اینکه هیئت‌ها حمایت‌های خاصی از ورزشکاران نابینا نمی‌کند، اذعان کرد: به دلیل عدم حمایت مسئولان سه بار از حضور در پارالمپیک آسیایی جاماندم فقط یه بار توانستم در این مسابقات شرکت کنم که موفق به کسب مقام شدم.
امینی با اشاره به حمایت هایی کم مسئولین و فدراسیون تصریح کرد: حمایت فدراسیون بسیار ضعیف است و از هیچ ارگان و سازمانی حمایت‌های خاصی از ما صورت نگرفته و همچنین  شورای شهر که در قبال من و امثال من بی توجه و  بسیار ضعیف عمل کرده است، اگر بی توجهی به ورزشکاران و مدال آوران ادامه پیدا کند قطعا در آینده نزدیک خانه نشین خواهند شد.
وی در ادامه اضافه کرد: در 19 فروردین سال گذشته تصادف کردم اما هیچ کس حال مرا نپرسید، اگر این تصادف رخ نمی‌داد در مسابقات لندن حضور پیدا میکردم اما با  بی توجهی مسئولین  شهر اقبالیه از مسابقه جا ماندم.
این ورزشکار نابینای قزوینی با اشاره به مشکلات ورزشکاران در شهر اقبالیه تصریح کرد: مشکلات ورزشکاران  بسیار فراوان و خارج از گفته‌ها است ، هم اکنون تربیت بدنی شهر اقبالیه به مدت دوسال است که تعطیل شده است، چندین بار  به اداره کل ورزش جوانان مراجعه کردیم اما به دلیل اختلافات داخلی در این شهر هیچ نتیجه‌ایی ندیده‌ایم.
وی در ادامه بیان کرد: اقبالیه از نظر جغرافیایی وسعت کوچکی دارد اما از این شهر قهرمانان  بزرگی به مسابقات کشوری و بین المللی راهی شدند، مانند بهمن عسگری ، حسن نیا و بابایی و بسیاری از قهرمانان دیگر .
امینی با اشاره به مشوقان خود در این رشته ورزشی عنوان کرد: استاد آقاسی و عزیزی که  از عزیزان و پیشکسوتان ورزش استان هستند و استاد علیان، شالبافت، گلشاهی و دکتر کریمی از مشوقان و حامیان بنده در این رشته ورزشی بودند و  از حمایت‌های آقای مشهدی آقایی و اقای پیری شهردار شهر اقبالیه  تقدیر و تشکر می‌کنم.
وی گفت: هم اکنون سازمان ورزش و جوانان  استان 92 قهرمان آسیایی و پارالمپیک را ساماندهی می‌کند که تیم قزوین بعد  از 15 سال  با 4طلا و 1 نقره با سه ورزشکار مقام اول را کسب کردند ، مازنداران با 25 نفر مقام دوم را کسب کرد، اصفهان با 22 نفر سوم و کرمانشاه با سه تیم پنجم شد.
این ورزشکار نابینای قزوینی با اشاره به مسابقات انتخابی پارالمپیک بیان کرد: برای  انتخابی پارالمپیک معمولا رکوردهای درخواست می‌شود که  فدراسیون نابینایان وکم بینایان ورزشکاران  با مقام اول، دوم، سوم و نهایتا چهارم را انتخاب می‌کنند و سهمیه‌های خاصی را به کشورها می‌دهند که سهمیه کشور ما در این بین  50 نفر است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات آینده اظهار کرد: مسابقات  پارالمپیک در پیش رو است ولی متاسفانه به علت مصدومیت نتوانستم در مسابقات انتخابی شرکت کنم و در حال حاضر بر روی برنامه ورزشی خود تمرکز کرده‌ام تا در مسابقات  2018 اندونزی شرکت کنم.
امینی در پایان با اشاره به انتظارات ورزشکاران به خصوص ورزشکاران نابینا از مسئولین یاد آور شد: مسئولین تا به امروز  انتظارات ما را برآورده نکرده‌اند،انتظار داریم استاندار با ورزشکاران معلول و نابینا دیداری داشته باشد، چرا که ورشکاران معلول قشر آسیب پذیر جامعه ورزشی هستند و در آخر  از همه کسانی که مرا در این زمینه یاری کردند تشکر می‌کنم.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان