۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین برخی روستاهای استان فقط پوشش ۴ شبکه باکیفیت آنالوگ را دارند
کد خبر: ۲۰۰۰۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱ ساعت: ۸:۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین:

برخی روستاهای استان فقط پوشش ۴ شبکه باکیفیت آنالوگ را دارند

ابوالفضل معصومی‌فر گفت: در تعدادی از روستاهای استان تنها ۴ شبکه با کیفیت آنالوگ قابل دریافت است درحالیکه حداقل ۲۰ شبکه متنوع و جذاب برای سلیقه‌های مختلف در کشور وجود دارد.

برخی روستاهای استان فقط پوشش ۴ شبکه باکیفیت آنالوگ را دارند
ابوالفضل معصومی‌فر، مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: رسانه نقش مهمی در غنی‌سازی اوقات فراغت برای همه مخاطبان و به طور ویژه برای گروه سنی جوان و نوجوان دارد.
وی افزود: در این راستا برنامه‌های مختلفی در همه ایام سال و نه فقط طی فصل تابستان، توسط شبکه‌های ملی و استانی به نمایش گذاشته می‌شود.
تولید و پخش ۴۷۲ ساعت برنامه ویژه مخاطب جوان و نوجوان در سال گذشته
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین با اشاره به برنامه‌های شبکه استانی در سال 94 خاطرنشان کرد: سال گذشته در حوزه سیما بیش از 261 ساعت برنامه با 15 عنوان برای مخاطب جوان و نوجوان و در حوزه رادیو، 211 ساعت با 24 عنوان برنامه تولید و پخش شد.
وی تصریح کرد: این میزان برنامه‌ تقریبا بیش از 20 درصد تعهدات تولیدی سالانه صدا و سیمای استان را شامل می‌شود.
معصومی‌فر با اشاره به رویکرد عام برنامه‌های صدا و سیما برای مخاطب جوان و نوجوان بیان کرد: با توجه به اهمیت جایگاه مخاطبان جوان و نوجوان، این قشر از جامعه همواره در تولید برنامه‌ها به لحاظ کمی و کیفی مورد توجه صدا و سیما بوده است.
وی عنوان کرد: در حوزه خبر نیز سال گذشته با محوریت همین موضوع، 217 خبر در حوزه رادیو، 348 خبر تلویزیونی، 29 گزارش ویژه رادیویی و 40 گزارش ویژه تلویزیونی در شبکه استانی برای پخش در شبکه‌های ملی داشتیم.
عدم پوشش صد در صدی روستاهای استان به فرستنده‌های دیجیتال
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین عنوان کرد: با همه این اوصاف، با توجه به عطش و نیاز فراوان در حوزه جوان و نوجوان به نظر می‌رسد که اقدامات انجام شده کافی نیست.
وی ادامه داد: با وجود تلاش و فعالیت‌ فراوان انجام شده از سوی آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها در حوزه اوقات فراغت، تنها 22 درصد دانش‌آموزان تحت پوشش قرار می‌گیرند که عمدتأ نیز در مناطق شهری هستند.
معصومی‌فر با اشاره به عدم پوشش صد در صدی روستاها استان به فرستنده‌های دیجیتال خاطرنشان کرد: ما به شکل جدی از نظر مناطق روستایی و دوردست تحت فشار قرار داریم زیرا تنها وسیله سرگرمی آنها در بحث اوقات فراغت، تلویزیون است.
وی تصریح کرد: در تعدادی از روستاهای استان تنها 4 شبکه با کیفیت آنالوگ قابل دریافت است درحالیکه حداقل 20 شبکه متنوع و جذاب برای سلیقه‌های مختلف در کشور وجود دارد.
این مسئول عنوان کرد: عدم وجود شبکه دیجیتال و پوشش شبکه‌های داخلی در روستاها به ناچار موجب گرایش آنها به سمت استفاده از ماهواره‌ شده که با هزینه کمتر نیز قابل دریافت است.
معصومی‌فر بیان کرد: سال گذشته تلاش بسیاری برای تبدیل آنالوگ به دیجیتال انجام شد اما متاسفانه به دلیل محدودیت منابع استانی و سازمانی خیلی موفق نبودیم لذا در تلاشیم تا با استفاده از منابع استانی اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.
وی در پایان گفت: هم‌اکنون در حدود 84 درصد جمعیت استان را توسط فرستنده‌های پرقدرت و متوسط قدرت پوشش می‌دهیم و تقریبا بالای 90 درصد ایستگاه‌های کم قدرت که معادل 160 ایستگاه است همچنان برای تبدیل باقی مانده‌اند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان