۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین قزوین در زمینه انسداد بی‌سوادی رتبه دوم کشوری را کسب کرد
کد خبر: ۱۹۹۸۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۳۱ ساعت: ۱۴:۲۴ ↗ لینک کوتاه

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان:

قزوین در زمینه انسداد بی‌سوادی رتبه دوم کشوری را کسب کرد

رضا طاهرخانی بیان کرد: استان قزوین در زمینه انسداد مبادی بی‌سوادی در سال گذشته رتبه دوم کشوری را کسب نمود.

قزوین در زمینه انسداد بی‌سوادی رتبه دوم کشوری را کسب کرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، جلسه پیگیری انسداد بی‌سوادی ظهر امروز(دوشنبه) با حضور معاونین و کارشناسان در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد.
رضا طاهرخانی، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین در این جلسه با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های معاونت آموزش ابتدایی اظهار کرد: از مهم‌ترین فعالیت‌های معاونت آموزش ابتدایی در برنامه پنجم توسعه با توجه به برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید و تأکیدات مقام عالی وزارت، تحقق پوشش تحصیلی صد در صد دانش‌آموزان دوره انسداد و پیشگیری از بازماندگان از تحصیل است.
وی افزود: گسترش و تأمین همه جانبه عدالت آموزشی و تربیتی براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از اصول مهم است و شناسایی و جذب، آموزش و نگهداری کلیه کودکان لازم التعلیم دوره ابتدایی 6 تا 11 سال در راستای این مقوله می‌گنجد.
طاهرخانی ایجاد اراده و عزمی جدی برای انسداد مبادی بی سوادی در استان را مستلزم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی با استفاده حداکثری از امکانات رسانه ملی و صدا و سیمای استان و حتی اماکن مذهبی دانست.
معاون آموزش ابتدایی قزوین تصریح کرد: رفع موانع حضور کودکان لازم التعلیم مستلزم حضور همه دستگاه‌ها در کنار آموزش و پرورش استان است.
طاهرخانی بی‌سوادی را دلیل بیشترین آسیب‌های اجتماعی در جامعه عنوان کرد و گفت: کمبود معلم، فضا و امکانات از عوامل مهم در عدم پوشش این دانش‌آموزان است.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش استان در سال گذشته 86/98 درصد پوشش تحصیلی داشته و در زمینه جذب نوآموزان و آموزش پیش دبستانی نیز به رتبه چهارم دست پیدا کرد و همچنین در زمینه انسداد مبادی بی‌سوادی در سال گذشته رتبه دوم کشوری را کسب نمود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان