۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین راه‌اندازی ۱۳ مهدکودک در مناطق محروم استان
کد خبر: ۱۹۹۸۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۳۱ ساعت: ۱۴:۳ ↗ لینک کوتاه

معاون اجتماعی بهزیستی قزوین اعلام کرد:

راه‌اندازی ۱۳ مهدکودک در مناطق محروم استان

بهاره رحمانی از ایجاد، گسترش و پایداری ۱۳ مهدکودک در مناطق محروم و سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان خبر داد.

راه‌اندازی ۱۳ مهدکودک در مناطق محروم استان
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، بهاره رحمانی، معاون اجتماعی بهزیستی استان صبح امروز(دوشنبه) در سالن جلسات این سازمان اظهار کرد: گسترش فضای فرهنگی و پرورشی برای کودکان به ویژه کودکان زیر 6 سال یکی از الزامات جامعه است.
وی افزود: کودکانی که در مناطق محروم، آسیب‌زا و سکونت‌گاه‌های غیررسمی ساکن هستند به‌دلیل اینکه والدین آنها از دانش و آگاهی اندکی برخوردارند و به دلیل مشغله‌های فراوان قادر به تربیت صحیح کودکان خود نیستند بنابراین مداخله‌های بیرونی می‌تواند نقش مهمی در بستر سازی فرهنگی ایفاد نماید.
معاون اجتماعی بهزیستی استان در ادامه از ایجاد، گسترش و پایداری 13 مهدکودک در مناطق محروم و آسیب‌زا و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی استان خبر داد و گفت: در سال گذشته 400 میلیون ریال در راستای کمک به ایجاد و گسترش مهدکودک‌ها در مناطق محروم هزینه شده است.
وی خاطرنشان کرد: بهزیستی استان در قالب ایجاد، گسترش و پایداری مهدکودک در مناطق آسیب‌زا و حاشیه نشین به این مهدکودک‌ها بر حسب نیاز از 20 تا 80 میلیون ریال کمک نقدی بلاعوض اختصاص داده است.
رحمانی هدف از اجرای این طرح را کمک به برقراری عدالت اجتماعی و کاهش فقر در سطح جامعه و رفع تبعیض منطقه‌ای بین شهر و روستاها، گسترش و توسعه و ترویج دامنه فعالیت‌های مهدهای کودک در روستاهای فاقد امکانات مهدهای کودک و آماده سازی کودکان مناطق محروم و آسیب زا برای دوره آموزش رسمی به ویژه در مناطق دوزبانه دانست.
وی از نبود مهدکودک در بعضی از مناطق محروم شهرستان‌ها ابراز نگرانی کرد و گفت: بهزیستی استان در سال گذشته برای صدور مجوز مهد کودک و اهداء 80 میلیون ریال کمک هزینه بلاعوض ایجاد مهدکودک در این مناطق اعلام آمادگی نموده است اما در سال گذشته متقاضی در این شهرستان‌ها جهت تأسیس مهد کودک اعلام آمادگی نکرده‌اند.
معاون اجتماعی بهزیستی استان در پایان بیان کرد: طرح کمک به ایجاد و گسترش مهدهای کودک در مناطق محروم می‌تواند گامی در جهت بهبود تعلیم و تربیت کودکان در این مناطق باشد امید است با اجرای این طرح زمینه بهره‌مندی کودکان خردسال مناطق مذکور از خدمات یاددهی و یادگیری مهدکودک پیش از پیش فراهم شود.
انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان