۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین لزوم تقویت سه اصل «پیشرفت علمی»، «فرهنگ اصیل دینی» و «بصیرت سیاسی و انقلابی» در دانشگاه‌ها
کد خبر: ۱۹۹۷۸۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۳۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

لزوم تقویت سه اصل «پیشرفت علمی»، «فرهنگ اصیل دینی» و «بصیرت سیاسی و انقلابی» در دانشگاه‌ها

بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت در بیانیه‌ای ضمن تبریک سالروز تأسیس بسیج اساتید اعلام کرد: از رؤسا و مدیران دانشگاه‌ها انتظار می‌رود تا بر تقویت سه اصل اساسی «پیشرفت علمی»، «فرهنگ اصیل دینی» و «بصیرت سیاسی و انقلابی» در دانشگاه‌ها اهتمام ورزند.

لزوم تقویت سه اصل «پیشرفت علمی»، «فرهنگ اصیل دینی» و «بصیرت سیاسی و انقلابی» در دانشگاه‌ها

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری صبح قزوین ، بسیج اساتید دانشگاه علم‌ و صنعت با صدور بیانیه‌ای با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت مصطفی چمران و روز بسیج اساتید، اعلام کرد: از روسا و مدیران دانشگاه‌ها انتظار می‌رود تا بر تقویت سه اصل اساسی «پیشرفت علمی»، «فرهنگ اصیل دینی» و «بصیرت سیاسی و انقلابی» در دانشگاه‌ها اهتمام ورزند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: پایان خرداد پر حادثه انقلاب اسلامی، مقارن با سالگرد شهادت دانشمند بسیجی دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید است. شجره طیبه‌ای که اکنون در آستانه پانزدهمین سال از عمر خود بایستی بیش از پیش در لبیک به مطالبات مقام معظم رهبری در راستای انقلابی بودن و انقلابی ماندن دانشگاه‌ها گام بردارد.

بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت در ادامه تأکید کرد: برای دستیابی به ایرانی مقتدر، عزت‌مند، مستقل، متدین، ثروتمند، برخوردار از عدالت و دارای حکومتی مردمی، پاک، جهادگر، دلسوز و پرهیزگار، دانشگاه‌‌ها و مراکز آموزش عالی نقشی محوری و اساسی باید ایفا ‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در مقطع کنونی و با عنایت به رهنمود‌های مقام معظم رهبری، تداوم پیشرفت علمی، تقویت هویت انقلابی-اسلامی-ملی، افزایش بصیرت سیاسی و ارتقاء فضای اخلاقی و معنوی دانشگاه‌ها مهم‌ترین نقاط مرجع راهبردی هستند که باید فعالیت‌ دانشگاه‌ها حول آن‌ها همگرا شود. بالعکس هرگونه عمل و اقدامی که به نحوی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را از این نقاط دور کرده و یا در همگرا شدن فعالیت‌ها حول ‌آن‌ها اخلال ایجاد کند، خیانت بوده و جز در راستای تقویت جبهه استکبار جهانی نخواهد بود.

بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران در بیانیه خود ضمن تبریک ایام ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و تقارن سالروز تأسیس بسیج اساتید با این ایام، همه مسئولان کشور را به پیروی عملی از منویات مقام معظم رهبری و اهتمام به پیشرفت درون‌زا و مستقل کشور فرا خواند و از روسا و مدیران دانشگاه‌ها خواست تا بر تقویت سه اصل اساسی «پیشرفت علمی»، «فرهنگ اصیل دینی» و «بصیرت سیاسی و انقلابی» در دانشگاه‌ها اهتمام ورزند.

در پایان این بیانیه آمده است: بر خود لازم می‌دانیم که ضمن ابراز آمادگی جامعه دانشگاهی برای یاری دولت در راستای فائق آمدن بر مشکلات کشور، بار دیگر این نکته را به مسئولان اجرایی کشور یادآور شویم که تضمین عزت آینده کشور و حل مشکلات جاری آن تنها و تنها در گرو انقلابی ماندن، تحقق اقتصادی مقاومتی و قطع دست اجانب و ایادی نظام سلطه از مناسبات اقتصادی و فرهنگی کشور است.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان