۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ساخت و سازها در اراضی هفت سنگان غیرقانونی است/ با متخلفان برخورد قانونی می‌شود
کد خبر: ۱۹۹۶۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۳۱ ساعت: ۹:۵۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس امور اراضی کشور:

ساخت و سازها در اراضی هفت سنگان غیرقانونی است/ با متخلفان برخورد قانونی می‌شود

قباد افشار عنوان کرد: مجموع دستگاه‌های دولت متفق هستیم که اراضی هفت‌سنگان کشاورزی بوده و صدور هرگونه مجوزی در این منطقه خلاف قانون است.

ساخت و سازها در اراضی هفت سنگان غیرقانونی است/ با متخلفان برخورد قانونی می‌شود
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، قباد افشار، رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به قطعیت کشاورزی بودن اراضی منطقه هفت‌سنگان قزوین گفت: با مصوبه شورای عالی شهرسازی و تاکید بر کشاورزی بودن اراضی هفت‌سنگان قزوین، مجوزهای صادر شده از دو دهه قبل در این منطقه باطل خواهد شد.
وی افزود: در این منطقه باید کشاورزی صورت گیرد چرا که منطقه هفت‌سنگان و دشت قزوین به سبب وجود خاک مرغوب، منابع آبی مناسب و همچنین شرایط مناسب کشاورزی ظرفیت مطلوبی در این بخش داشته و به‌ هیچ‌ وجه نباید بپذیریم که در این دو منطقه اقدامی جز کشاورزی صورت گیرد.
رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان این مطلب که با متخلفان در زمینه زمین‌های هفت‌سنگان برخورد قانونی می‌شود، عنوان کرد: مجموع دستگاه‌های دولت متفق هستند که اراضی هفت‌سنگان کشاورزی بوده و صدور هرگونه مجوزی در این منطقه خلاف قانون است.

مالکان ساخت‌وسازهای بین سال ۷۴ تا ۸۵ جریمه می‌شوند
معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در راستای برخورد قانونی و قاطع با متخلفان در حوزه زمین هماهنگی و همکاری مطلوبی بین سازمان امور اراضی و دستگاه قضا برقرار است به طوری که در سال‌های گذشته مدت‌زمان رسیدگی به پرونده‌ها در این حوزه بیش از یک سال بوده و هم اکنون به کمتر از سه ماه کاهش یافته است.
وی "پیشگیری" از بروز تخلف را مهم‌ترین سیاست وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و عدم‌شکل‌گیری تخلف را امری مهم و اساسی عنوان کرد.
افشار با بیان تعیین تکلیف ساخت‌سازهای منطقه هفت‌سنگان قزوین خاطرنشان کرد: ساخت‌ و سازهای قبل از سال ۷۴ به سبب اینکه پیش از وضع قانون بوده بلامانع و مشکلی ندارد؛ اما مالکان ساخت‌وسازهای بین سال ۷۴ تا ۸۵ باید براساس قانون نسبت به پرداخت جرائم و دریافت مجوز اقدام کنند.
رئیس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: ساخت‌وسازهای پس از سال ۸۵ نیز شامل قانون قلع و قمع می‌شوند مگر از وزارت جهاد کشاورزی مجوز داشته باشند که در این مدت‌زمان مجوزی در این زمینه صادر نشده است.
انتهای پیام/2002

منبع: ندای البرز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان