۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین انتقال ۶۰ میلیون مترمکعب آب شرب از سد طالقان به قزوین/ ارسال آب پایتخت به خارج از کشور عقلانی نیست
کد خبر: ۱۹۹۴۰۴ نویسنده: داود محمدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۳۰ ساعت: ۱۰:۲۹ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبر داد:

انتقال ۶۰ میلیون مترمکعب آب شرب از سد طالقان به قزوین/ ارسال آب پایتخت به خارج از کشور عقلانی نیست

داود محمدی با بیان اینکه انتقال آب پایتخت به خارج از کشور عقلانی و منطقی نیست، بیان کرد: مجوز تخصیص ۶۰ میلیون مترمکعب آب از سد طالقان به منظور تامین آب شرب ۱۰ شهر و بیش از یکصد روستای استان گرفته شده است.

انتقال ۶۰ میلیون مترمکعب آب شرب از سد طالقان به قزوین/ ارسال آب پایتخت به خارج از کشور عقلانی نیست
داود محمدی، نماینده مردم قزوین در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، درباره اختصاص آب سد طالقان به استان قزوین برای رفع خشکسالی استان اظهار کرد: اخذ حق السهم استان قزوین از سد طالقان حق استان قزوین است.
وی در ادامه افزود: پیگیری این سهم سال‌ها زمین مانده بود و از بدو ورودم به مجلس در دوره گذشته پیگیری آن را در دولت دهم و همچنین دولت یازدهم انجام دادم و برای حل آن بیش از 6 جلسه با وزیر محترم نیرو و همچنین دو جلسه با رئیس محترم مجلس شورای اسلامی برگزار کردم.
این نماینده مجلس ادامه داد: در این جلسات علاوه بر دریافت حق السهم استان قزوین از سد طالقان، مشکلات دیگر حوزه آب استان نیز مورد بررسی قرار گرفت؛ البته اخذ حق السهم کامل استان به دلیل خشکسالی و کمبود آب ذخیره پشت سد عملا امکان نداشت در همین راستا برای فراموش نشدن این موضوع جلسات مختلفی با مسئولان در این زمینه برگزار شد.
وی اذعان کرد: حدود یک ماه پیش نیز مجدداً نامه‌ای به وزیر محترم نیرو نوشتم و از وی خواستم با توجه به بارندگی مطلوب در سال جاری نسبت به اعطاء کامل حق آب کشاورزی استان اقدام نمایند و تاکنون نیز تخصیص به عمل آمده نیازهای کشاورزان را تا حدود زیادی مرتفع ساخته و به دنبال استمرار وضعیت موجود تا احقاق حقوق کامل کشاورزان استانمان هستیم.
محمدی عنوان کرد: علاوه بر آب کشاورزی، مجوز تخصیص 60 میلیون مترمکعب آب از سد طالقان به منظور تامین آب شرب 10 شهر و بیش از یکصد روستای استان گرفته شده است که بزودی با سفر ریاست جمهوری به استان کلنگ اجرای این پروژه عظیم با اعتباری بالغ بر 700 میلیارد تومان به زمین زده می‌شود.
وی درباره شایعه انتقال آب پایتخت به خارج از کشور تصریح کرد: با توجه به کمبود آب کشور و نیازی که به آنچه در زمینه شرب و همچنین کشاورزی وجود دارد، چنین موضوعی عقلایی و منطقی نیست و تاکنون این موضوع را نشنیده‌ام و در صورت بروز چنین مسئله‌ای موضوع را به طور جدی پیگیری می‌کنم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان