۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین استان قزوین نیازمند ۶ کانون حرکات اصلاحی است
کد خبر: ۱۹۹۳۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۳۰ ساعت: ۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

استان قزوین نیازمند ۶ کانون حرکات اصلاحی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به ضرورت راه‌اندازی کانون حرکات اصلاحی گفت: استان قزوین نیازمند ۶ کانون حرکات اصلاحی است.

استان قزوین نیازمند ۶ کانون حرکات اصلاحی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که شب گذشته(شنبه) در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: امروز همه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت معتقدند که نشاط، شادابی و غنی سازی اوقات فراغت می‌تواند در رشد شخصیت همه‌جانبه دانش‌آموزان بسیار مهم و تأثیر‌گذار باشد.

وی با بیان اینکه بحث غنی سازی اوقات فراغت، فرصت طلایی برای رشد همه جانبه دانش‌آموزان است، افزود: با توجه به محدودیت ظرفیت و امکانات آموزش و پرورش، انتظار می‌رود تا از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای غنی سازی اوقات فراغت استفاده کرد.

انتخاب رشته 16 هزار دانش‌آموز استان در پایه نهم

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: نگاه نشاط و سازندگی در آموزش و پرورش از همان ابتدای سال تحصیلی در قالب شعار نشاط علمی و معنوی مدنظر بوده است.
وی ادامه داد: طی سال تحصیلی جشنواره‌های علمی مختلفی نظیر ایستگاه علوم، جشنواره اقوام و ملل و معرفی مشاغل در راستای تحقق شعار نشاط علمی از سوی آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شده است.
قاسمی با اشاره به اخذ مجوز راه‌اندازی 7 پژوهش‌سرای جدید دانش‌آموزی در استان بیان کرد: هم‌اکنون 6 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در استان فعالیت دارند که ظرفیت مناسبی در جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان است چرا‌که امکان یادگیری برخی از نکات در کلاس درس وجود ندارد.
وی در ادامه با اشاره به بحث هدایت تحصیلی دانش‌آموزان عنوان کرد: در سال جاری برای نخستین بار 16 هزار دانش‌آموز استان در پایه نهم انتخاب رشته خواهند کرد که این امر نقش به سزایی در انتخاب دانشگاه، شغل و همچنین زندگی آینده آنها دارد.
قاسمی اضافه کرد: امیدواریم با تلاش همه مسئولان و اطلاع رسانی جامع اصحاب رسانه، دانش‌آموزان استان انتخاب رشته مناسبی داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: یکی از مؤلفه‌ها و ارکان اقتصاد مقاومتی، افراد کارآفرین هستند که این مهم در نتیجه انتخاب رشته صحیح دانش‌آموزان حاصل می‌شود.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ضرورت راه‌اندازی کانون حرکات اصلاحی در استان گفت: با توجه به ناهنجاری‌های قامتی دانش‌آموزان دختر و پسر استان در پایه ابتدایی، لازم است تا کانون حرکات اصلاحی برای شناسایی و درمان به موقع دانش‌آموزان ایجاد شود.
قاسمی بیان کرد: استان قزوین حداقل نیازمند 6 کانون حرکات اصلاحی است که امیدواریم با مساعدت مسئولان این امر محقق شود.

تشکیل 350 پایگاه اوقات فراغت برای جذب 43 هزار دانش‌آموز استان

در ادامه حجت الاسلام علی انصاری، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: اوقات فراغت دانش‌آموزان فرصت گرانبهایی است که عدم بهره‌برداری درست از آن می‌تواند تهدیدی برای جامعه باشد.
وی افزود: منشأ همه موفقیت‌ها یا شکست‌های انسان در نتیجه استفاده درست یا ناصحیح از فرصت‌های اوقات فراغت است.
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: سال گذشته 42 هزار دانش‌آموز در قالب کلاس‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و مهارت آموزی جذب شدند.
وی ادامه داد: در سال جاری نیز 350 پایگاه برای جذب 43 هزار دانش‌آموز هدفگذاری شده است.
انصاری تصریح کرد: محور فعالیت آموزش و پرورش در این پایگاه‌ها مهارت آموزی است که همه مربیان و مدیران با کمک دستگاه‌های ذیربط در راستای تحقق این هدف تلاش می‌کنند.
وی ادامه داد: امسال شعار "هر دانش‌آموز، یک مهارت" برای پایگاه‌های بهبود اوقات فراغت انتخاب شده است.

فعالیت 307 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان قزوین

در ادامه اکبر اسکندری نژاد، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: 307 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان قزوین فعالیت دارند که تعدادی از این کانون‌ها به تجهیزات دیجیتالی و بازی‌های بسیار جذاب ویژه گروه‌های سنی مختلف مجهز هستند.
وی با اشاره به امکانات بخش قرآنی اداره ارشاد استان افزود: امور فرهنگی ارشاد مزین به فعالیت قرآنی نیز است و 100 تا 150 میلیون تومان فعالیت‌های قرآنی در قالب 7 برنامه اعم از محافل انس با قرآن یا تربیت حافظان برگزار می‌شود.
هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین نیز در این جلسه بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم ظرفیت دستگاه‌ها در زمینه اوقات فراغت احصاء، بانک اطلاعاتی در استان تشکیل و به اشتراک گذاشته شود و همچنین با ارزیابی انجام شده، رتبه بندی و جایگاه دستگاه‌ها مشخص شود.
وی با بیان اینکه بیش از 3400 دانش‌آموز استان، تحت پوشش کمیته امداد هستند، عنوان کرد: نگاه کمی به بحث اوقات فراغت باید به نگاه کیفی تبدیل شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت، کمیته امداد نیز هر ساله با برگزاری اردوها، جشنواره‌های قرآنی و ورزشی در این زمینه فعالیت دارد.

300 کانون حرکات اصلاحی در کشور مشغول به فعالیت هستند

در ادامه عین الله صادقی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: امروزه به دلیل زندگی آپارتمان نشنینی، کم‌تحرکی و غیراستاندارد بودن میز و نیمکت‌های مدارس، دانش‌آموزان دوره ابتدایی از ناهنجاری‌های قامتی رنج می‌برند لذا ضرورت دارد با توجه ویژه به این دانش‌آموزان از روند رو به رشد ناهنجاری‌ها پیشگیری شود.
وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی کانون حرکات اصلاحی افزود: شناسایی دانش‌آموزانی که دارای عارضه‌های مختلف و ناهنجاری‌های قامتی هستند و فقط در همین دوره قابل اصلاح است از اهداف اجرای این طرح می‌باشد چراکه با گذشت زمان و حادتر شدن عارضه چه بسا نیاز به عمل جراحی باشد.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین، اصلاح و بهبود وضعیت قامتی دانش‌آموزان را یکی دیگر از اهداف اجرای طرح راه‌اندازی کانون حرکات اصلاحی برشمرد.
وی با بیان اینکه نتایج ارزیابی‌های انجام شده در مدارس ابتدایی بسیار نگران کننده است، عنوان کرد: امروزه بالغ بر 300 کانون حرکات اصلاحی در کشور مشغول به فعالیت هستند و استان قزوین نیز نیاز به راه اندازی 6 کانون حرکات اصلاحی در 6 شهرستان دارد.
در پایان جلسه با دستور استاندار قزوین مقرر شد تا 300 میلیون تومان برای تجهیز و راه‌اندازی 6 کانون حرکات اصلاحی در استان تخصیص یابد.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان