۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ضرورت مشارکت همه دستگاه‌ها در غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان
کد خبر: ۱۹۹۳۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۳۰ ساعت: ۸:۵۱ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین تأکید کرد

ضرورت مشارکت همه دستگاه‌ها در غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان

استاندار قزوین تأکید کرد: همه دستگاه‌ها باید در زمینه اوقات فراغت دانش‌آموزان با آموزش و پرورش همکاری کنند چرا‌که در واقع امکانات همه دستگاه‌ها، متعلق به مردم است.

ضرورت مشارکت همه دستگاه‌ها در غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین شب گذشته (شنبه) با حضور مسئولان استانی در سالن جلسات اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.
فریدون همتی، استاندار قزوین در این جلسه با اشاره به اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان اظهار کرد: فصل تابستان فرصت مهمی است تا با طراحی برنامه‌های مفرح، سرگرم کننده و در عین حال آموزنده، متناسب با نیاز این نسل در جهت بهینه سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان تلاش کرد.
وی افزود: برای تاثیرگذاری بیشتر این برنامه‌ها لازم است تا در طراحی برنامه‌های متنوع، موضوع آموزندگی و بحث یادگیری مطالب در قالب برنامه‌های غیر کلاسی و غیر تکلیفی مدنظر قرار گیرد.
استاندار قزوین با بیان اینکه آموزش و پرورش محور فعالیت‌های اوقات فراغت است، خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌ها باید در زمینه اوقات فراغت دانش‌آموزان با آموزش و پرورش همکاری کنند چرا‌که در واقع امکانات همه دستگاه‌های اجرایی متعلق به مردم است بنابراین اگر دستگاهی در ارائه امکاناتی که در اختیار دارد؛ دریغ ورزد، فعل حرامی را مرتکب شده است.
وی در ادامه با تأکید بر مشارکت و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان با آموزش و پرورش بیان کرد: نیروهای سپاه، بسیج، ارشاد، تبلیغات اسلامی و شهرداری می‌توانند با کمک تجهیزات و امکاناتی که در اختیار دارند در این زمینه موثر باشند.
همتی عنوان کرد: با شروع فصل تابستان و تعطیلی مدارس، انرژی وسیعی آزاد می‌شود که باید با اِعمال مدیریت صحیح و استفاده بهینه از فرصت‌ها، از اتلاف وقت و انرژی دانش‌آموزان جلوگیری کرد.
وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت روحانیون و مساجد گفت: باید از پتانسیل مساجد و روحانیون مساجد در راستای غنی سازی اوقات فراغت به شکل شایسته‌ای استفاده کرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: می‌توان با کمک و مشارکت مردم و با شناسایی ظرفیت‌ها، تورهای استانی، کشوری و حتی بین المللی برای معرفی و بازدید آثار تاریخی و مکان‌های دیدنی‌ در فصل تابستان تدارک دید.
استاندار قزوین تصریح کرد: در قالب برگزاری این تورها می‌توان با شناسایی علایق و استعداد دانش‌آموزان در کنار تفریح و سرگرمی، کار تربیتی نیز انجام داد.
وی با اشاره به نقش صدا و سیما در ترغیب دانش‌آموزان جهت حضور در کلاس‌های تابستانی بیان کرد: صدا و سیما با تولید برنامه‌های جذاب و پخش گزارش‌هایی پیرامون فعالیت‌های تابستانی اوقات فراغت با کمک آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها می‌تواند زمینه جذب بیشتر دانش‌آموزان برای حضور در کانون‌ها و کلاس‌های تابستانی را فراهم کند.
همتی با اشاره به آسیب‌شناسی برنامه‌های اوقات فراغت سال گذشته و تلاش برای عدم تکرار آنها در سال جاری تصریح کرد: همه باید شرایط نشاط علمی، معنوی، تفریحی و سرگرمی فرزندان این مرزو بوم را که آینده سازان این مملکت هستند، در حد وسع و امکانات موجود فراهم کنند.
وی در پایان گفت: گروه ناظر جهت ارزیاب تشکیل تا بر اقدامات انجام شده در حوزه اوقات فراغت دستگاه‌ها نظارت شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان