۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اجرای طرح پایلوت مکان‌یابی جغرافیایی واحدهای صنفی در قزوین
کد خبر: ۱۹۹۳۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۹ ساعت: ۲۲:۲۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان صنعت و معدن استان خبر داد:

اجرای طرح پایلوت مکان‌یابی جغرافیایی واحدهای صنفی در قزوین

پرزحمت از طراحی مدل جدید در مکان یابی جغرافیایی واحدهای صنفی نانوایی " GIS "در استان قزوین برای نخستین بار در کشور و به عنوان استان پایلوت در این طرح خبر داد.

اجرای طرح پایلوت مکان‌یابی جغرافیایی واحدهای صنفی در قزوین
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، جلسه شورای آرد و نان استان قزوین به ریاست دکتر همتی استاندار محترم قزوین و با حضور پرزحمت ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت و دبير و اعضاى كارگروه استان قزوین تشکیل شد.
فریدون همتی، استاندار قزوین در این جلسه ضمن اشاره به نقش آموزش در پیشگیری از تخلفات احتمالی برخی از نانوایان، تقویت حس مسئولیت شرعی را از عوامل موثر در کاهش پرونده‌های تعزیراتی عنوان کرد.
وی در ادامه افزود: ما باید با توسعه آزادپزی و ایحاد رقابت در بین نانوایان سعی در کیفی سازی نان در سطح استان داشته باشیم و این کار مورد رضایت مردم و دولت خواهد بود و برای رسیدن به نقطه یاد شده باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

پرزحمت: اجرای طرح پایلوت مکان‌یابی جغرافیایی واحدهای صنفی (GIS) در استان قزوین
در ادامه این جلسه  پرزحمت، رئیس سازمان صنعت و معدن استان ضمن تقدیر از حضور استاندار در این جلسه از طراحی مدل جدید در مکان یابی جغرافیایی واحدهای صنفی نانوایی " GIS "در استان قزوین برای نخستین بار در کشور و به عنوان استان پایلوت در این طرح خبر داد.
وی در ادامه افزود: نسخه آزمایشی این طرح برای نخستین بار در کشور در اتحادیه نانوایان قزوین در حال تکمیل و اجراست که با عملیاتی شدن این طرح امکان مکان یابی جغرافیایی واحدهای صنفی نانوایی در سطح استان قابل رصد و شناسایی است.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قزوین گفت: دولت حدود صنفی را برداشته و دو مقوله آزادسازی کامل سهمیه آرد و آزادپزی و مرغوبیت و کیفی سازی نان از سیاست‌های ابلاغی دولت محترم تدبیر و امید است که ماهم در استان به دنبال تحقق این برنامه هستیم.
وی ارتقاء سازکار نظارت بر عملکرد نانوایان را از راهکارهای اساسی و ضروری در تحقق اهداف تعیین شده دانست و افزود: باید با نظارت دقیق بر نحوه توزیع آرد و بازرسی از واحدهای نانوایی و آموزش آنها از بروز تخلفات احتمالی در آینده جلوگیری نمود.
این مسئول در ادامه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای نظارت بر حوزه آرد و نان استان، از برگزاری گشت‌های مشترک مستمر این سازمان با تعزیزات حکومتی- بهداشت- علوم پزشکی خبرداد و گفت: در طول سال 94 جمعا 8627 فقره بازرسی از واحدهای نانوایی استان قزوین انجام شده که در این زمینه 1546 فقره پرونده توسط بازرسان سازمان تشکیل و جهت رسیدگی و صدور رای به سازمان تعزیرات حکومتی استان ارسال شده که عمده تخلفات صورت پذیرفته مربوط به کم فروشی و سپس گرانفروشی است.
در ادامه بخشنامه كارگروه ملى آرد و نان كشورى قرائت و وظایف دستگا ه‌هاى اجرايى استان مشخص ومصوب شد.
انتهای پیام/2002

منبع: روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان