۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اجرای طرح تعالی مدیریت در ۲۲۰ واحد آموزشی استان
کد خبر: ۱۹۹۱۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۹ ساعت: ۱۲:۳۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین خبر داد:

اجرای طرح تعالی مدیریت در ۲۲۰ واحد آموزشی استان

سالار قاسمی از اجرای طرح تعالی مدیریت در ۲۲۰ واحد آموزشی استان طی سال جاری خبر داد.

اجرای طرح تعالی مدیریت در ۲۲۰ واحد آموزشی استان
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: برنامه تعالی مدیریت مدرسه، آموزش و پرورش را به سمت یک سیستم آموزشی مبتنی بر برنامه و عمل، پاسخگویی بیشتر و توجه به نیازهای جامعه سوق می‌دهد.
وی افزود: اجرای دقیق خود ارزیابی و ارزیابی بیرونی بر اساس تعاریف و شاخص‌های تعیین شده به مدیریت مدرسه فرصت می‌دهد با بهره‌گیری از یک سیستم هوشمند و کارآمد شناسایی و به کارگیری مطلوب منابع و ظرفیت‌های موجود، بهبود مستمر و تعالی فرآیند آموزشی تربیتی مدرسه را ممکن سازد.
قاسمی خاطرنشان کرد: برنامه تعالی مدیریت مدرسه سعی دارد با تکیه بر سند تحول بنیادین و نگاهی مدرسه محور، مشارکت‌جو و کیفیت مدار ضمن تمرکز بر فرآیندهای مدیریتی شرایطی را فرآهم آورد تا کلیه عوامل مؤثر در مدیریت مدرسه با اتخاذ رویکرد برنامه محوری نسبت به تعیین اهداف و طراحی برنامه عملیاتی مدرسه اقدام و با نگاهی تیزبین و مستمر عملکرد مدرسه خود را نسبت به هدف‌های تعیین شده بسنجند.
ابن مسئول با اشاره به ضرورت اجرای این طرح در مدارس گفت: سیمای مدرسه در افق چشم‌انداز 1404 در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با ویژگی‌های مترقی آن، سیاست‌ها و اولویت‌های ابلاغی وزیر آموزش و پرورش مبنی بر ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس و بهبود مدیریت آموزشگاهی است.
وی از اجرای این طرح در 220 مدرسه استان خبر داد و تصریح کرد: ارتقای سطح آگاهی عمومی جامعه و شکل‌گیری انتظارات جدید والدین نسبت به ماهیت و کارکردهای مدرسه ما را بر آن داشت تا برنامه‌ریزی برای استقرار مدیریت برنامه محور، کیفیت مدار و تعالی بخش در مدارس استان براساس اسناد بالا دستی داشته باشیم.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان