به گزارش خبرنگار اجتماعی
صبح قزوین ، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: برنامه تعالی مدیریت مدرسه، آموزش و پرورش را به سمت یک سیستم آموزشی مبتنی بر برنامه و عمل، پاسخگویی بیشتر و توجه به نیازهای جامعه سوق میدهد.
وی افزود: اجرای دقیق خود ارزیابی و ارزیابی بیرونی بر اساس تعاریف و شاخصهای تعیین شده به مدیریت مدرسه فرصت میدهد با بهرهگیری از یک سیستم هوشمند و کارآمد شناسایی و به کارگیری مطلوب منابع و ظرفیتهای موجود، بهبود مستمر و تعالی فرآیند آموزشی تربیتی مدرسه را ممکن سازد.
قاسمی خاطرنشان کرد: برنامه تعالی مدیریت مدرسه سعی دارد با تکیه بر سند تحول بنیادین و نگاهی مدرسه محور، مشارکتجو و کیفیت مدار ضمن تمرکز بر فرآیندهای مدیریتی شرایطی را فرآهم آورد تا کلیه عوامل مؤثر در مدیریت مدرسه با اتخاذ رویکرد برنامه محوری نسبت به تعیین اهداف و طراحی برنامه عملیاتی مدرسه اقدام و با نگاهی تیزبین و مستمر عملکرد مدرسه خود را نسبت به هدفهای تعیین شده بسنجند.
ابن مسئول با اشاره به ضرورت اجرای این طرح در مدارس گفت: سیمای مدرسه در افق چشمانداز 1404 در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با ویژگیهای مترقی آن، سیاستها و اولویتهای ابلاغی وزیر آموزش و پرورش مبنی بر ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس و بهبود مدیریت آموزشگاهی است.
وی از اجرای این طرح در 220 مدرسه استان خبر داد و تصریح کرد: ارتقای سطح آگاهی عمومی جامعه و شکلگیری انتظارات جدید والدین نسبت به ماهیت و کارکردهای مدرسه ما را بر آن داشت تا برنامهریزی برای استقرار مدیریت برنامه محور، کیفیت مدار و تعالی بخش در مدارس استان براساس اسناد بالا دستی داشته باشیم.
انتهای پیام/7003
دیدگاه ها