۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین اگر در دیدار دانشجویی با رهبر انقلاب حضور داشتید چه می‌گفتید؟
کد خبر: ۱۹۹۰۹۰ نویسنده: رقیه ملاحسنی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۹ ساعت: ۹:۲۸ ↗ لینک کوتاه

دانشجویان دانشگاه‌های استان در مصاحبه با صبح قزوین؛

اگر در دیدار دانشجویی با رهبر انقلاب حضور داشتید چه می‌گفتید؟

دیدار روی ماه در ماه خدا، فرصت خوبی برای دانشجویان است تا از دغدغه‌ها و مطالبات خود با رهبر معظم انقلاب بگویند.

اگر در دیدار دانشجویی با رهبر انقلاب حضور داشتید چه می‌گفتید؟
به گزارش خبرنگار دانشگاه  صبح قزوین ، همه ساله در ایام ماه پر خیر و برکت رمضان، جمعی از دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی به نمایندگی از سوی دیگر دانشجویان با رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کرده و نفراتی نیز به نمایندگی از جمع به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره‌ مسائل مختلف و دغدغه‌های خود در حضور رهبری می‌پردازند.
در این گزارش میدانی تلاش شد تا نظرات و دیدگاه‌های دانشجویان دانشگاه‌های مختلف استان قزوین را جویا شده و بدانیم اگر آنها در این دیدار دانشجویی فرصت صحبت با رهبر انقلاب اسلامی را داشتند، مهم‌ترین نکاتی را که با ایشان در میان می‌گذاشتید، چه بود؟

آنچه در ذیل آمده است نتیجه این گفت‌وگوها با دانشجویان قزوینی است.
امیر فراهانی از دانشگاه امام خمینی(ره) رشته مواد:

نسبت به تشکل‌های دانشجویی تبعیض صورت نگیرد
در مورد تشکل‌های دانشجویی در این دوره شاهد سخت گیری‌ها و تبعیض‌هایی بودیم که نسبت به تشکل‌های اسلامی دانشگاه‌ها انجام شد.
تشکل‌های اسلامی روح یک جامعه هستند و به مثابه یک موذن باعث بیداری یک ملت می‌شوند.
با این وجود شاهد سهل گیری و چشم پوشی از خلاف‌ها و عصیان‌گری نسبت به تشکل‌های سیاسی و جریان گرا و سیاست باز هستیم.
تاکید ما این است که اگر عدالتی هست نسبت به همه تشکل‌های دانشجویی باید باشد چه اسلامی چه جریان گرا، از این رو از نگاه تبعیض آمیز باید حذر کرد.

زهرا یوسفی از دانشگاه رجا: مسئولان به جوانان اهمیت بیشتری دهند
با توجه به اهمیت جایگاه جوانان به خصوص قشر پویای دانشجو از رهبر انقلاب درخواست می‌کردم جوانان بیشتر در مسائل مهم کشور در کنار مسئولین با تجربه قرار گیرند.
همچنین مسئولین در اتخاذ تصمیمات کشوری از ایده‌های نو و خلاقانه جوانان و جوانان نیز از تجربه مسئولین با سابقه استفاده کنند.
این عمل موجب جوان پروری در کشور شده که با توجه به مسائل مهم کشوری این عمل باعث می‌شود که انتقال مسئولیت به نیروی کار جوان نیرومند و پرورش یافته صورت بگیرد.
بی‌شک در این صورت بسیاری از مشکلات و ناآشنایی‌ها و بی‌تجربگی‌ها به حداقل می‌رسد.

مهدی اسدی دانشگاه پیام نور رشته مهندسی برق: سربازی حرفه‌ای ایجاد شود
شاید یکی از مهم‌ترین موارد برای دانشجویان به خصوص پسران مسئله سربازی و اتلاف عمر است که اعم دانشجویان درخواست تغییر در برخی از موارد سربازی را دارند.
پیشنهاد ما این است که سربازی براساس نوع تحصیل هر فرد و رشته تحصیلی و مهارتی که دارد خدمت سربازی صورت بگیرد و یا اینکه سربازی حرفه‌ای ایجاد شود و افرادی که تمایل دارند، استخدام شوند.

الهام بابا از دانشگاه عالی کار رشته مدیریت بازرگانی: امروز جنگ ما، جنگ عقیده‌هاست و ما تا آخر ایستاده‌ایم
با عرض خالصانه‌ترین سلام‌ها و درودها به محضر پیشگاه ولی امر مسلمین جهان و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران، به ایشان چنین خواهم گفت؛
رهبرا
چندی است که همه دنیا شاهد و نظاره‌گر به ذلت افتادن استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار و صهیونیسم غاصب می‌باشد.
داعیه داران حقوق بشر و آنهایی که همیشه به دروغ خود را طرفداران آن می‌نامند به دنبال ناامنی در منطقه خاورمیانه و ایران هستند و در خیال خامشان پنداشته‌اند که می‌توانند جلوی حرکت و نهضت علمی ایجاد شده در کشور را بگیرند.
غافل از اینکه به برکت خون شهدای عزیزمان ملت ایران روز به روز بیدارتر شده و استوارتر می‌گردد.
حربه دیگر نظام سلطه که همواره از آن به عنوان ابزاری برای شکستن استقامت ایران استفاده می‌کند، حربه تحریم‌ها و فشار اقتصادی است.

آنانی که با دیدگاه مادی خود فقط تا نوک بینی‌شان را می‌بینند، فکر می‌کنند که می‌توانند در اراده‌های پولادین برخاسته از ایمان قلبی و باورهای عمیق ملت سرافراز ایران خدشه ایجاد کنند و در صف استقامت آنان رخنه کنند غافل از اینکه مردم ما درس آموخته مکتب خمینی کبیرند.
رهبر عزیز
به خوبی می‌دانیم دشمن که دیروز با حربه‌های سیاسی به دنبال ایجاد نارضایتی و نافرمانی مدنی بود امروزه با ابزار اقتصادی می‌خواهد ما را مایوس کند غافل از اینکه ما از نسل همان جوانان مومن و دلاور هشت سال دفاع مقدس هستیم که در حماسه نه دی آزمون خود را پس داده‌ایم.
این سخنان را نه با جوهر قلم بلکه با خون خود گفته تا به همگان اعلام کنیم امروز "جنگ ما، جنگ عقیده‌هاست و ما تا آخر ایستاده‌ایم".

مهدی میرزایی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره): نهادهای نظارتی به عنوان چشم بیدار جامعه برای کشف فساد باید مستقل باشند
تقویت و مستقل کردن نهادهای نظارتی و قضایی چه از نظر مالی و چه حمایتی از همه ارگان‌ها به خصوص دولت.
نهادهای نظارتی چشم بیدار جامعه برای کشف فساد و دفع آن هستند که اگر این نهادها مستقل و دارای قدرت بیش‌تری بودند شاهد فسادهای مختلف مثل فسادهای اقتصادی، اختلاس‌ها، حقوق‌های نجومی و رانت‌ها در دستگاه‌های اجرایی نبودیم.
مسئله دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که هر جامعه‌ای باید تغذیه فکری و جسمانی سالم داشته باشد که در سال‌های اخیر شاهد به خطر افتادن تغذیه جسمانی آنها هستیم.
هر جامعه‌ای برای رشد و نمو سالم خود وابسته به محصولات ارگانیک و طبیعی است ولی اخیرأ اسم محصولاتی به کار برده می‌شود که گرچه از نظر کمی بسیار عالی می‌باشند ولی از نظر کیفی جامعه را به قهقرا می‌برد که باید نظارت بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
مسئله ترور بیولوژیکی و محصولات تراریخته که باعث عقیم سازی جوامع می‌شود باید مورد توجه قرار بگیرد.
مسئله دیگر اینکه در سال‌های اخیر شاهد رواج گسترده وسایل ارتباط جمعی هستیم که در همین اثنا افرادی به سوءاستفاده از این فضا و سم‌پاشی آن مشغولند.
با نگاه به این که هر حاکمیتی به سلامت غذای جامعه خود توجه دارد به تغذیه فکری جامعه خود نیز باید توجه کند.
همچنین مسئله ورود کتاب‌های غیراخلاقی به نمایشگاه کتاب مسئله‌‎ بسیار نامطلوبی برای جامعه ماست که باید رسیدگی شود چراکه فضای تنفسی جامعه ما را مسموم می‌کنند.

احمد کریمی رشته مدیریت: برخی قوانین مانع تحقق اقتصاد مقاومتی است
مسئله اقتصاد مقاومتی که نگاه به اقتصاد درون زا دارد موجب پیشرفت و ارتقاء کشور می‌شود. با این وجود شاهد وجود قوانینی هستیم که برخلاف آن بوده و مانع تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شوند.
برای مثال سازمان آبخیزداری و منابع طبیعی که زمین‌های کشاورزی را برای کشاورزان محدود می‌کند یا برگشت خان‌های قدیمی به روستاها که با قول‌ها و وعده‌ها انقلاب اسلامی به مستضعفان در تضاد هستند.
همچنین عدم حمایت از صنایع دانش بنیان و عدم اختصاص بودجه مناسب برای این امر ضربه جدی به اقتصاد مقاومتی است. مسئله قانون کار باید اصلاح شود. این قانون نقاط ضعف بسیاری دارد که در بسیاری موارد به ضرر کارگران به عنوان قشر مستضعف جامعه است.
نمود واقعی آن را می‌توان از اتفاقاتی که برای کارگران معدن طلای آق دره تکاب اتفاق افتاد، نام برد.

سعید محمودی رشته علوم سیاسی: تاخت و تاز برخی آقازاده‌ها موجب آزردگی جامعه عمومی شده است
تاخت و تاز و غارت بیت المال توسط آقازاده‌هایی که انتصاب به اشخاص مهم مجوزی برای آنها شده، مسئله‌ای است که جامعه ما را بسیار آزرده خاطر کرده است.
به این مسئله باید توجه شود چون مردم اگر حس کنند این نظام به آنها بی‌توجه و میان مردم عادی و آقازاده‌ها فرق قائل می‌شود از نظام دلزده شده و پای نظام نمی‌ایستند.
آشکار شدن دارایی‌های مسئولین و شفافیت اقتصادی امری بس مهم است از این رو با توجه به داعیه دار بودن اقتصاد سالم و پاک به این امر باید بدون هیچ اغماضی توجه شود.
با توجه به مطرح شدن بانکداری اسلامی توسط دولت، بانک مرکزی و همه بانک‌ها و برگزاری صدها کنگره و همایش با این نام و همچنین روشنگری برخی مراجع هنوز اقدام مهمی در این مورد صورت نگرفته و بانکداری رباگونه می‌باشد.

یکی از اعضای تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه امام خمینی(ره): برخی به دنبال عادی سازی روابط ایران با آمریکا هستند
در دوران اوایل انقلاب مسئولان حکومتی اجازه مذاکره و دیدار با سران آمریکا را نداشتند که طی دیداری محرمانه که دولت با آمریکاییان داشته، باعث خروش مردم می‌شود.
اما در حال حاضر با توجه به اینکه فقط در موضوع هسته‌ای اجازه مذاکره داده شده است اما وزیر خارجه کشورمان در هر مسئله‌ای با آنها پای میز می‌نشیند و یا عاشقانه به قدم زدن می‌پردازد که ما فقط شاهد چند جبهه گیری ساده از سوی مردم و مسئولین بودیم.
این اقدامات نشان می‌دهد آنها در پی عادی سازی روابط با آمریکا هستند و این نقش خود را بسیار عالی بازی کرده‌اند.
همچنین بی‌توجهی و کم کردن بودجه نهادهای فرهنگی که مهم‌ترین آن صداسیما است، چون مرکز تغدیه فکری جامعه محسوب می‌شود.
کم‌توجهی و مانع تراشی برای برخی موسسات فرهنگی غیردولتی که نمونه‌های بسیاری یافت می‌شود،برای نمونه محسن شمشادی خبرنگار شبکه خبر در پست اینستاگرامی خود به مانع تراشی‌های نهادها برای یک موسسه قرآنی در خوی خبر می‌دهد.
باید مسئولان نسبت به این امر مهم توجه و حساسیت بیشتری داشته باشند.

مریم معصومی رشته بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی قزوین: مسئولانی که عرضه کار ندارند کنار گذاشته شود
آقاجان
مسئولانی که عرضه کار ندارند کنار گذاشته شوند. جوانان ما بیکارند، فرهنگ و سبک زندگی ما در حال تغییر و تنزل است، اسم جامعه اسلامی است اما رسمش...
از اینکه قلب شما را با کارهایمان به درد آوردیم، شرمنده‌ایم. به دل نگیرید و ما را ببخشید چرا که اگر شما نباشید ما به چه کسی باید دلگرم باشیم؟
و در آخر آنکه آقا جان برای ما و فرج مولایمان دعا کنید.

سخن آخر؛
با توجه به نقش اساسی دانشجویان به عنوان نخبگان اجتماعی و پیشاهنگی آنها در تحرک اجتماعی مطالبه‌گری و دغدغه‌مندی آنها امری لازم و مبرهن است.
دانشجو باید در برابر موانع موجود در پیش رو، با آن روحیه انقلابی در راستای اهدافش تلاش و به امر روشنگری بپردازد.
دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب که بدون تردید یکی از طولانی‌ترین و با نشاط‌ترین دیدارها در ماه رمضان به شمار می‌رود فرصت خوبی برای بیان نکات کلیدی و مطالبات جدی این افسران جنگ نرم است.
باشد تا نظیر چنین برنامه‌هایی از سوی دیگر مسئولین در نظر گرفته و راهکارها و نقطه نظرات دانشجویان نه فقط در حد حرف و سخن بلکه در عمل نیز مورد توجه قرار بگیرد که بی‌شک می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات موجود در جامعه باشد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان