۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین وعده‌های برجامی برای ملت ایران آجیل مشگل‌گشا نیست/ چطور حقوق ده‌ها میلیونی برخی مسئولین از گلوی آنها پایین می‌رود
کد خبر: ۱۹۸۹۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۸ ساعت: ۱۵:۵۷ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

وعده‌های برجامی برای ملت ایران آجیل مشگل‌گشا نیست/ چطور حقوق ده‌ها میلیونی برخی مسئولین از گلوی آنها پایین می‌رود

آیت الله عابدینی با بیان اینکه وعده‌های برجامی برای ملت ایران آجیل مشگل‌گشا نیست، بیان کرد: باعث خجالت است یک مسئولی حقوق ده‌ها میلیون در یک ماه دریافت کند، باید با مفاسد اقتصادی و تبعیض مبارزه کرد.

وعده‌های برجامی برای ملت ایران آجیل مشگل‌گشا نیست/ چطور حقوق ده‌ها میلیونی برخی مسئولین از گلوی آنها پایین می‌رود
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، آیت الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های عبادی- سیاسی این هفته نمازجمعه قزوین با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مسئولان نظام اظهار کرد: یک سر ریسمان برجام در دست شیطان است و نمی‌توان با این ریسمان غیرقابل اعتماد حرکت کرد.
وی با بیان اینکه برجام و وعده‌های برجامی برای ما نان و آب نمی‌شود، اذعان کرد: برجام برای ما آجیل مشکل گشا نیست به همین دلیل رهبری فرمودند آنها می‌گویند برجام را پاره می‌کنند که در این شرایط ما برجام را به آتش می‌کشیم.
این خطیب نمازجمعه در ادامه افزود: آمریکا تا به امروز در عمل به وعده‌های برجامی خود هیچ غلطی نکرده است؛ البته غلط‌های اضافه‌ای کردند و 2 میلیارد دلار از سرمایه‌های ما را به غارت بردند و اخیرا نیز به 13 میلیارد دلار از اموال ما دستبرد زدند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند:" افرادی که فکر می‌کنند باید مرز دشمنی بین ما و دشمنان برداشته شود، این توهم و خیالات است،" مثل اینکه ما گمان کنیم با محبت به گرگ ذات گرگ بودنش تغییر کرده و تبدیل به بره می‌شود.
عابدینی اضافه کرد: هرکسی که گمان می‌کند با تغییر رفتار ما دشمنان مواضع خود را تغییر ‌می‌دهند این فرد در توهم به سر می‌برد و بر پوچی تکیه کرده است، ملت ایران به خدای متعال تکیه می‌کند نه وعده‌های توخالی دشمن.
وی با اشاره به احساس شرمندگی رهبر معظم انقلاب از بیکاری جوانان کشور تصریح کرد: امروز رنج بیکاری و عدم اشتغال فقط برای افراد بیکار نیست، بلکه هر مسلمانی که وجدان و انسانیت داشته باشد نسبت به وضعیت اقتصادی جامعه احساس شرمندگی دارد.

افزایش دزدی و ناامنی و طلاق از آفات بیکاری در جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان گفت: دولت و مسئولان و همه مردم دغدغه بیکاری جوانان را دارند اما گاهی بدون داشتن راهکار لازم راه را اشتباه می‌روند.
وی با اشاره به آفات بیکاری آفات در جامعه بیان کرد: افزایش دزدی و اعتیاد و اختلافات بین مردم و طلاق از آفات بیکاری است، بیکاری عاملی برای ناامنی در کشور و ایجاد بیماری‌هاست.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه برای مبارزه با بیکاری باید همت بلند داشت، عنوان کرد: برای نمونه کمیته امداد با حمایت از یک خانم سرپرست خانوار وی را تبدیل به یک کارآفرین موفق می‌کند؛ البته در کنار حمایت این سازمان همت این خانم هم عاملی برای به نتیجه رساندن یک کار است.
وی افزود: حمایت دولت و توانمندی مردم در کنار یکدیگر زمینه بهبود وضعیت اقتصادی را فراهم می‌کند و شاغل کردن جوانان مانع ایجاد خسارت در کشور می‌شود.
این خطیب نمازجمعه ادامه داد: دولت به جای اینکه برای حل مشکل ریزگردها و بیماری‌های ناشی از آن هزینه کند، می‌توانست قبل از آن با قرار دادن بودجه در اختیار جوانان بیکار برای پیشگیری از ایجاد مشکلات ناشی از ریزگردها و بیابان زایی‌ها اقدام کند.
وی با اشاره به حقوق‌های میلیونی برخی از مدیران گفت: باعث خجالت است یک مسئولی حقوق ده‌ها میلیون در یک ماه دریافت کند، باید با مفاسد اقتصادی و تبعیض مبارزه کرد تا مردم در یک سطح متوسط اقتصادی بتوانند در کنار هم زندگی کنند.
عابدینی تصریح کرد: در جامعه‌ای که رهبرش در نهایت زهد و تقوا و سادگی زندگی می‌کند چطور مسئولی می‌تواند حقوق‌های کلان بگیرد؟ چطور در این جامعه خانواده‌هایی برای دریافت 500 هزارتومان وام اقدام می‌کنند این تبعیض است و عاملی برای نزول بلاست.
وی در ادامه با اشاره به مناسبت بیابان زدایی اذعان کرد: امروز بحث بیابان زدایی فقط دغدغه یک شهر و استان نیست، بلکه دغدغه جهانی است و حضور ریزگردها و تبدیل مراتع و جنگل به بیابان مشکل اصلی زندگی مردم است.

استان قزوین با شرایط خاص منطقه‌ای نباید به سمت خشکسالی می‌رفت
امام جمعه قزوین ادامه داد: تنفس در فضای ریزگردها برای مردم مشکل ساز شده که یک زنگ خطر است، استان قزوین با شرایط خاص منطقه‌ای نباید به سمت خشکسالی می‌رفت اما متاسفانه هم اکنون مناطق بیابانی آن افزایش یافته اسست.
وی ابراز کرد: خوشبختانه مسئولین استان دغدغه لازم برای حل مشکلات محیط زیستی را دارند اما به تنهایی این شرایط فضا را تغییر نمی‌دهد باید فرهنگ لازم برای مبارزه با خشکسالی در بین مردم هم به وجود آید.
عابدینی بیان کرد: امروز ما در مرحله بیابان زایی هستیم و باید این روند منفی را تغییر داده و با همت لازم و کاشت درخت و تغییر شرایط فضای چرای دام‌های خود این روند را به بیابان زدایی تغییر دهیم.
وی یادآور شد: نکته دیگر صرفه جویی در مصرف آب است، اسراف به دور از انسانیت و مسلمانی است باید در منازل خود به گونه‌ای از این آب فراوان استفاده شود که برای همشهریان ما در دیگر مناطق مشکل ایجاد نکند.
این خطیب نمازجمعه گفت: اگر ما در بسیاری از امکانات زندگی خود صرفه جویی کنیم نیازی به واردات کالاها از خارج کشور نداریم.
وی با بیان اینکه پرداخت زکات خدای متعال برکت به ما می‌دهد، عنوان کرد: قزوین نسبت به سنوات قبل باران جدی داشت و محصولات کشاورزی رشد چشمگیری داشته است در این ماه تقوا باغداران، کشاورزان شکر نعمت را به جا بیاورند و به فکر فقرا باشیم و زکات و خمس مال خود را بدهند.
نماینده ولی فقیه در استان در پایان یادآور شد: باید از فرصت ماه رمضان برای سبقت گرفتن در تقوا استفاده کرد، این ماه برای توبه و بازگشت به سوی خداست و باید با بهره گرفتن از این فضا برای نزدیکی به خدای متعال و خودسازی استفاده کرد.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان