۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین فراهم شدن زمینه پیوند کلیه در استان
کد خبر: ۱۹۸۸۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۷ ساعت: ۱۵:۱۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبرداد:

فراهم شدن زمینه پیوند کلیه در استان

دکتر منوچهر مهرام گفت: با توجه به برنامه‌های صورت گرفته، زمینه پیوند کلیه در استان قزوین فراهم شده و همچنین پیوند سایر اعضای بدن نیز در استان با کمک مسئولین فراهم و توسعه داده می‌شود.

فراهم شدن زمینه پیوند کلیه در استان
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، دکتر منوچهر مهرام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ظهر امروز (پنج شنبه) در مراسم کلنگ زنی ساختمان الحاقی مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی قزوین اظهار کرد: استان قزوین به شکل جدی با مشکل کمبود تخت بیمارستانی مواجه است از این رو باید تمهیدات لازم جهت تامین نیاز استان انجام شود.
وی افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته جهت کاهش ازدحام مراجعان، 40 تخت بیمارستانی تا یک ماه آینده به ظرفیت بیمارستان بوعلی که تنها مرکز بیماری‌های عفونی استان است، افزوده می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: با تغییر کاربری‌های انجام شده در بیمارستان ولایت نیز بخش جدیدی در این بیمارستان ایجاد شده که می‌تواند به بخش چشم بیمارستان بوعلی جهت ارائه خدمات مطلوب به بیماران کمک کند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بیمارستان قدس قزوین تصریح کرد: بخش اختلالات خواب کودک برای نخستین بار در کشور در بیمارستان قدس قزوین راه‌اندازی شده است.
مهرام با اشاره به کلنگ زنی بخش الحاقی بیمارستان شهید رجایی قزوین گفت: باید شرایط ساختاری مناسبی برای بیمارستان شهید رجایی قزوین ایجاد کنیم لذا در این راستا بخش الحاقی بیمارستان در مراسم امروز کلنگ زنی می‌شود تا شاهد شرایط مطلوب جهت ارائه خدمات به مردم استان باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: زیربنای ساختمان الحاقی مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی قزوین، ۱۲ هزار مترمربع است که در ۷ طبقه و در مدت سه سال احداث می‌شود و کمبود تخت بیمارستانی را در این مرکز جبران می‌کند.
وی افزود: ساختمان الحاقی شهید رجایی استان قزوین شامل بخش‌های آزمایشگاه، سی‌تی‌اسکن، ام‌آر‌آی، اورژانس، اتاق‌ عمل، بخش سوختگی، آی‌سی‌یو سوختگی و 6 بخش 32 تخته است.
مهرام عنوان کرد: با احداث این مرکز شاهد رشد و توسعه در بخش درمانی استان خواهیم بود.
وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز رادیوتراپی در استان با کمک خیرین عنوان کرد: سالانه 1500 بیمار سرطانی به بیماران استان قزوین افزوده می‌شود و برای احداث مراکز رادیو تراپی نیازمند همکاری خیرین هستیم تا بیماران برای دریافت خدمات درمانی به سایر استان‌ها مراجعه نکنند.
مهرام در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌های صورت گرفته زمینه پیوند کلیه در استان قزوین فراهم شده و همچنین پیوند سایر اعضای بدن نیز در استان قزوین با کمک مسئولین فراهم و توسعه داده می‌شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان