۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اقتصاد کشوری که بر پایه ربا باشد متزلزل می‌شود
کد خبر: ۱۹۸۸۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۷ ساعت: ۱۵:۱۸ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

اقتصاد کشوری که بر پایه ربا باشد متزلزل می‌شود

عبدالکریم عابدینی گفت: اقتصاد کشوری که بر پایه ربا بنا شود به تورم و تزلزل دچار می شود.

اقتصاد کشوری که بر پایه ربا باشد متزلزل می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، مراسم گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه)  با حضور آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان، داود محمدی نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، نیاز علی ابراهیمی پاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.
آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در این مراسم با اشاره به تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه اظهار کرد: برای تحقق این امر باید افکار، اندیشه‌های دینی و تقوا در جامعه رواج پیدا کند.
وی با بیان اینکه ایمان و تقوا راه میانبر برای رسیدن به اقتصادی مقاومتی است، گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید در تمام عرصه‌‌های فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی اقدام و عمل مناسب انجام شود. 
امام جمعه قزوین در ادامه افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه تمام اصول دینی از جمله ایمان، عدل، انفاق و استقلال لازم و ضروری است.
عابدینی با اشاره به اینکه پایه فرهنگ اقتصاد مقاومتی باید بر این اصول دینی قرار داده شود، تاکید کرد: اگر این پایه گذاری به صورت درست در جامعه تحقق یابد می‌توانیم این اقتصاد مقاومتی را به کشور‌های دیگر هم صادر کنیم.
وی با اشاره به اقتصاد مبتنی بر ربا تصریح کرد: اقتصاد کشوری که بر پایه ربا بنا شود به تورم و تزلزل دچار می شود.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: بی‌توجهی به معارف الهی، ساختمان اقتصاد مقاومتی را فرو می‌ریزد و مباحثی مانند «ربا» و «حرام» با فرهنگ اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارند و در حقیقت ضایع کننده اقتصاد هستند.
امام جمعه قزوین در پایان با اشاره به تلاش‌‌های جهاد برای سازندگی کشور خاطر نشان کرد: فداکاری‌ها و ایثارگری‌های جهادگران در عرصه‌های مختلف سازندگی بر کسی پوشیده نیست و نتایج عملکرد آن‌ها در دوران جنگ تحمیلی و بعد از آن هم اکنون قابل مشاهده است.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان