۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آمار ۱۰درصدی بیکاری حقه بازی است/ تعداد بیکاران به ۱۵میلیون نفر می‌رسد
کد خبر: ۱۹۸۸۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۷ ساعت: ۱۵:۱۵ ↗ لینک کوتاه

کارشناس اقتصادی:

آمار ۱۰درصدی بیکاری حقه بازی است/ تعداد بیکاران به ۱۵میلیون نفر می‌رسد

ابراهیم رازقی با بیان اینکه محاسبه آمار نرخ بیکاران را ۱۲تا ۱۵میلیون نفر نشان می‌دهد، گفت: این در حالی است که دولت مرتبا اعلام می‌کند ۲ تا ۳میلیون بیکار در جامعه وجود دارد اما این پاک کردن صورت مسئله است.

آمار ۱۰درصدی بیکاری حقه بازی است/ تعداد بیکاران به ۱۵میلیون نفر می‌رسد
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ؛ ابراهیم رزاقی با بیان اینکه در مبحث اشتغال موضوع حائز اهمیت، اجرای اصل 43 قانون توسط دولت است، اظهار کرد: بر این اساس دولت موظف است، مسکن، خوراک و پوشاک،کار، درمان و آموزش را برای همه مردم ایران فراهم کندو در قانون اساسی هیچ کشوری به صراحت به چنین مواردی اشاره نشده است.

رازقی بر این اساس تاکید کرد:بقول حضرت امام (ره) انقلاب اسلامی بر مبنای زندگی کوخ نشینان است نه کاخ نشینان اما از بعد از جنگ تحمیلی تاکنون قانون اساسی مورد بی توجهی دولت مردان قرار گرفته است.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد:با وجود اینکه روسای جمهوری ایران، از گروه های مختلف سیاسی تشکیل شده اند ولی به جرات میتوان گفت که همه سیاست سرمایه داری لیبرال صندوق ملی پول را دنبال کردند.

 بعد از جنگ باید 130 میلیون شغل ایجاد می شد

رزاقی در ادامه این مطلب افزود:بر اساس معیارهای بانک جهانی با هر 10 هزاردلار میتوان یک شغل پایدار بودجود آورد اما از بعد از جنگ تحمیلی ما چیزی حدود 1300 میلیارددلار واردات داشتیم یعنی ما باید بطور طبیعی 130میلیون شغل ایجاد میکردیم ولی 13میلیون شغل ایجاد کردیم که نصف اینها دلال و واسطه هستند که در ابتدا 400هزار نفر بودند و الان 10برابر شده اند.

کارشناس مسائل اقتصادی پیشرفت صنایع هسته ای و دفاعی در ایران را نشانه پتانسیل جوانان ایرانی در پیشرفت کشور از لحاظ اقتصادی دانست و گفت: اما عملا دولتی ها این کار را نکردند، نفت خام و مواد پتروشیمی نیمه خام فروختند، واردات کردند و بیشتر مصرف کردند تا تولیدات داخلی را روبه تباهی کشاندند.

واردات هنگفت با دلار ارزان دلیل اصلی ورشکستی کارخانه جات است

رازقی در ادامه به بیان دلایل اصلی ورشکستی و تعطیلی کارخانه جات پرداخت و گفت: واردات هنگفت با دلار ارزان برای کارخانه ها صرف نمیکند و از طرفی بسیاری از مصرف کنندگان ما منافع ملی را درک نمی کنند و در نتیجه کالای خارجی مصرف می کنند کالای خارجی که با دلار ارزان وارد شده و دارای تکنولوژی بالاست.

رازقی خود تولیدکنندگان را هم در این امر مقصر دانست و بیان کرد: تولیدکنندگان با سود اندک 10درصدی انگیزه لازم، ایمان و تعهد برای حمایت از تولیدات خود را ندارند و فقط به فکر حداکثر سود هستند ودر نتیجه فعالیت کافی ندارند و گاها وام هایی دریافت کرده که ممکن است در فعالیت های غیر تولیدی که سود بیشتری دارد سرمایه گذاری کنند.

60 درصد کارگران بخش خصوصی زیر یک میلیون و 200 حقوق می گیرند

وی ادامه داد: از طرفی مشکلاتی برای خود کارگران شاغل هم بوجود خواهد امد بطوریکه در حال حاظر 60درصد از کارگران بخش خصوصی حقوقی زیر 1میلیون 200هزارتومن دریافت می کنند در نهایت این موارد شرایطی ایجاد می کند که خط تولید دچار شکنندگی شود.

رازقی در ادامه تصریح کرد: هم اکنون فعالیت هایی در کشور وجود دارد که 30تا 35درصد سود به بانک ها می دهند و بانک ها بجای دفاع از تولید کننده از آن برای فعالیت های دلالی استفاده می کنند و جای تاسف اینجاست که دولت از این فسادهای مالی مطلع است و کاری نمی کند.

اقتصاد امروز ما به شدت وابسته به خارج است

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه اقتصاد امروز ما به شدت وابسته به خارج است، بیان کرد:دولت باید بوصول مالیات برای اداره خود، مخصوصا وصول از ثروتمندان و از کسانی که فعالیت های غیر تولیدی مثل خرید و فروش مسکن، وارادات و ... دارند بپردازد زیرا وقتی از این قشر مالیات دریافت شود سودشان پایین آمده و سرمایه ها سمت تولید جاری میشود.

رازقی با اشاره به اینکه در دانشگاه ها و رسانه های ما سیاست لیبرالی غرب تبلیغ می شود و دولتمردان ما به تفاوت لیبرال تقلیدی و آن ها توجه نمی کنند، بیان کرد:دولت های غربی که لیبرالی عمل می کنند هم از تولید داخلی خود حمایت میکنند و هم مالیات از فعالیت های غیرتولیدی می گیرند ولی دولت های ما با فروش مواد خام و تبدیل به ارز درآمد کسب می کنند و دلار را ارزان می کنند و در نهایت همه چیز به واردات ختم می شود و مالیات هم از همین طریق کسب می کنند.

آمار بیکاران به 15 میلیون نفر می رسد


رازقی در ادامه به مقایسه نرخ اشتغال از سال1335 تا کنون پرداخت و گفت: در سال1335 حدود 51 درصد افراد بالای 17سال شاغل بودند که الان این نرخ به 32 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: با محاسبه این آمار بیکاران 12تا 15میلیون نفر می شوند در حالی که دولت مرتبا اعلام می کند 2 تا 3میلیون بیکار در جامعه وجود دارد و در واقع از نظر دولت اگر کسی در موسسات بیکاری عضو شود، شاغل محسوب می شود و بیکار نیست وعمدا شرایط را طوری نشان می دهند که بیکاران، فقرا و پولدارها شناخته نشوند.

رزاقی ادامه داد: این در حالی است که مجلس اخیرا اعلام کرده 6 و نیم میلیون نفر بیکارند!

وی با تأکید بر اینکه سیاست هایی اقتصادی مسئولان تناسبی با قانون اساسی، اندیشه های و مقام معظم رهبری ندارد، گفت: وقتی می گوییم اقتصاد مقاومتی یعنی مقاومت کردن در برابر تهاجم اقتصادی خارجی!

واردات کالا نخستین عامل تهاجم اقتصاد خارجی


این کارشناس اقتصادی نخستین عامل تهاجم اقتصاد خارجی را واردات کالا دانست و گفت:دولت خود با ارزان دادن دلار این واردات را یعنی چه واردات رسمی چه قاچاق را دامن می زند.

وی در ادامه بیان کرد: ما در جهان از لحاظ سیاسی الگو و نمونه هستیم، ولی از لحاظ اقتصادی در حال ویران کردن کشوریم و عملا داریم تنبیه می کنیم کسانی را که انقلاب کردند و این یک فاجعه اقتصادی است که بعید می دانم مسئولان از آن بی خبر باشند.

اقتصاد مقاومتی کار ساده ای است؛ اگر مسئولین بخواهند!


رازقی با بیان اینکه پیاده کردن اقتصاد مقاومتی کار ساده ای است البته اگر مسئولین بخواهند، افزود: بایددانشگاه های ما که در ان سیاست لیبرالیسم تدریس میشود را تغییر دهیم، با فساد مبارزه کنیم، با یک تفکرجدید تشکلی برای بیکاران و فقرا فراهم کنیم و شرایط شناسایی و بررسی مفاسد اقتصادی را فراهم کنیم.

مهمترین فعالیات صلح امیز تولید است

وی با بیان اینکه طبق قانون اساسی سپاه باید فعالیت های صلح انگیز انجام دهد، گفت: مهمترین فعالیات صلح امیز تولید است.

با 45 میلیارد واردات 45 میلیون شغل ایجاد می شود

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکههمین الان هم که درآمد کمی داریم سالی 45 میلیارد دلار واردات داشتیم که قابلیت ایجاد 45 میلیون شغل را داشت، بیان کرد: روحانی دایما از نداشتن می گوید اما در همین ایام 200میلیون دلار واردات میتوانستیم 20میلیون شغل ایجاد کنیم.

رازقی با تأکید بر اینکه در بخش خصوصی تولیدکنندگان نباید سودجویانه و افراطی عمل کنند، گفت: مقدمه قانون اساسی می گوید اقتصاد در ایران وسیله است نه هدف، چون اگر هدف باشد که دیگر خدا را قبول ندارند و این یعنی پول پرستی!

مسئولین ما شیفته واردات و خام فروشی اند

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: گویامسئولان ما شیفته سرمایه های خارجی، واردات و خام فروشی هستند.

آمار 10 درصدی بیکاری حقه بازی است

رازقی در خصوص آمار بیکاری جوانان با بیان اینکهآمار بیکاری را در تابستان سال گذشته10درصد اعلام کردند، بیان کرد:این درصدها فریبنده هستند، چرا عدد نمی دهند؟و به نظر من این یکی از حقه بازی های مرکز آمار ایران است که درصد می دهد.

وی با بیان اینکه وزیر کشور آمار بیکاری را 3 میلیون اعلام کرده است، گفت: این از طرفی است که دانشگاه آزاد مثلا می گوید 5میلیون فارغ التحصیل دارم که 4میلیون نفرشان بیکارند و دانشگاهای دیگر هم هر کدام یک آماری می دهند.

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه دولت نمی خواهد آمار بیکارها را اعلام کند و صورت مسئله را پاک می کند، بیان کرد: بر طبق امار رسمی شاغلین ما از 53 درصد به 32درصد رسیده اما دولتی ها نه امار صحیح می دهند و نه خودشان کاری می کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان