۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین از انکار و توجیه تا عزل و... بالاخره تجمیع!
کد خبر: ۱۹۸۷۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۷ ساعت: ۱۰:۴۵ ↗ لینک کوتاه

کیهان نوشت:

از انکار و توجیه تا عزل و... بالاخره تجمیع!

هنگامی که ماجرای فیش ۸۰ میلیونی مدیر بیمه پیش آمد برخی مسئولان دولتی ابتدا انکار کردند اما بعداً که او را وادار به استعفا کردند و سپس مدعی شدند روشنگری در این زمینه ظلم و بداخلاقی به مدیر مستعفی بوده است. پس از آن موضوع فیش حقوقی و پاداش ۷۳۰ میلیون تومانی مدیر بانک رفاه کارگران پیش آمد که اعتراض وسیع رسانه‌ای را برانگیخت.

از انکار و توجیه تا عزل و... بالاخره تجمیع!
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، کیهان نوشت: هنگامی که ماجرای فیش 80 میلیونی مدیر بیمه پیش آمد برخی مسئولان دولتی ابتدا انکار کردند اما بعداً که او را وادار به استعفا کردند و سپس مدعی شدند روشنگری در این زمینه ظلم و بداخلاقی به مدیر مستعفی بوده است. پس از آن موضوع فیش حقوقی و پاداش 730 میلیون تومانی مدیر بانک رفاه کارگران پیش آمد که اعتراض وسیع رسانه‌ای را برانگیخت. 
 
با انتشار یکی دو مورد مشابه، آقای روحانی رئیس جمهور حکمی شدید و غلاظ و توأم با فرافکنی نسبت به دولت قبل، خطاب به جهانگیری صادر کرد: «پیرو دستور قبلی در مورد بررسی حقوق و پاداش‌های پرداختی به مدیران در دستگاه‌های اجرایی، اینک گزارش‌های واصله نشان می‌دهد که مواردی از پرداخت‌های غیرمتعارف و ارقامی تحت عنوان «پاداش و وام» وجود داشته است که اگر چه ممکن است با مقررات به جا مانده از دوره‌های قبل توجیه‌پذیر باشد، ولی با موازین عدالت و تعهد در قبال بیت‌المال و منشور اخلاقی دولت ناسازگار و غیرقابل قبول است و حتی در برخی موارد مصداق سوء استفاده از اعتماد دولت به شمار می‌رود. مقتضی است در اسرع وقت همه موارد تخلف و سوء استفاده شناسایی گردد، وجوهی که به ناحق پرداخت شده به بیت‌المال مستردشود و مدیران متخلف عزل شوند و گزارش اقدامات قاطع به اینجانب ارایه شود.»
 
در ادامه این روند نوبخت سخنگوی دولت رسماً از مردم عذرخواهی کردو از مدیران دولتی که چنین دریافتی‌هایی دارند خواست، استعفا دهند و به کار دیگری بپردازند.
 
اما بعد از طی شدن همه این مراحل وزیر رفاه- که بانک رفاه کارگران زیرمجموعه وی است، دیروز در پاسخ به سؤالی در مجلس گفت: «رئیس سازمان تأمین اجتماعی، تنها شش میلیون تومان از حقوقش را برداشت می‌کند، در حالی که ما برایش 13 میلیون حقوق در نظر گرفته‌ایم... ». وی همچنین، فیش منتشره را فیش حقوقی تجمیعی سالانه! عنوان کرده است.
 
...یادآور می‌شود در ادامه مواضع متناقض، روزنامه اعتماد عذرخواهی نوبخت را «عذرخواهی شجاعانه دولت» توصیف کرد. 
 
در جمع‌بندی این رویکردها مردم حق دارند بدانند که 1- اگر روشنگری مستند مطبوعات، بداخلاقی و ظلم است، چرا باید مدیر مورد اشاره استعفا کند؟ 2- اگر سخن آقای ربیعی درست است، آقای نوبخت از چه چیزی عذرخواهی می‌کند و آقای روحانی دستور عزل چه کسانی و بازپس‌گیری کدام اموال را صادر می‌نمایند؟ 
 

انتهای پیام/1404

منبع: کیهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان