۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین تعلیمات معنوی و انسانی مکتب اسلام به حضرت خدیجه عظمت بخشید
کد خبر: ۱۹۸۷۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۷ ساعت: ۹:۳۲ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

تعلیمات معنوی و انسانی مکتب اسلام به حضرت خدیجه عظمت بخشید

آیت الله عابدینی ابراز کرد: تعلیمات معنوی و انسانی مکتب اسلام به حضرت خدیجه (س) عظمت بخشید و محبت ایشان را در دل مردم جای داد.

تعلیمات معنوی و انسانی مکتب اسلام به حضرت خدیجه عظمت بخشید
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه شب گذشته(چهارشنبه) در مراسم فرهنگ آموزش قرآن به خردسالان که در سالن فرهنگسرای هشت بهشت برگزار شد، با تسلیت وفات حضرت خدیجه کبری (س) اظهار کرد: انسان‌ها به همان اندازه‌ای که از مکتب خدا بهره‌مند هستند، صاحب عظمت و بزرگی می‌شوند.
وی تصریح کرد: مکتب خداوند در کتاب او متجلی شده است و هر چه در سایر کتب الهی، مانند: تورات، انجیل و زبور آمده در قرآن وجود دارد و به همین خاطر قرآن را کامل می‌دانیم.
امام‌جمعه قزوین ادامه داد: یکی از راه‌های انسان بودن، پناه بردن به قرآن است و بهترین تربیت نیز در دامان اسلام و قرآن صورت می‌گیرد و چنین تربیتی ایده آل خواهد بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: نباید خانواده‌ها زندگی دنیایی و ثروت‌اندوزی را ارزش و ایده آل قرار دهند چرا که این‌ها در مبانی دینی ارزش به حساب نمی‌آیند و آنچه که به انسان نزد خدای متعال ارزش و مقام می‌دهد، تقوای الهی است.
وی تأکید کرد: اینکه پس از صدها سال برای حضرت خدیجه(س) اینقدر ارزش و اهمیت قائل هستیم به این خاطر است که ایشان پرورش یافته معنوی و انسانی مکتب اسلام هستند و این مهم سبب شده محبت ایشان در دل بندگان خدا جای بگیرد.
عابدینی اضافه کرد: خداوند به عالَم و همه آنچه که می‌بینیم لقب متاع قلیل، یعنی چیز کم‌ارزش داده است و در مقابل به پیغمبر (ص) می‌فرماید: اخلاق تو بسیار بزرگ است و در ظرف این دنیا نمی‌گنجد.

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: خداوند وقتی در مورد دنیا با پیغمبر ص) سخن می‌گوید، آن را به متاع قلیل توصیف کرده اما زمانی که به حضرت فاطمه زهرا (س) می‌رسد، می‌فرماید: ما به تو خیر کثیر عنایت کردیم زیرا حضرت صدیقه طاهره(س) رسالت پیغمبر (ص) را جاودانه می‌کند و آن را در عمق جان‌های مردم می‌نشاند؛ این‌ها زیرساخت‌های تربیتی هستند که باید فرا بگیریم.
وی افزود: خداوند به پیغمبر می‌فرماید: ما به تو چیزهایی آموزش دادیم که اگر ما به تو یاد نمی‌دادیم تو آنی نبودی که آن‌ها را بیاموزی و در جای دیگر خطاب به مردم می‌فرماید: پیغمبر چیزهایی به شما یاد داده که اگر از او یاد نمی‌گرفتید شما آن کسی نبودید که به آن چیزها برسید و باید تلاش کنیم که این مفاهیم را به خوبی دریابیم و به کودکانمان بیاموزیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به هجمه‌های دشمنان در مقابل دین، اظهار کرد: دشمنان تلاش می‌کنند با القای سوغاتی های شیطانی و خانمان‌سوز دین را در عصر جدید ناکارآمد نشان دهند و چیزهای جدید را به‌جای آن به خورد مردم و ملت‌ها بدهند.
عابدینی تصریح کرد: خداوند نقشه جامع و آینده عالم را با اندیشه پیغمبر و خاندان عصمت و طهارت(ع) خواهد ساخت و مردم را هم برای این کار مهیا خواهد کرد. هر چه زمان می‌گذرد انسان‌ها کامل‌تر، عالم‌تر، اخلاقی‌تر و عدالت‌خواه تر می‌شوند و سرعت این پدیده نیز هر روز در حال افزایش است تا امام زمان (عج) ظهور کنند.
وی ادامه داد: اینکه اصرار داریم که کودکان را بر مبنای آموزه‌های قرآنی تربیت کنیم، بسیار ارزشمند است و باید به آن‌ها مهربانی، فداکاری و ایثار را آموزش دهیم و به آن‌ها ایستادگی در مقابل کفر و ظلم را بیاموزیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان