۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین واردات ایران از آمریکا ۲۰۰۰درصد افزایش یافت+جدول
کد خبر: ۱۹۸۵۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۶ ساعت: ۱۲:۴ ↗ لینک کوتاه

بنابر آمار گمرک؛

واردات ایران از آمریکا ۲۰۰۰درصد افزایش یافت+جدول

واردات ایران از کشور آمریکا در ۲ ماه ابتدای سال جاری ۲هزار درصد (۲۰برابر) در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش‌ یافته و به ارزش ۵۱میلیون و ۳۴۹هزار دلار رسیده که بخش عمده آن مربوط به واردات دانه‌های روغنی است.

واردات ایران از آمریکا ۲۰۰۰درصد افزایش یافت+جدول
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین  ، میزان واردات کالا از آمریکا در 2ماهه ابتدای سال 95، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 8هزار و 281 درصد (80 برابر) ازلحاظ وزنی  و 2هزار درصد (20 برابر) ازلحاظ ارزشی، افزایش  یافته و آمریکا هفدهمین کشور عمده صادرکننده کالا به ایران شده است.

بنا بر آمار گمرک ایران درحالی در 2ماهه امسال 83هزار تن کالا  به کشور آمده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 991 تن بوده است.

بنابراین گزارش، بر اساس استعلام صورت گرفته از سوی گمرک ایران؛ دلیل این افزایش واردات از آمریکا ورود یک محموله بزرگ دانه‌های روغنی اعلام و  این موضوع توسط انجمن روغن‌کشی ایران نیز تأیید و عنوان شد؛ اخیراً یک کشتی 60هزار تنی دانه‌های روغنی سویا به‌ارزش 24 میلیون دلار  از کشور آمریکا به ایران آمده و به شرکت صنعتی بهپاک تحویل داده‌ شده است.

جدیدترین آمار منتشرشده از سوی اداره آمار آمریکا نشان می‌دهد صادرات این کشور به ایران در چهارمین ماه سال جاری میلادی (فروردین) نسبت به مدت مشابه سال قبل، یک‌چهارم شده و به 6 میلیون دلار رسیده است، اما آمار ماه پنجم میلادی یعنی"می" برابر با اردیبهشت ماه شمسی، هنوز منتشر نشده که این امر نشان‌دهنده افزایش واردات در اردیبهشت‌ماه است.

یکی از دلایل تغییر مسیر واردات ایران به‌سمت آمریکا، سیل 2 ماه گذشته آرژانتین و از بین رفتن 5 تا 7 میلیون تن دانه‌های روغنی بوده که باعث شده است، بخشی از خریداران جهانی نیز به‌سمت آمریکا روند، اما باید اذغان داشت شرایط پسابرجام در این تغییر مسیر بی‌تأثیر نیست.


انتهای پیام/1404

منبع: پایگاه598

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان