۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین چرخ‌های از حرکت ایستاده شرکت سرامیک برلیان بویین‌زهرا در انتظار محرک
کد خبر: ۱۹۸۲۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۵ ساعت: ۱۴:۳۳ ↗ لینک کوتاه

قابل توجه مدیران دولتی و دولتمردان مدیر؛

چرخ‌های از حرکت ایستاده شرکت سرامیک برلیان بویین‌زهرا در انتظار محرک

حضور شهرک صنعتی برلیان نه تنها دردی از مشکلات مردم منطقه و استان را رفع نکرد و موجب رونق اقتصادی منطقه نشد؛ بلکه مشکلی بر مشکلات مردم و مسئولان شهرستان افزوده است.

چرخ‌های از حرکت ایستاده شرکت سرامیک برلیان بویین‌زهرا  در انتظار محرک
به گزارش سرویساقتصادی صبح قزوین ؛ شرکت برلیان در سال ۱۳۸۶ با پروانه سازمان صنایع و معادن استان قزوین فعالیت خود را به عنوان اولین شهرک صنعتی بخش خصوصی در شهرستان بوئین زهرا آغاز کرد.

شرکت برلیان بر اساس موافقت نامه اولیه بنا بود در زمینی به مساحت ۱۸۸ هکتار احداث گردد اما با توجه به موانع قانونی و حریم های تعریف شده فازهای ۱و۲ شهرک در زمینی به مساحت ۱۳۸ هکتار با احداث چند واحد تولیدی فعالیت رسمی خود را آغاز نمود.


براساس پیش بینی، برنامه ریزی و اهداف تعریف شده مقرر بودکه با استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی برلیان، این شهرک به عنوان یکی از شهرک‌های بزرگ صنعتی بخش خصوص نقش مهم و فعالی را در تولید انواع محصولات و همچنین صادرات برای کشور داشته باشد.

موافقت و تغییر کاربری اراضی مرغوب کشاورزی شهرستان بوئین زهرا و همچنین تامین زیر ساخت‌های لازم خدماتی در شهر ک برلیان از جمله گاز، برق، تلفن و … با هدف و امید رونق اقتصادی و فراهم شدن بستر های لازم برای اشتغال جوانان منطقه صورت گرفت.

اما دردمندانه باید اذعان داشت شهرک صنعتی برلیان نه تنها دردی از مشکلات مردم منطقه و استان را رفع نکرد و رونق اقتصادی منطقه را موجب نگردید بلکه مشکلی بر مشکلات مردم و مسئولان شهرستان افزود.



بدون شک مهمترین و بزرگترین واحد مستقر در شهرک برلیان واحد تولیدی کارخانه سرامیک برلیان است که بنا بر ادعای سرمایه گذار ، این واحد بزرگترین پروژه تولید سرامیک بخش خصوصی در کشور بوده است.

براساس تعریف و پیش بینی این واحد سالانه ظرفیت تولید ۱۲ میلیون متر مربع انواع کاشی، سرامیک کف و دیواری و سنگ نمای ساختمانی را داشته و می‌توانست سالانه ۳۰ میلیون دلار ارز آوری را نصیب کشور نماید اما متاسفانه روزهای خوش این واحد تولیدی بسیار زود سپری شد و واحدی که قرار بود زمینه اشتغال تعداد زیادی از جوانان منطقه را فراهم کند و توسعه و رونق اقتصادی منطقه را رقم بزند امروز تبدیل به چالش بزرگی برای مدیریت استان و شهرستان در حوزه امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و … شده است. 


این واحد بر اساس برخی اطلاعات با دریافت تسهیلات از بانک‌ها فعالیت خود را آغاز کرد اما به علت عدم توانایی در پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی و نداشتن سرمایه در گردش از سه سال گذشته به طور کامل تعطیل شده است.

این متن در پی یافتن مقصران و یا دلائل تعطیلی کارخانه سرامیک برلیان نیست چرا که تمامی مسئولان استان و دستگاه های ذیربط به طور کامل در جریان مشکلات و دلائل تعطیلی این واحد قرار دارند و بیان آنها تکرار مکررات است.
لذا با توجه به نامگذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و همچنین سیاست های دولت تدبیر و امید در جهت کمک و احیاء و رونق مجدد واحد های تعطیل، رفع مشکلات کارخانه سرامیک برلیان می تواند یکی از اولویت های مدیریت استان باشد.

علی رغم اینکه مدیریت و سرمایه گذاری این واحد متعلق به بخش خصوصی است اما تامین زیر ساخت‌های خدماتی شهرک و سایر سرمایه گذاری های مادی و معنوی که نظام جهت احداث و راه اندازی این واحدانجام داده است می‌طلبد که مسئولان استان با حساسیت بیشتری رفع مشکلات و راه اندازی مجدد و تعیین تکلیف این واحد را در دستور کار قرار دهند.



بدون شک با گذشت هر روز از تعطیلی کارخانه سرامیک برلیان علاوه بر هدر رفت سرمایه گذاری‌های انجام شده، انباشت بدهی، تخریب زیر ساخت‌ها، فرسوده شدن تکنولوژی و ماشین آلات، بد بینی و نامیدی مردم به توان مدیریت استان در جهت رفع مشکلات، ادامه بیکاری جوانان و … چیز دیگری عاید کشور نخواهد شد.

لذا پیشنهاد میشود با حضور مسئولان و مدیران وزراتخانه‌های مربوطه و مدیریت ارشد استان و بانک های ارایه دهنده تسهیلات هر چه سریعتر رفع مشکلات این واحد در زمینه مدیریت و تامین نقدینگی و بروز رسانی معوقات بانکی و …. کارخانه سرامیک برلیان تصمیم گیری لازم و فوری صورت بگیرد تا مردم منطقه بیش از این شاهد هدر رفت منابع ملی و سرمایه های کشور نباشند.

انتظار می‌رود در شرایطی که سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به دستگاه‌ها ابلاغ شده و عملکردهای آنان مبتنی بر همین سیاست‌ها پیگیری و نظارت می‌شود. 
همه تلاش و هم و غم مسئولان ارشد استان قزوین به عنوان یکی از استان‌های صنعتی کشور در جهت رفع مشکلات پیش پای تولید، اشتغال مولد و به جریان انداختن چرخ‌های از حرکت ایستاده تعداد زیادی از واحد های صنعتی و تولیدی استان متمرکز شود.
انتهای پیام/

منبع: بوئین امروز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان