۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آیا انزلی‌‌چی‌ها با ۵ میلیارد صاحب تیم شدند؟!/ آقای وزیر فروش تیم پرونده کرسنت را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد
کد خبر: ۱۹۸۲۳۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

آیا انزلی‌‌چی‌ها با ۵ میلیارد صاحب تیم شدند؟!/ آقای وزیر فروش تیم پرونده کرسنت را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد

مدیر روابط عمومی باشگاه نفت در خصوص انتقال باشگاه نفت به ملوان توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: آیا درست است که می‌گویند انتقال باشگاه با ۵ میلیارد صورت گرفته است.

آیا انزلی‌‌چی‌ها با ۵ میلیارد صاحب تیم شدند؟!/ آقای وزیر فروش تیم پرونده کرسنت را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، امید گلمکانی، مدیر روابط عمومی باشگاه نفت در خصوص انتقال این باشگاه به ملوان توضیحاتی را ارائه کرد که در زیر می‌خوانید:

در حالی این یادداشت را می‌نویسم که نمی‌دانم به عنوان روابط عمومی فعلی یا پیشین باشگاه نفت این کار را انجام می دهم چون نمی‌دانم فدراسیون فوتبال در اجرای قوانین و مقررات چقدر تاب و تحمل فشارهای غیرورزشی و لابی‌های سیاسی را دارد. با اتفاقاتی که در پروسه واگذاری امتیاز باشگاه نفت افتاده تقریبا برایم محرز شد که وزارت نفت به دنبال یک معامله دو سر برد برای آنهایی است که به دنبال انتقال امتیاز باشگاه نفت به انزلی هستند.

اگر طبق شرایط فعلی امتیاز باشگاه نفت انتقال پیدا کند دنیامالی و یاران سیاسی او به اهداف خود از این انتقال دست پیدا کرده‌اند اهدافی که شادی مردم انزلی شاید بخش کوچکی از آن باشد و اگر هم این قضیه از سوی وزارت نفتی‌ها به اندازه‌ای طول بکشد که زمان برای فعالیت خریداران تهرانی برای نقل و انتقالات و آماده سازی تیم از دست برود و آنها عطای تیم‌داری را به لقایش ببخشند(با توجه به اینکه خود وزارت نفت هم اعلام کرده قصد تیم‌داری ندارد)، باشگاه نفت منحل شده و باز هم این ملوانی‌ها هستند که این بار بدون پرداخت حتی یک ریال و فقط با قربانی کردن باشگاه نفت لیگ برتری خواهند شد.

تمایل مسئولان وزارت نفت و اعضای کمیته واگذاری برای تحقق معامله دو سر برد لابی‌گران سیاسی انتقال امتیاز به انزلی زمانی برایم مسجل شد که کمیته واگذاری رقم 22 میلیاردی را برای انتقال امتیاز باشگاه با نمایندگان خریداران مطرح می‌کردند، رقمی که هیچگاه در رسانه‌ها حاضر به اقرار آن نشدند و فقط می‌گفتند که به بالاترین رقم خواهیم فروخت موضوعی که داد برخی خریداران و یا نماینده‌های آنها را در آورد و آنها حتی در این زمینه مصاحبه‌هایی نیز انجام دادند.

پیشنهاد این رقم عجیب برای فروش امتیاز باشگاه در شرایط فعلی اقتصادی کشور فقط با جواب مثبت یک خریدار روبرو شدند آنهم فقط نمایندگان باشگاه ملوان بود. آنها تنها خریدارانی بودند که با رقم حدود 20 میلیارد تومان موافقت کردند چون سنگ بزرگ همیشه نشانه نزدن است. در چنین شرایطی بازهم دو خریدار تهرانی تا آخرین لحظه در مزایده حضور داشتند به این امید که بهترین پیشنهاد برنده مزایده خواهد شد. شنیده‌هایم حکایت از آن دارد که یکی از این شرکت‌های متمول تهرانی موافق خرید امتیاز باشگاه تا 17 میلیارد تومان بوده و شرایطی مانند تغییر پیدا نکردن اصل نام تیم، تسویه حساب کامل با بازیکنان، کادرفنی، عوامل باشگاه و طلبکاران و همچنین ادامه فعالیت باشگاه در تهران را در دستور کار خود قرار داده بودند. آنها حتی اعلام کردند برای ثبات بیشتر حاضرند حتی زمین چمن ورزشگاه تهرانسر را که سالهاست محل تمرین تیم نفت است برای یکسال اجاره کنند.

در خبری که مسئولان باشگاه نفت در مورد برنده شدن ملوانی‌ها در مزایده اعلام کردند به این موضوع اشاره شد که باشگاه ملوان ضمن رعایت کلیه شرایط مزایده بالاترین رقم پیشنهادی را داشته است. در این زمینه چند سوال برای روشن شدن ذهنم و شفافیت حقیقت از اعضای کمیته واگذاری دارم:

1- آیا اینکه خریداری فقط بالاترین رقم را پیشنهاد دهد کافی است و در این بین شرایط واگذاری اهمیتی ندارد؟
2- چرا با سند و مدرک شرایط برنده شدن ملوانی ها در مزایده و واگذاری باشگاه برای رسانه‌ها و یا حداقل کادرفنی، بازیکنان و عوامل باشگاه که ذینفع هستند اطلاع رسانی نمی‌شود؟
3- آیا این موضوع درست است که آنهایی که به دنبال انتقال امتیاز باشگاه نفت به انزلی بودند فقط با پرداخت 1.5 میلیارد تومان پول نقد و پرداخت 3.5 میلیارد تومان دیگر به صورت چند فقره چک مدت‌دار صاحب تیم شده‌اند و این رقم 5 میلیاردتومان چرا نباید بلافاصله طبق دستور وزیر به تسویه حساب بخشی از مطالبات بازیکنان، کادرفنی و عوامل باشگاه اختصاص پیدا کند؟ اگر این موضوع درست است این پول‌ها به چه حسابی واریز خواهد شد؟ آیا درست است که این پول‌ها به جای تسویه فوری با بازیکنان، کادرفنی و عوامل باشگاه به حساب صندوق بازنشستگی وزارت نفت واریز می شود؟
4- آیا صحت دارد که برخلاف دستور وزیر مبنی بر اینکه هر خریدار امتیاز باشگاه باید ابتدا بابازیکنان، کادر و عوامل باشگاه تسویه کند شما تسویه حساب با این افراد را در یک پروسه زمانی 3 ماهه به خود باشگاه ملوان سپرده‌اید؟ چه تضمینی وجود دارد که آنها با بدهی‌های فراوان خود و اینکه یک بودجه‌ای هم باید برای فصل آینده لیگ داشته باشند، تسویه حساب با افراد را به طور کامل انجام دهند؟ ایا گرفتن یک یا چند فقره چک از آنهایی که به دنبال انتقال امتیاز بوده‌اند به تنهایی کافی است؟ اگر این چک یا چک ها پاس نشود آیا شما حاضرید فرد یا افرادی که چک را صادر کرده را به زندان بیندازید؟
5-در نشستی که روز گذشته (دوشنبه) با اتفاق بازیکنان با دبیرکل فدراسیون فوتبال داشتیم طبق استعلامی که اسدی گرفت این باشگاه فقط 12 میلیارد تومان به آرای انضباطی دارد و این به غیر از بدهی‌های هنگفت دیگر این باشگاه است که گفته می‌شود در مجموع بیش از 20 میلیارد است. آیا این موضوع را در برنده اعلام کردن ملوانی‌ها لحاظ کرده‌اید؟ باشگاه نفت با بدهی‌های پیشین، فعلی، مالیاتی و مطالبات بازیکنان حدود 14 یا 15 میلیارد تومان بدهی دارد آیا این موضوع را در نظر گرفته‌اید که طبق قانون فدراسیون فوتبال انتقال تیم بدهکار قبل از تسویه بدهی غیرقانونی است؟ در صورتی که این شرایط صحت داشته باشد که با توجه به منابع خبری مختلف به نظر می‌رسد درست باشد شاید یکی از میوه فروشی‌های محل ما که بزرگ است و اتفاقا درآمد خوبی هم دارد برای مطرح کردن خود و کاسبیش با 1.5 میلیارد نقدینگی تمایل به خدمت گرفتن امتیاز یک تیم لیگ برتری باشد داشته باشد.

سوال دیگری که مطرح است این است که چقدر لابی‌های سیاسی برای این نحوه انتقال که من خودم را راحت کرده و نام آن را هبه کردن نامیده‌ام موثر بوده و چه افرادی در این انتقال از این لابی‌های سیاسی ذینفع بوده‌اند چون با برنده اعلام کردن ملوان و کنارگذاشته شدن خریداران تهرانی مشخص است که بحث منفعت مالی حاصل از این انتقال برای وزارتخانه و آنهایی که در باشگاه نفت طلبکارند مطرح نیست. ممکن است بگوید که شما از کجا می‌دانید آقای دنیا مالی و دوستانش 20 میلیارد ندارند، پاسخ ما این است که ما شرایط فعلی باشگاه ملوان را می‌بینیم و اگر هم بر فرض محال این پول را دارند مگر طبق قانون نباید ابتدا جواب طلب‌کاران خود را بدهند؟ البته اگر قانونی وجود داشته باشد. اگر همچین پولی بود چرا در جریان لیگ پانزدهم تیم ملوان ساپورت نشد و بازیکنان خوبی در نیم فصل نگرفتند و بازیکنانی مانند پاشنکو را حفظ نکردند و مهاجمان ششدانگ به خدمت نگرفتند تا مشکل گلزنی‌تیم حل شود چیزی که مربیان ملوان بویژه استیلی از ان می نالیدند.

البته در مورد این لابی‌ها در آینده بیشتر صحبت کرده و سوالاتی را بویژه در مورد 2 نفر مطرح می‌کنم اما چیزی که فعلا برایم اهمیت دارد رسالت خبرنگاری است که در 14 سال گذشته در تلویزیون، رادیو، روزنامه و خبرگزاری ‌ای مختلف برعهده داشته و دارم. اگر این سناریو تحقق پیدا کند ابتدا از مراجع قانونی، سازمان بازرسی، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال پیگیر آن خواهم بود چون امیدوارم هنوز هم افرادی وجود داشته باشند که اجرای عدالت و احقاق حقوق یک شهر و بخشی از شهروندان آن مقابل صاحبان قدرت برایشان اهمیت داشته باشد.

به عنوان یک خبرنگار به شما وزیر نفت و اعضای کمیته واگذاری وزیر نفت یادآوری می‌کنم که شما فقط امانتدار بیت المال هستید و نه صاحب آن که در عمل قصد هبه کردن آن را دارید و این برخلاف رسم امانتداری است چون شاید نفرات بعد از شما مخالف این تصمیمات باشند هرچند که بعید است آنها به افشای آنچه صورت گرفته بپردازند ضمن اینکه آقای وزیر مطمئن باشید عملکرد وزارتخانه شما در این نحوه انتقال باشگاه نفت مسائل مختلفی که در وزارتخانه شما و زیر مجموعه‌های آن مانند پرونده کرسنت را تحت الشعاع قرار نمی‌دهد.
انتهای پیام/

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان