۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین دیدن این نمایش از دستتان نرود
کد خبر: ۱۹۸۲۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۵ ساعت: ۱۲:۳۲ ↗ لینک کوتاه

برای «من خیال تو نیستم»؛

دیدن این نمایش از دستتان نرود

«من خیال تو نیستم» دیدنی و فهمیدنی است. ابتدا و بسیار عمیق، از بیننده اش خنده می گیرد و در انتها، او را با چشم هایی نمناک از اشک شوق و عشق، به خانه اش می فرستد.

دیدن این نمایش از دستتان نرود
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر  صبح قزوین ، این روزها انتخاب نمایش مناسب و مفید از بین آثاری که روی صحنه می رود، کار مشکلی شده است. همین چند سال پیش، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود داشت که باید از بین آن ها به مقتضای زمان و مکان نمایش، چند تایی را انتخاب کنیم اما یکی - دو سال است که حال و اوضاع تئاتر در کشورمان تعریفی ندارد.

نوشته های داخلی چنگی به دل نمی زند و اقتباس ها و برداشت ها از نمایشنامه های خارجی، راضی کننده نیستند. اما در همین حال و احوال، گاهی تک چراغ هایی روشن می شوند و دل مخاطب پایه کار تئاتر را به آمدن آن روزهای خوب، امیدوار می کنند.

«من خیال تو نیستم» یکی از همین چراغ هاست. چراغی که اگر چه از دور کم سوست ولی وقتی به دیدنش بنشینی، نور و گرمایش به اندازه کافی، زندگی را در رگ هایت جاری می کند.

حمید شریف زاده در این اثر، نگاه واقعگرایانه ای به دفاع مقدس دارد و از دیالوگ های شعاری و حال به هم زن، دوری کرده است. او از حرفهای خاص در نمایشش نترسیده و هر چه دل تنگش خواسته زده است. همچنین در انتخاب بازیگرانش به خوبی عمل کرده و همچنین توانسته به خوبی از آن ها برای انتقال پیامش استفاده کند، اما در این میان، بازی «مهدی فریضه» مثل اسمش، خاص و دوست داشتنی است. کیمیا ملایی نیز با سن و سال کمش به خوبی از عهده نقشش برآمده است.
دیدن این نمایش از دستتان نرود
«من خیال تو نیستم» دو آدم متفاوت را در بستر جنگ در مقابل هم قرار می دهد و به خوبی می تواند بدون استفاده ویژه ای از صحنه، موسیقی، نور و ... تمام معنای مدنظرش را در قالب دیالوگ ها و بازی بازیگرانش به تماشاگر منتقل کند.

«من خیال تو نیستم» بی حمایت خاص از نهادهای فرهنگی، روی پای خود ایستاد و اگر چه سالنش پر نشد و تبلیغاتش، نصفه و نیمه بود، اما اثر ماندگاری است که بیننده اش را راضی از درب سالن، بدرقه می کند.

«من خیال تو نیستم» دیدنی و فهمیدنی است. ابتدا و بسیار عمیق، از بیننده اش خنده می گیرد و در انتها، او را با چشم هایی نمناک از اشک شوق و عشق، به خانه اش می فرستد.

دیدن این نمایش از دستتان نرود
«من خیال تو نیستم» آنقدر روان است که به راحتی نمی شود درباره اش نوشت.

«من خیال تو نیستم» را باید دید و لمس کرد. اثر دلنشینی که شما را با دو قهرمان جنگ؛ یک شهید و یک جانباز همراه می کند و تصویری واقعی از همسران و عشق های این دو در مقابلتان قرار می دهد.

فرصت برای دین «من خیال تو نیستم» زیاد نیست. دیدن آن از دستتان نرود...

دیدن این نمایش از دستتان نرود
پی نوشت: نمایش «من خیال تو نیستم» در سالن استاد ناظرزاده کرمانی به خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، جنب خانه هنرمندان، تماشاخانه ایران‌شهر  تا تاریخ پنجشنبه ۳ تير  ۱۳۹۵از ساعت  ۱۹:۱۵ روی صحنه است.
 این نمایش۲۵,۰۰۰ توماناست که با 40 درصد تخفیف و با قیمت 15000 تومان از سایت تیوال قابل ابتیاع است.

 این نمایش حمید شریف زاده است و نیما رئیسی، رویا بختیاری، مهدی فریضه، بهاران بنی احمدی و کیمیا ملّایی در آن بازی می کنند.


انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان