۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بصیرت و استمرار در مسیر انقلاب از ویژگی‌های برجسته مرحوم سبزواری بود
کد خبر: ۱۹۸۱۳۹ نویسنده: علی هوشمند تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۵ ساعت: ۱۰:۱۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه هنری استان قزوین:

بصیرت و استمرار در مسیر انقلاب از ویژگی‌های برجسته مرحوم سبزواری بود

علی هوشمند بیان کرد: از ویژگی‌های بسیار بارز مرحوم سبزواری بصیرت و استمرار در عرصه انقلاب بود و در پیچ و خم‌های و گلوگاه‌های روزگار وفادار به انقلاب و رهبری ماند و شعر و هنرش را در خدمت انقلاب قرار داد.

بصیرت و استمرار در مسیر انقلاب از ویژگی‌های برجسته مرحوم سبزواری بود
علی هوشمند، رئیس حوزه هنری قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین درباره جایگاه مرحوم اسفندیاری در شعر انقلاب اظهار کرد: استاد حسین ممتحنی مشهور به حمید سبزواری از اساتید برجسته عرصه هنر و پدر شعر انقلاب بود.
وی با بیان اینکه مرحوم سبزواری جزو پیشگامان عرصه شعر انقلاب بود، اذعان کرد: وی جزو اولین نفراتی بود که در سن 14 سالگی به نهضت امام خمینی(ره) پیوست و با هنر شعر به میدان مبارزه آمد و چند دهه‌ای جریان انقلاب را همراهی کرد.
این مسئول ادامه داد: از ویژگی‌های بسیار بارز مرحوم سبزواری بصیرت و استمرار در عرصه انقلاب بود و در پیچ و خم‌های و گلوگاه‌های روزگار وفادار به انقلاب و رهبری ماند و شعر و هنرش را در خدمت انقلاب قرار داد.
وی با اشاره به آثار برجسته این شاعر برجسته کشورمان عنوان کرد: مرحوم سبزواری با سرودن شعرهایی چون " خمینی ای امام" و " خجسته باد این پیروزی" حس زیبایی برای همه ما ایجاد کرده بود.
هوشمند بیان کرد: مرحوم سبزواری معتقد بود که شعر ابزاری قوی و دارای شأنیت بیشتری نسبت به ترانه است و با همین رویکرد و شناخت دقیق از جریان انقلاب و تسلط بر ابزار هنری استاد نسل‌های جوانان و نوجوانان انقلابی شد.
وی با بیان اینکه به برکت حضور شاعرانی چون استاد سبزواری ادبیات انقلاب اسلامی ماندگار شده است، ابراز کرد: در بحث آموزه‌های انقلاب و پرداخت به این چنین اشخاصی که الگوهای ملموسی هستند، باید 2 رویکرد را درنظر گرفت.
رئیس حوزه هنری قزوین ادامه داد: اولین نگاه الگوگیری فنی و اقتباس از احوالات هنرمند برجسته است و دوم تأسی از اخلاق، مشی، بصیرت و ولایتمداری این فرد است، مرحوم اسفندیاری در این 2 حوزه الگوی برجسته‌ای برای جوانان ما است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان