۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین استاندار خواستار تجهیز آزمایشگاه دامپزشکی قزوین شد
کد خبر: ۱۹۸۱۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۵ ساعت: ۹:۴۲ ↗ لینک کوتاه

با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور؛

استاندار خواستار تجهیز آزمایشگاه دامپزشکی قزوین شد

استاندار قزوین با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور خواستار تجهیز آزمایشگاه دامپزشکی قزوین شد.

استاندار خواستار تجهیز آزمایشگاه دامپزشکی قزوین شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، فریدون همتی، استاندار قزوین به عنوان رئیس قرار گاه پدافند زیستی استان در نامه ای به سردار دکتر جلالی ریس سازمان پدافند غیر عامل کشور خواستار تجهیز آزمایشگاه دامپزشکی قزوین بعنوان مرکز مبارزه با تهدیدات بیولوژیک دامی در شمال غرب کشور شد.

در بخشی از نامه فریدون همتی خطاب به سردار دکتر جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور آمده است:
با عنایت به موقعیت خاص و ژئوپولیتیک استان و وجود تهدیدات متعدد و همچنین نظر به اینکه استان قزوین به عنوان یکی از قطب‌های دانشگاهی، صنعتی و کشاورزی و دام و طیور کشور محسوب شده و دارای موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای است نسبت به راه اندازی و تجهیز قرارگاه پدافند زیستی استان قزوین به صورت فیزیکی اقدام شود.

در ادامه نامه استاندار آمده است:
خوشبختانه هم اکنون آزمایشگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان قزوین با توان تخصصی کارآزموده و دارای دانش فنی بسیار بالا در ساختار مناسب آزمایشگاهی در حال بهره برداری بوده و مجری بسیاری از طرح‌های ملی بویژه در امر پایش و مقابله با تهدیدات بیولوژیکی است.
این آزمایشگاه به عنوان آزمایشگاه منتخب قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل استان انتخاب گردیده است و در صورت تأمین تجهیزات تکمیلی، امکان به فعلیت درآمدن تمامی پتانسیل‌های آن در عرصه تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی و نیز حفظ سرمایه دامی استان و همچنین منطقه شمال و شمال غرب کشور و تشخیص بموقع و سریع حملات بیولوژیکی وجود دارد.

همتی در پایان تصریح کرده است: 
ضروری است نسبت به تجهیز و بروزرسانی این آزمایشگاه به عنوان آزمایشگاه تخصصی و مرجع ملی و منطقه‌ای و نیز معین پایتخت، اقدامات لازم بعمل آید.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان