۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین میزان اشتغال پایدار در سال جاری باید به ۴۹۲ هزار شغل جدید برسد
کد خبر: ۱۹۸۱۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۵ ساعت: ۹:۳۹ ↗ لینک کوتاه

معاون برنامه‌ریزی و امور توسعه روستایی کشور:

میزان اشتغال پایدار در سال جاری باید به ۴۹۲ هزار شغل جدید برسد

نعمت الله رضایی با اشاره به ایجاد اشتغال پایدار متوسط سالانه که ۳۶۱هزار شغل جدید است، افزود: این میزان باید به ۴۹۲ هزار نفر برسد.

میزان اشتغال پایدار در سال جاری باید به ۴۹۲ هزار شغل جدید برسد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، هفتمین جلسه مسئولین استانی در خصوص ارائه راهکارهای لازم جهت اقتصاد مقاومتی عصر دیروز(دوشنبه) با حضور معاون برنامه‌ریزی و امور توسعه روستایی کشور در استانداری قزوین برگزار شد.
نعمت‌اله رضایی، معاون برنامه‌ریزی و امور توسعه روستایی کشور با بیان اینکه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم زیر نظر معاون اول رییس جمهور است اظهار کرد: سهم اقتصاد روستاها از تولید ناخالص داخلی طی اهداف ۵ ساله باید به میزان ۲۸/۶ درصد باشد.
وی با اشاره به ایجاد اشتغال پایدار متوسط سالانه که ۳۶۱هزار شغل جدید است، افزود: این میزان باید به ۴۹۲ هزار نفر برسد.
این مسئول با تصریح بر اینکه بالای ۵۰ درصد از میزان اشتغال روستایی در کشاورزی است  خاطرنشان کرد: سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور ۹۳/۵ درصد و این میزان در بخش صنعت و معدن ۵۰ درصد است.

اختصاص ۲۰میلیارد تومان به صندوق توسعه روستایی استان قزوین
وی ابراز کرد: برای هر استان در صندوق توسعه ۲۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده‌است، چنانچه زودتر از پایان سال این سهم استفاده و طرح اجرا شود یک دوره دیگر اضافه می‌شود.
رضایی اضافه کرد: هدف از اصلاح ساختار اقتصادی روستاها سرمایه‌گذاری در جهت افزایش سهم نیروی کار، سرمایه گذاری در بخش اقتصادی و افزایش میزان و اشتغال بخش‌های صنعت، معدن و اقتصاد است.
معاون برنامه‌ریزی و امور توسعه روستایی کشور بیان کرد: طبق ضوابط اجرایی هیئت وزیران در بودجه سال ۹۵ و با توجه به ماده ۲۳، دستگاه‌های اجرای مکلفند طرح‌ها و پروژه‌های مصوب ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را در الویت برنامه‌های اجرایی خود در سال جاری قرار دهند.
این مسئول توضیح داد: باتوجه به برنامه ۵ساله ارتقاء سهم اقتصاد روستا در تولید ناخالص داخلی از۲۶/۶ به ۲۸/۶ درصد پیش‌بینی شده بطوری که سهم روستا از تولید ناخالص داخلی حداقل باید به میزان سهم جمعیت روستا طبق جمعیت کشور برسد.
رضایی تشریح کرد: افزایش نرخ مشارکت اقتصادی روستاییان از طریق افزایش نرخ مشارکت زنان و فعال نمودن جمعیت غیرفعال از ۳۹/۱ درصد به ۵۰ درصد در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: صنعتی شدن روستاها با رویکرد ایجاد، حفظ و بهینه نمودن فعالیت‌های صنعتی و صنایع تبدیلی، بخش کشاورزی روستاها را به سمت مکانیزه شدن و استفاده بهینه از منابع آب و خاک و افزایش بهره سوق می‌دهد.
معاون برنامه‌ریزی و امور توسعه روستایی کشور گفت: اقتصاد کشاورزی عموما با ارزش افزوده پایین همراه است لذا به منظور تقویت اقتصاد روستا بویژه اقتصاد خانوارهای روستایی ضرورت دارد با اصلاحات اقتصادی به سمت صنعتی شدن اقتصاد روستا گام برداشت که خود موجب افزایش بهره وری در بخش‌های مختلف از جمله بخش کشاورزی و تقویت بخش خدمات می‌شود.
معاون توسعه روستایی کشور در پایان گفت: مهمترین راهکار دستیابی به اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ارتقاء بهره‌وری و بهره‌برداری مناسب از ظرفیت‌های جدید است.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان