۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین هراتیان; شاخص آلودگی هوا برای لغو بازی‌ها ۲۰۰ خواهد بود
کد خبر: ۱۹۸۰۵۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

هراتیان; شاخص آلودگی هوا برای لغو بازی‌ها ۲۰۰ خواهد بود

عضو کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال مصوبات جلسه کمیته پزشکی AFC را اعلام کرد.

هراتیان; شاخص آلودگی هوا برای لغو بازی‌ها ۲۰۰ خواهد بود

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، زهره هراتیان پس از جلسه کمیته پزشکی AFC که در قطر برگزار شده بود، اظهار داشت: این جلسه با حضور تمامی اعضا به استثناء نماینده سوریه برگزار شد. موضوع "آلودگی هوا" یکی از مهمترین بحث ها طی این جلسه بود و در نهایت مصوب شد تا در صورتی که شاخص آلودگی هوا (PSI) به بالای 200 برسد، مسابقات لغو شوند که دستورالعمل اجرای این قانون را قطعاً پس از ارسال از سوی فیفا، اعلام خواهیم کرد. 
وی در خصوص این دستورالعمل خاطرنشان کرد: بر این اساس با توجه به شرایط آب و هوایی که ما در کشورمان داریم، در مسابقات آینده خط کنسل کردن مسابقات به دلیل آلودگی هوا را 200 در نظر خواهیم گرفت.
عضو کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا یادآور شد: یکی دیگر از بحث های مهم جلسه کمیته پزشکی AFC در خصوص مدرک پزشکان و فیزیوتراپیست های تیم های حاضر در مسابقات بین المللی کنفدراسیون فوتبال آسیا بود. در این جلسه مصوب شد تا کلیه پزشکان و فیزیوتراپیست ها باید مدرک مورد تأیید داشته باشند که این مدرک همان مدرکی است که از دانشگاه گرفته و فارغ التحصیل شده اند. یعنی کلیه پزشکان و فیزیوتراپیست هایی که همراه تیم های خود در مسابقات بین المللی AFC قرار است حضور پیدا کنند، باید مدرک ترجمه شده خود را پیش از شروع مسابقات برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کنند. امسال کنفدراسیون فوتبال آسیا برای رعایت استانداردهای پزشکی تصمیمات بسیار قاطعی گرفته و جریمه های سنگینی را در صورت عدم رعایت نکات پزشکی مخصوصاً عدم وجود آمبولانس در نظر گرفته است که ما این نکات را مسلماً مطابقت می دهیم تا استانداردها رعایت شود.

هراتیان افزود: در حاشیه این نشست نیز اولین دوره فیزیوتراپی آسیا برگزار شد و همچنین در آخر جلسه اعضای کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا از ایران در راستای بدست آوردن مدرک معتبر مرکز پزشکی مورد تأیید عالی فیفا در سطح آسیا تشکر و قدردانی کرده و ما هم قول دادیم که نماینده شایسته ای در دنیا برای این قاره کهن باشیم.

انتهای پیام/آ

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان