۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین توسعه اراضی زیتون از مصادیق اقتصاد مقاومتی است/ تولید ۸۶ هزار تن تخم مرغ تا پایان سال
کد خبر: ۱۹۸۰۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۴ ساعت: ۱۶:۲۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

توسعه اراضی زیتون از مصادیق اقتصاد مقاومتی است/ تولید ۸۶ هزار تن تخم مرغ تا پایان سال

نیازعلی ابراهیمی‌پاک، با اشاره به تولید ۸۶ هزار تن تخم‌مرغ تا پایان سال، گفت: توسعه اراضی زیتون و بهره‌برداری از این مزارع می‌تواند به یکی از منابع اقتصادی استان تبدیل شود.

توسعه اراضی زیتون از مصادیق اقتصاد مقاومتی است/ تولید ۸۶ هزار تن تخم مرغ تا پایان سال
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، نشست خبری نیازعلی ابراهیمی‌پاک، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با اصحاب رسانه ظهر امروز(دوشنبه) در مجموعه باغستان برگزار شد.

ابراهیمی‌‍پاک در این نشست خبری با اشاره به تولید بالای تخم مرغ در استان قزوین، گفت: سالانه 69 هزار تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود که 25 درصد از این میزان در قزوین مصرف می‌شود و مابقی یا به استان‌های دیگر فرستاده شده و یا صادر می‌شود.

وی افزود: قصد داریم تا پایان سال 95 میزان تولید تخم مرغ در استان قزوین را به 86 هزار تن برسانیم.

این مسئول ادامه داد: در شرایط فعلی در استان واحدهای نیمه تمام و واحدهایی که با ظرفیت کامل فعالیت نمی‌کنند نیز وجود دارند که اگر شرایط مصرف و صادرات فراهم شود، 37 هزار تن ظرفیت خالی در این حوزه داریم که می‌توانند با تمام ظرفیت شروع به فعالیت کنند.

ابراهیمی‌پاک با اشاره به تولید سالانه 59 هزار تن گوشت مرغ در استان، بیان کرد: 30 درصد از میزان تولید گوشت مرغ در قزوین به مصرف مردم استان می‌رسد و در این حوزه در حدود40 هزار تن ظرفیت خالی در استان وجود دارد.

وی با اشاره به بهره‌وری در حوزه آب، تصریح کرد: میزان منابع آب کشاورزی در سطح استان 2 میلیارد و 300 میلیون متر مکعب است که از این میزان یک میلیارد و 100 میلیون متر مکعب آب‌های زیرزمینی است و مابقی از طریق آب‌های سطحی، غنات‌ها و رودخانه تامین می‌شود.

این مسئول ادامه داد: تجهیز اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری نوین یکی از طرح‌های جهادکشاورزی برای کاهش مصرف منابع آبی در حوزه کشاورزی است.

ابراهیمی‌پاک با اشاره به اهمیت تولید زیتون در استان، بیان کرد: 35 هزار هکتار باغ زیتون در منطقه طارم زنجان، طارم قزوین، رودبار وجود دارد، استان قزوین 9 هزار هکتار باغ زیتون دارد که 6 هزار هکتار از این اراضی باغات بارآور است.

وی اضافه کرد: هم اکنون 6 هزار هکتار عملیات اجرایی در جهت توسعه باغات زیتون در استان قزوین در حال انجام است که هزار و 500 هزار هکتار از این اراضی توسط بانک زمین در حال آماده‌سازی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با اشاره به اهمیت اجرای مصادیق اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی، افزود: پیش‌بینی می‌شود در آینده با اصلاح، احیای و توسعه اراضی کشاورزی سالانه 75 هزار تن زیتون در استان قزوین تولید خواهد شد.

ابراهیمی‌پاک ادامه داد: با فراهم شدن شرایط و افزایش تولید، در بحث تولید روغن زیتون، اشتغال‌زایی و ایجاد منبع اقتصادی استان قزوین می‌تواند گامی موثر در این زمینه بردارد.

انتهای پیام/9003
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان