۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اجرای برنامه‌های "پروژه مهر" با محوریت اقتصاد مقاومتی و اسقرار پایه دهم
کد خبر: ۱۹۷۸۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۴ ساعت: ۱۴:۸ ↗ لینک کوتاه

دبیر کنگره پروژه مهر استان قزوین تأکید کرد

اجرای برنامه‌های "پروژه مهر" با محوریت اقتصاد مقاومتی و اسقرار پایه دهم

سعید پاینبرد تأکید کرد: همه برنامه‌های پروژه مهر ۹۵ با محوریت تحقق اقتصاد مقاومتی و اسقرار پایه دهم انجام می‌شود.

اجرای برنامه‌های "پروژه مهر" با محوریت اقتصاد مقاومتی و اسقرار پایه دهم
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ،نخستین جلسه شورای پروژه مهر 95، ظهر امروز(دوشنبه) با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد.
سعید پاینبرد، دبیر کنگره پروژه مهر استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: استان قزوین در سال تحصیلی 93-94 در اجرای پروژه مهر جزء استان‌های بسیار خوب و در سال تحصیلی گذشته با کسب امتیاز 97.95 از 100 امتیاز حائز رتبه برتر کشوری شد.
وی افزود: حفظ و ارتقای این جایگاه، بسیار دشوار است اما با همت و تلاش همه همکاران این امر میسر می‌شود.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: همه برنامه‌های پروژه مهر 95 با محوریت تحقق اقتصاد مقاومتی و اسقرار پایه دهم انجام می‌شود و شاخص‌های ارزیابی امسال نیز بر اساس موضوعات یاد شده صورت می‌گیرد.
وی تصریح کرد: پروژه مهر نماد مدیریت و مظهر بهره‌وری است که نظارت در آن با یک رویکرد انسانی، اسلامی، اصلاحی و مثبت بوده و براساس مچ‌گیری نیست.
پاینبرد با اشاره به تفاوت پروژه مهر 94 با 95 عنوان کرد: باید طرح‌ها و ابتکارات صورت گرفته در راستای پروژه مهر با رعایت اصل صرفه‌جویی و تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.
وی عنوان کرد: نظارت بر امر غربالگری ساختار قامتی دانش‌آموزان و ارجاع افراد دارای ناهنجاری به کانون‌های حرکات اصلاحی از برنامه‌های پروژه مهر امسال است زیرا در سال جاری فقط به بحث بازگشایی مدارس توجه نشده بلکه موضوعات دیگری نیز مد نظر بوده است.
دبیر کنگره پروژه مهر استان قزوین خاطرنشان کرد: روز غنچه‌ها برای دانش‌آموزان پیش دبستانی، شکوفه‌ها برای دانش‌آموزان پایه اول و جوانه‌ها برای دانش‌آموزان پایه هفتم همزمان با سراسر کشور در روز چهارشنبه 31 شهریور ماه برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در سال جاری مراسم روز امیدها ویژه دانش‌آموزان پایه دهم به صورت استانی در روز چهارشنبه 24 شهریور ماه همزمان با مانور بازگشایی مدارس اجرا می‌شود و همچنین روز پنج شنبه اول مهر ماه نیز برنامه بازگشایی مدارس به صورت هماهنگ با کشور برگزار می‌شود.
خیرالله رحمانی، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه بر شناسایی مشکلات و کاستی‌های پروژه مهر سال گذشته تاکید کرد و گفت: برای ایجاد آمادگی در مدارس برگزار کننده مراسم نمادین بازگشایی مدارس، لازم است تا این موضوع هر چه زودتر به مدیران آن مدارس اعلام شود.
مرتضی سمیعی، معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: حفظ و ارتقای جایگاه استان در کشور همراه با تلاش و همت کارگروه‌ها نیازمند خرد جمعی، مدیریت مشارکتی و نگاه سیستمی است.
وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های متناظر در سطح منطقه و تبیین سیاست‌ها در جمع مدیران افزود: پروژه مهر جزء رسالت‌های اصلی آموزش و پرورش است و رسالت کمیته استانی نیز هدایت، راهبری و تدوین سیاست‌هایی است که باید در سطح مناطق اجرا شوند.
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: یکی از نقاط ضعف پروژه مهر در سنوات گذشته، عدم مستند سازی برنامه‌ها با وجود فعالیت‌ها خوب انجام شده در پروژه مهر است که باید مجموعه کارهای انجام شده با رویکرد مستند سازی انجام شوند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان