۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین راه‌اندازی ۸ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در استان
کد خبر: ۱۹۷۸۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۴ ساعت: ۱۲:۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین مطرح کرد

راه‌اندازی ۸ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بر زیباسازی و ایجاد نشاط در فضای مدارس تاکید کرد و گفت: راه‌اندازی ۸ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در اولویت برنامه پروژه مهر قرار دارد.

راه‌اندازی ۸ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در استان
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در اولین جلسه شورای پروژه مهر 95 که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: پروژه مهر فقط نگاه به بازگشایی مدارس نیست، بلکه مبدأ آن بازگشایی و شروع سال تحصیلی است.
وی افزود: باید در طول فصل تابستان و تعطیلی مدارس، برای داشتن سال تحصیلی پویا و فعال برنامه‌ریزی کرد چراکه پروژه مهر، محک جدی از عملکرد مدیریتی، نظارتی، کارایی و اثربخشی فعالیت‌های مدیران برای سال 95-96 است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، کارگروه‌ها از این موضوع غفلت نکنند و برنامه‌های خود را با محوریت تحقق این شعار، طراحی و اجرا نمایند.
وی تصریح کرد: در حوزه آموزش و پرورش به خوبی می‌توان در راستای این امر مهم فعالیت کرد چراکه ارکان اقتصاد مقاومتی، تکیه بر توانمندی و داشته‌های مجموعه است.
قاسمی با تاکید بر مشارکت اولیا و استفاده از نظرات پیشکسوتان در اجرای پروژه بازگشایی مدارس عنوان کرد: مشارکت دانش‌آموزان، اولیا و استفاده از تجربیات پیشکسوتان، مصداقی بر تحقق اقتصاد مقاومتی است که این موضوع باید به شکل عملیاتی در کارگروه‌ها مدنظر قرار گیرد.
وی با اشاره به تشکیل جلسه کلی متشکل از کارگروه‌های استانی مناطق 14 گانه بیان کرد: در ارزیابی فعالیت‌های انجام شده، مطلوب است که نگاه مقطعی هم داشته باشیم که کدام یک از مقاطع تحصیلی عملکرد خوبی داشتند تا ضمن ایجاد رقابت در این حوزه، نتایج سازنده‌ای نیز حاصل شود.
مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه برتر استان قزوین در کشور در اجرای پروژه مهر عنوان کرد: حفظ و ارتقای جایگاه استان بسیار حائز اهمیت است اما نکته مهمتر، داشتن نگاه مدیریتی است.
وی در ادامه بیان کرد: جلسه‌ای با حضور مدیران منتخب مناطق 14گانه برای ارزیابی نقاط ضعف و قوت و همچنین هم‌اندیشی و بهره‌مندی از ابتکارات و خلاقیت‌های آنها در راستای اجری پروژه مهر برگزار شود.
قاسمی تاکید کرد: برنامه‌ریزی و تشکیل جلسات برای بازگشایی مدارس، نباید منحصر به ماه پایانی تابستان باشد بلکه از هم اکنون باید با هم‌فکری کارگروه‌ها، بیان انتظارات و حوزه ماموریت‌ها و همچنین استفاده از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود برای داشتن برنامه‌ای مناسب برای مراسم بازگشایی مدارس تلاش کرد.
وی با تاکید بر شناسایی نقاط ضعف پروژه مهر سال تحصیلی گذشته تصریح کرد: باید تحقق سند تحول بنیادین در کنار اقتصاد مقاومتی یکی از محورهای اساسی بازگشایی مدارس باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بر زیباسازی و ایجاد نشاط در فضای مدارس تاکید کرد و خطاب به مسئولان حاضر در جلسه گفت: راه‌اندازی 8 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در اولویت برنامه پروژه مهر قرار گیرد.
انتهای پیام/7003  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان