۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین همزمان با روز تولدم حافظ کل قرآن کریم شدم/ حجابم را دوست دارم
کد خبر: ۱۹۷۷۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۴ ساعت: ۱۰:۳۶ ↗ لینک کوتاه

نخبه قرآنی:

همزمان با روز تولدم حافظ کل قرآن کریم شدم/ حجابم را دوست دارم

نابغه قرآنی استان قزوین با بیان اینکه نور قرآن همیشه همراه من است، گفت: از همه نوجوانان می‌خواهم که این مسئولیت بزرگ را قبول کنند و در حفظ و عمل به قرآن کریم اهتمام بورزند.

همزمان با روز تولدم حافظ کل قرآن کریم شدم/ حجابم را دوست دارم
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ، اهمیت و جایگاه حفظ قرآن کریم بر کسی پوشیده نیست و معصومین(ع) در موارد مختلف به فراخور آگاهی و ایمان مخاطبان‌شان به آن اشاره کرده‌اند.

پیامبراکرم (ص) فرمودند:"درجات بهشت به تعدد آیه‌ها‌ی قرآن است. چون صاحب قرآن داخل بهشت شود، به وی می‌گویند بخوان و بالا رو که هر آیه را درجه‌‌ای است، پس برتر از درجه‌ حافظ قرآن درجه‌ای نیست. "

مریم سیاهکالی مرادی از نوجوانان افتخار آفرین قزوینی است که موفق شده قرآن کریم را طی ۳ سال حفظ نماید؛ وی در اردیبهشت سال جاری از طرف سازمان دارالقرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به عنوان ۸ نابغه برتر کشور در لیست برگزیدگان این رشته معرفی شده است.

از ۳ سالگی در کلاس‌های قرآنی حضوری فعال داشتم
سیاهکالی‌مرادی درباره چگونگی آغاز فعالیت‌های قرآنی خود، اظهار کرد: از ۳سالگی در کلاس‌های قرآنی حضور یافتم و در سن ۸ سالگی حفظ آیات الهی را شروع کردم.
این نوجوان ۱۳ ساله ادامه داد: همراه با شروع حفظ قرآن در مسابقات زیادی از جمله مسابقات اوقاف، شرکت ایران خودرو، ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی شرکت کردم که موفق به کسب رتبه‌های متعددی شدم.
وی با بیان اینکه موفقیت او در مسابقات کشوری موجب ارتقاء رتبه قزوین در سطح کشور شده است، افزود: همین طور در مسابقات شهرستانی و استانی هم شرکت کرده و به مقام‌های اول و دوم دست یافتم.

همزمان با روز تولدم حافظ کل قرآن کریم شدم
نوجوان نابغه قزوینی خاطرنشان کرد: دوم بهمن ۹۳، مصادف با روز تولدم توانستم کل قرآن کریم را که ۳ سال به طول انجامید حفظ کنم.
سیاهکالی‌مرادی یادآور شد: علاوه‌بر حفظ قرآن در زمینه ترتیل و مفاهیم فعالیت کرده و حائظ مقام‌های استانی و شهرستانی شده و در حال حاضر هم با نغمات قرآنی آشنا می‌شود.
این نوجوان پدر و مادر، معلمان و مدیرانش را از مشوقان مدارسم خیلی تشویقم کردن تا این رصلی خود دانست و گفت: توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید 10 میلیون حافظ کل قرآن داشته باشیم انگیزه من را برای حفظ قرآن و ادامه این راه بیشتر کرد. 

رمز موفقیتم را در احترام به پدر و مادرم می‌دانم
وی ابراز کرد: انس با قرآن تاثیرات وبرکات بسیار زیادی در تحصیل و امور زندگی‌ام داشته است و از مهم‌ترین عوامل موفقیت‌هایم می‌دانم.
نوجوان نابغه قزوینی با بیان اینکه در یک خانواده قرآنی پرورش یافته است، عنوان کرد: مادرم حافظ ۵ جزء قرآن و پدرم قاری هستند.
سیاهکالی‌مرادی اضافه کرد: علاوه‌ بر کلاس‌های آموزشی، مادرم وقت و انرژی زیادی برای ارتقاء سطح قرآنی من صرف می‌کرد.
این نوجوان با بیان اینکه رمز موفقیت خود را در احترام به پدر و مادرش می‌داند، خاطرنشان کرد: خیلی وقت‌ها پیش می‌آمد به دلیل خردسالی‎ام در این راه خسته می‌شدم اما پس از توکل به خداوند این پدر و مادرم بودند که همراهی‌ام می‌کردند.
وی تاکید کرد: عمل به آموزه‌های قرآنی در کنار حفظ آن تاثیر بیشتری دارد، در واقع مهم این است که در درجه اول به آن عمل کنیم و در کنارش حافظ آن هم باشیم.

به همه نوجوانان توصیه می‌کنم در راه حفظ قرآن قدم بردارند
نوجوان نابغه قزوینی با بیان اینکه به همه نوجوانان توصیه می‌کند در راه حفظ قرآن قدم بردارند، گفت: شاید کمی سخت باشد اما با توکل بر خدا هر کسی با هر هوش و استعدادی می‌تواند این کار را انجام دهد.

سیاهکالی‌مرادی ادامه داد: به همه می گویم؛ «حسبنا الله» خدا برای انسان کافی است و در همه حال خدا را یاد کنند چراکه به طور یقین در همه مراحل زندگیشان موفق خواهند شد.
این نوجوان با اشاره به اینکه نوجوانان از اوقات فراغت خود باید بهینه استفاده کنند، اذعان داشت: امروزه کلاسهای قرآنی با روش‌های پیشرفته آموزشی و هزینه مناسب وجود دارد که همه افراد می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند.

روزه‌داری فرصتی برای صمیمیت بیشتر با خداوند
وی بیان کرد: ثواب قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان بسیار زیاد است لذا همه می‌توانند از این فرصت ۳۰ روزه برای بهره بردن از برکات قرآن کریم استفاده کنند.
نوجوان نابغه قزوینی یادآورشد: من از سنین پایین کنار مادرم روزه می‌گرفتم و تقریبا از ۸ سالگی گرفتن روزه به صورت کامل شروع کردم.
سیاهکالی‌مرادی با بیان اینکه روزه‌داری یکی از زمان‌هایی است که به خدا نزدیک‌تر هستیم، گفت: متاسفانه امروزه نوجوانان و جوانان با بهانه اینکه توان مقابله با روزه را ندارند این فریضه الهی را به جا نمی‌آورند.

نور قرآن همیشه همراه من است
این نوجوان با اشاره به اینکه حجاب سبب آرامش روح زنان می‌شود، تصریح کرد: همه سوره‌های قرآن کریم دلنشین است، سوره طارق، کهف و نور از جمله سوره‌هایی است که علاقه خاصی به آن‌ها دارم و سوره مریم را هم به دلیل همنام بودن با آن دوست دارم.
وی از حس و حال خود زمانی که به عنوان نابغه قرآنی برگزیده شد ابراز کرد: احساس خیلی خوبی داشتم که رحمت خداوند شامل حالم شده و زحمات پدر و مادرم به ثمر نشسته است.
نوجوان نابغه قزوینی با بیان اینکه نور قرآن همیشه همراه من است، تاکید کرد: من حافظ قرآن نیستم درواقع قرآن حافظ من است.


وی در پایان گفت: بزرگترین آرزوی من ظهور امام زمان(عج) است و امیدوارم بتوانم یکی از سربازهای ایشان باشم.
از همه نوجوانان می‌خواهم که این مسئولیت بزرگ را قبول کنند و در حفظ و عمل به قرآن کریم اهتمام بورزند و در سختی‌ها و مشکلات توکل به خدا و ائمه (ع) را فراموش نکنند.
در آخر به عنوان یک دوست، احترام به پدر و مادر را به آن‌ها توصیه می کنم چراکه من موفقیت خودم را در احترام به پدر و مادر و دعای خیر آن‌ها می‌دانم.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان